Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

George

George

19-12-2013 om 14:12

Verwachting Stiefmoeder

Claire

Claire

30-12-2014 om 22:12

Wil40

Als het werkelijk zo is dat de vriendin/stiefmoeder geen zin heeft in kinderen, het kind negeert of niet accepteert etc, dan ben ik het met je eens. Maar we weten niet zeker of dat het geval is bij de vriendin van Georgie. De vriendin, haar persoonlijkheid, emoties, motieven en interesses blijven nog altijd geheel buiten beeld. We kennen alleen het beeld dat Georgie geschetst heeft en zullen nooit weten of er werkelijk desinteresse achter haar gedrag zit of iets anders (angst, onzekerheid, kritiek) want Georgie gaat er niet op in (maar misschien nog in zijn verloren gegane reactie?).

zondernaam

zondernaam

31-12-2014 om 10:12

Nou, inderdaad!

Het zou zo maar eens kunnen dat vriendin geen zin in stiefkind heeft. Dat gebeurt wel vaker, zo gek is dat toch niet? Het klinkt alsof je nu pas tot de ontdekking komt dat die mogelijkheid aanwezig is. En nee, we kennen de gevoelens en mening van vriendin niet. De kans dat we die leren kennen is klein. De vraag is ook of dat veel zou toevoegen of helder maken, zelfs al zou ze hier ook haar verhaal doen. Ook die van zoon niet kennen we niet, trouwens, en daar hoor ik je helemaal niet over.

Wat droge feiten zijn ter sprake gekomen (terugdeinzen, zakgeld, ed) en de gevoelens en twijfels van George. Zoals altijd op OOL, eenzijdig maar ook eerlijk met nuance, twijfelend. Dezelfde eenzijdigheid heb je ook als iemand om een recept vraagt. Ik vraag me altijd af of ze het wel lusten, is het wel een goed idee, kan de kok het wel, hoe zit het met tijd en kosten? Ik weet zeker dat jij dat ook hebt. Ik wacht nog altijd op iemand die zegt dat het recept komt als alle eters laten weten of ze het lusten. En als die niet op OOl komen, is de oplossing de recept-vrager dit te verwijten.

En dat vind je nu pas een probleem, na 10 jaar(!) forumervaring?

Ely

Ely

31-12-2014 om 12:12

Zondernaam

Het spijt me maar ik begrijp geen pepernoot van je recept vergelijking en je punt wat je probleem is na tien jaar forum ervaring. Kun je het verduidelijken?

Claire

Claire

31-12-2014 om 14:12

afgewogen

Het heeft te maken met uitspraken als: "Ik zou als vader ook geen kind op de wereld willen zetten met deze vrouw. " Juist omdat we niet kunnen weten wat de visie en emoties van de vriendin werkelijk zijn, zou ik ik niet dit soort uitspraken doen of Georgie adviseren te breken met de vriendin. Het gaat me er natuurlijk (dacht dat dat wel duidelijk zou zijn) ook niet om dat WIJ moeten weten wat ze denkt en voelt, maar dat Georgie. Zelf zie ik genoeg quotes in zijn teksten die mogelijk toch een soort interesse van de vriendin aangeven, maar hij weet niet goed wat hij daarmee aan moet of hoe deze te interpreteren (zegt hij zelf een aantal keer, redelijk aan het begin nog). Daar zou ik het dan over hebben. Uiteindelijk, Georgie, zul je zelf moeten bepalen of a) de interesse er echt op geen enkele manier is en je dus inderdaad beter de vriendin de deur uit doet of b) er wel sprankjes zijn maar jullie elkaar verkeerd begrijpen of andere verwachtingen hebben, en er dus gepraat moet worden.

De recepten-analoog kan ook ik niet volgen.

Claire

Claire

31-12-2014 om 14:12

Maar eigenlijk denk ik dat je, diep in je hart, al lang beslist hebt.

rode krullenbol

rode krullenbol

31-12-2014 om 16:12

Liefde is geen recht; respect wel

Hoewel een ´foute´ man er zijn hand natuurlijk niet voor omdraait, is voor de meeste mannen het verbreken van een liefderelatie niet de makkelijkste klus om te klaren. Maanden, soms zelfs jaren, zien zij er tegenop.

Voor diegenen die diep in hun hart reikhalzend uitzien naar een begin van het nieuwe jaar, zonder hun tot last geworden levenspartner, krijgt de kwestie meer en meer urgentie naarmate de onvermijdelijke jaarwisseling naderbij komt. Al helemaal is er haast bij geboden, als het de bedoeling is de oude partner voor een nieuwe in te ruilen.

Het lijkt er inderdaad op dat Goergie zich opmaakt voor een breuk met zijn huidige vriendin. Mocht dit zo zijn, Goergie, dan heb ik op de valreep nog een goede raad voor je bij het in de praktijk brengen van dit goede voornemen.

In zijn Dreigroschenoper (Driestuiversopera) laat Bertolt Brecht twee geliefden elkaar een waarheid als een koe toezingen. Die luidt: ¨Die Liebe dauert, oder dauert nicht¨ (De liefde duurt voort, of niet). Verwijs desnoods naar dit lied, maar hou het vooral bij de kern: ik hou niet meer van jou.

Maak jezelf niet wijs, dat de aanval onder deze omstandigheden de beste verdediging is van jouw keuze. Om het netjes uit te maken, hoef je echt niet nauwgezet uiteen te gaan zetten, wat er in jouw ogen allemaal mankeert aan haar. Gun haar de kans om zonder al te grote kleerscheuren verder te gaan met haar leven.

Claire

Claire

04-01-2014 om 10:01

Georgie

Ik hoop dat Georgie langdurig met zijn vriendin aan het praten is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.