Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

koentje
08-04-2012 om 12:04
Wapen bij vriendje
Zoon 13 jaar, komt thuis van een vriendje. Vertelt dat vriendje en vader lid zijn van een schietvereniging en dat vriendje hem de wapens heeft laten zien. Deze lagen verborgen in de kledingkast. Zijn ouders waren niet thuis.
Mag/kan dit zo maar? Er was geen munitie bij vertelde zoon, maar dan nog. Wapens moeten toch in een kluis bewaart worden?

Kaaskopje
12-04-2012 om 14:04
Precies
en een kluis in huis waar de wapens in opgeborgen moeten worden en waarvoor onverwachte huisbezoeken worden gepleegd getuigt natuurlijk ook van een zeer betrekkelijke veiligheid. Illegale munitie is vast wel te regelen en die kluis is zo open als je zelf de sleutel hebt.

Kaaskopje
12-04-2012 om 14:04
Zwaard
Hoewel ik weet dat een zwaard ook een wapen is, vind ik dat toch van een ander kaliber. Als je bewust iemand wilt verwonden kan dat met een zwaard net zo ernstig uitpakken als met een kogel, maar massa-ellende is een stuk ingewikkelder. Bovendien kan een zwaard niet 'per ongeluk' afgaan zoals bij een pistool of geweer wel kan.
Als je je veilig voelt met iets onder je bed moet je het vooral doen, maar of je er op het moment suprème mee uit de voeten kunt is natuurlijk zeer de vraag. Misschien dat ik anders piep als ik slachtoffer wordt van een inbraak, maar nu wil ik eigenlijk niet leven met het idee dat ik mógelijk overvallen zal worden. Geen wapens onder ons bed dus.

mirreke
13-04-2012 om 09:04
Ik zou tijdens een overval
Toch niet graag met mijn eigen decoratieve zwaard worden bedreigd. En het idee dat je wapens hebt om ze misschien wel echt te gebruiken... Hmm, misschien in een tijdperk van totale chaos en ineenstortende beschaving, om mijn kinderen te beschermen, maar verder kan ik me er geen voorstelling van maken.
Wapenbezit in de VS vind ik eerder bewijs van hoe achterlijk het daar (ook) is en echt geen voorbeeld om na te volgen.
mirjam

koentje
13-04-2012 om 12:04
Pistolen paultje...
wat een negatief berichtje zeg. Er was nauwelijks gespeculeer want zoon had gezegd dat het een vuurwapen van de schietvereniging was en dat lijkt mij ernstig genoeg. En later in je berichtje zet je toch nog even neer dat je toch wel vindt dat een kind hier niet bij moet kunnen.... Dus zo gek was het nu ook weer niet?

Manuel
13-04-2012 om 21:04
Pistolen paultje
In Amerika zijn er staten daar weten ze niet beter en mag je ze zelfs gebruiken."
Oh ja, dat is een goed argument! Het is er daar veel veiliger op geworden natuurlijk :-)