Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

liza

liza

04-02-2017 om 18:02

Veilig Thuis, hulp

Jammer Tsjor

Je legt de verantwoordelijkheid voor het uiteengedreven gezin nu bij Liza. En ik geef toe, je doet er alles aan om je eigen doelen te halen. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat Liza afstand creeert tussen haarzelf en haar kind en die schandvlek in Nederland.

Het is semantiek om nu te zeggen dat Liza niet beschuldigd is van kindermishandeling. Ze heeft een melding gehad op grond van signalen uit het protocol kindermishandeling en dat kleeft dan aan je. Het is karaktermoord.

Bovendien is het geen spookbeeld. Het kan vriezen maar het kan dooien, maar Liza hangt in de overheidsterreur. En natuurlijk moet je jezelf kalmeren en het zo nuchter mogelijk houden, maar je hebt echt geen positie als je zo getarget bent. Dat is geen spookbeeld, dat is de consequentie van de manier waarop we met zorg en kindermishandeling omgaan. Het is uitwisselbaar.

Het is zorg zolang je meewerkt en als je er anders over denkt wordt het (mogelijke) kindermishandeling.

Dat hoef je toch niet te ontkennen?

Stichting KOG

Je kunt overwegen om oma te wijzen op de stichting KOG, Kinderen Ouders, Grootouders. Voor zover ze dat nog niet beseft is het tegenwoordig een ziekte dat gewone families met zon overheidsdwang te maken krijgen.

Dat kan het gezin helpen. Voor oma is het ook echt niet leuk. Voor niemand.

En het kan de politiek niets schelen. Ze praten met twee tongen. Het is erg dat er onschuldigen getroffen worden maar we moeten het er voor over hebben.

Tenzij Liza een advocaat neemt. Maar ook dan ben je niet verzekerd van een positieve uitkomst omdat het om allerlei zorgelijke kletsverhalen gaat die de rechter toch niet kan beoordelen. Je mag hopen op een rechter die wel door die onzinverhalen heenluistert en die snapt dat de terreur op moet houden.

Het is een schandvlek voor de hulpverlening om zo met mensen om te gaan. Dan heb je een misplaatst gevoel van superioriteit en geen idee wat dat teweeg brengt in een gezin dat jij je macht aan het misbruiken bent.

mirreke

mirreke

04-03-2018 om 13:03

Jammer van je man, Liza

Ik begrijp uit je berichtjes, ook je eerdere draadje, dat je man vrij zachtaardig is, en het liefst met niemand gedoe heeft, en zeker niet met de overheid. Toch is het zo jammer dat hij niet wat meer vertrouwen in jullie gezin heeft. Dit gaat ten koste van jullie relatie, en ook van de relatie van jullie dochter met haar vader. Kan je partner niet meeverhuizen naar Letland, al is het maar op proef (eigen woning aanhouden, desnoods tijdelijk verhuren?).
Ik begreep dat jullie beiden (creatieve) zzp-er zijn? Kan hij niet ook gewoon in Letland werken?

Ik begrijp verder eigenlijk heel goed, dat dit hele gedoe je erg zenuwachtig en onzeker heeft gemaakt. Het is een aantasting van een onaantastbare band, de ouder/kind-band. Ze walsen met vooroordelen over je heen.

Ik heb toen de kinderen klein waren enkele malen meegemaakt dat ik ook ernstig geschokt was:. En dat waren alleen nog maar vragen (ook al protocol, toen al) van een arts, op een onhandige of nare insinuerende wijze. Schokkend vond ik het... en nog steeds. In DE heb ik dat zo totaal niet meegemaakt. Het is echt iets typisch Nederlands. Als je dat niet gewend bent, bv. omdat je uit een andere cultuur komt, of gewoon omdat het vroegah zo gewoon niet was, kan ik me goed voorstellen dat het gelijk staat aan het gevoel dat je echt beschuldigd bent van kindermishandeling.
Al dat vergoelijken, ik erger me er dood aan. Het is bizar hoe het in Nederland gaat, en dat mag en moet zelfs telkens weer gezegd worden. Je jaagt er mensen mee weg!

En vergeet niet, het is een industrie waar geld mee wordt verdiend. Er zit een lobby achter... Deze industrie is er ook bij gebaar dat er meldingen blijven komen. Ze draaien elkaar helemaal dol.

mirreke

mirreke

04-03-2018 om 13:03

Hier een link naar een artikel van Justine

http://sargasso.nl/de-marketing-van-kindermishandeling/

Mirreke

Dit begrijp ik niet: 'Toch is het zo jammer dat hij niet wat meer vertrouwen in jullie gezin heeft. Dit gaat ten koste van jullie relatie, en ook van de relatie van jullie dochter met haar vader.' Ik zag juist het tegenovergestelde: vader vertrouwt erop dat het allemaal met een sisser afloopt. Hij heeft juist heel veel vertrouwen in zijn gezin. Hij vertrouwt erop dat het gezin de VT-toets kan doorstaan en dat het daarmee ook afgelopen is.
Liza vertrouwt het niet, en AnneJ voedt haar wantrouwen.

Tsjor

Waar Tsjor

Waar lees je dat vader VT vertrouwt? Hij wil vlak gaan voor VT terwijl Liza zo haar grenzen heeft. En vlak gaan voor VT is in dit geval geen handige optie. Ze denken mogelijk toch al dat ze alleen nog 'vrijwillig' in beeld blijven. En dan willen ze dat nog wel een tijdje voortzetten.

Niet VT

Het gezin. Hij vertrouwt zijn gezin. Hij vertrouwt Liza en zichzelf, dat ze daar wel doorheen komen.

Tsjor

Nou Tjsor

Zou mooi zijn, maar dat lees ik toch niet uit de berichten. Mooi dat jij dat er in ziet.

Mieke

Mieke

04-03-2018 om 22:03

AnneJ

Ik lees dat ook. De man van liza is niet zo hysterisch. Hij wil niet continu bezig zijn met Veilig Thuis. Beetje meeveren en je niet zo druk maken. Ook dat kan een prima uitgangspunt zijn. Dat jij zulke slechte ervaringen hebt, wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Of dat veilig thuis altijd fout zit.

Liza kiest voor de aanval. Zoekt naar redenen waarom Veilig thuis slecht is. Waarom Nederlandse kinderen en Nederlandse ouders maar raar zijn. Reageert nooit op mensen die het niet met haar eens zijn maar wel op mensen die met haar meepraten.

Ik vind het erg sneu dat Liza en haar man uit elkaar groeien. Terug naar Letland kan best de juiste beslissing zijn want Liza vindt nederland maar niks. Maar samen verhuizen was natuurlijk wel beter geweest. Jammer dat liza en haar man hier niet samen uitkomen.

liza

liza

07-03-2018 om 03:03

Aan Mieke gebruikers feedback nodig

We weten dat de instanties niet "goed of slecht zijn." We weten dat organisaties altijd met doeleindes zijn gefinanceerd. In EU speelt vechten tegen kindermishandeling een van de sleutelrol. (Kinderen zijn de toekomst.) Lijkt me logisch dat als er een organisatie functioneert af en toe moeten mensen ook feedback geven over hoe dat dan precies werkte. Met welke effect. Welke kosten. Welke inloed. Hoe de doeleindes waren bereikt. Desniettemin, het is een "voorbeeldpaard van EU", VT komt straks overal staan. Lijkt cruciaal dat er mensen zijn degene ook van kant van ouders objectief vertellen, "hoe dat was." Het zou mooi zijn als instellingen zoals justitie, migratie en kinderveiligheidsinstellingen achter de gordijnen zou gewoon problemen op lossen en we zou over ze verder niet hoeven horen. In andere hand, als we vaker horen, weten we ook, wat het dan is. Zou zelf bijf. graag in media een interview lezen met "moeder degene heeft eigene kind misbruikt, passief of actief." Op een voorpagina... So veel vechten tegen zon mensen maar geen enkele roman of interview of character in film erover... is het niet vreemd? Geen stereotype. Hoe zit hij zij uit? Wie. Alleen wat we weten dat er tegen word gewecht (en daarom had ik in piepkleine ruimte maanden land best arrogante ambtenaren moeten blijven wachten en voor een jogurtvlekje op vloer me schamen, wat achteraf idioot is maar toch. In Letland zou absol. geen sprake zijn dat er iemand achter mijn deur mag komet, ik moet ze binnen laten. Not done, gewoon onmogelijk. Hier ik zou ze politie bellen.)

liza

liza

07-03-2018 om 03:03

VT gebruikers troubleshooting

Wat ik aan medeschrijvers bijvoorbeld kan inmiddels delen:
Het word nu veel keer herhaald: "VT onderzoeken ZIJN normaal, ze gebeuren (bij onse geval werd ik doorgemeld bijna door elk blonde bitch degene me zag maar goed...) Het moet dus." Accepteren we dat. Zien we het als offeren voor een goede doel. Er zijn kwalijke mensen ergen degene kinderen pijn doen. We willen ze vast zetten. Ervoor leveren we voore n. aantal bevolking relatief veel stress aan. Het voelt benederend alsof iemand degene naar je huis komt om je haar te controleren, of je niet toevallig luizen heeft... (Mevrouw, zou je eige haar nu los doen we kijken even in...) En nog... het moet dus. Volgende vraag, er zijn toch communicatie cultuur. Is hewt echt nodzakelijk om van elke blond dan melding aan nemen. Vervolgens een brief opsturen naar onze huis adres. Waar weinig in staat. En dan ons laten "koken" tot uiteindelijk de "echte chekkers" verschijnen. Bij beide beval van VT bezoek... we had moeten 1 maand! wachten voor controle kwam. Als we zou echt "de killers " zijn geweest zou kindtje al lang dood zijn geweest. Ook, wat voor dat brief? Waarom zou ze gewoon niet kunnen ons bellen pas na melding? "Halloo mevrouw, we hoorde van medewerker Anneke Visser dat je zij je een kut oostblokker vindt degene op moet rotten, ik bel nu even, of je niet je kind mishandelt of zit het goed bij jullie?" Ik zou dan terecht zeggen "Ja, ah deze Anneke Visser? Oh, ik vind haar ook een kut vrouw. Verder hou ik van kind en gaat prima hier." De hele onderzoek zou dan slechts 5 minuut duren maar ik zou niet voelen alsof met begin van moederschap heb ik een permanente donor geworden voor locale zorgmaffia. (Het begon eigenlijk al voor bevallen. Bijvoorbeeld ze screenen kindermishandeling al op bevallingsgroeps en babyschools. Een voorbeeld. Ik moest naar ultra-controle. En lag daar. En ze deed het af. En dan ineens vraagt de arts: ik vindt het abnormaal wat je reactie is geweest. (Who cares, je bent een arts, het is een procedure.) En ik kijk. En ik vraag alsof. En wat zij zegt: Ik volgde je... je keek niet 1 keer op scherm! Het is vreemd.) En zij schud met hoofd alsof iets nu mis is. Toen wist ik niet over deze VT signjaleren-lijstjes wat ze gebruiken. Dat arts moet goed voor bepaalde aspecten op letten. En zij bepaalde aantal puntjes ziet dan melden. Het is als mens gewoon een beetje vervelend om met iemand in hetselfde ruimte zijn degene je continu onderzoekt en "puntjes probeert te herkennen zoals op cursus was haar geleerd....". Oh het is so laat en morgen so vroeg wakker... Ik kan alleen beschrijven hoe het van een perspectief van een Oosblokker-moeder blijkt. Andere kan helaas zelf niet beschrijven.

Forumbeheer Ouders Online

07-03-2018 om 07:03

sluiten draadje

Beste forummers,

We gaan dit draadje sluiten omdat het wat ingewikkeld wordt met twee draadjes over dit onderwerp. Het andere draadje staat hier: https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/veilig-thuis-hulp-vol2

Met vriendelijke groet,

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.