Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mummums
18-05-2013 om 19:05
Vanaf welke leeftijd een weekend alleen thuis?
Man en ik zouden wel eens weer een weekendje met zijn tweeën weg willen, onze zoons zijn 16 en 14 en zelfstandig genoeg. Toch vraag ik me af of de jongste net nog niet te jong is om samen met zijn oudere broer een weekend alleen thuis te zijn. Om te beginnen zouden we wel in de buurt willen blijven of eerst een nachtje.
Wat vinden jullie, kan dit al of beter nog een paar jaar wachten?

Mummums
21-05-2013 om 21:05
Jongste
ziet het zelf nog niet zitten om een heel weekend alleen te blijven met zijn oudere broer dus het gaat voorlopig nog even niet door:)
Nog even over die verantwoordelijkheid, ik vind dat als we het zouden doen, ze beide verantwoordelijk moeten zijn. Maar in ons geval is de oudste als heel volwassen en de jongste nog echt een kind. De oudste zou dan toch de baas gaan spelen en zijn verantwoordelijkheid nemen. Dat zit in zijn natuur.
De jongste is een flierefluiter, speels nog en spookt nog dingen uit die niet handig zijn. Het is gewoon nog niet vertrouwd hier.
Kan ik daar weer rustig over zijn.

ozzieozzie
28-05-2013 om 05:05
15 jaar
hier eerste keer toen de oudste 15 was. bleef in zijn eentje thuis, vond het eweldig! de jongste (een jaar jonger) ging bij een vriendje logeren.
nou wonen wij vrij afgelegen, en wij waren een paar uren rijden weg, dus wel de buren ingelicht en die waren bereikbaar voor hem... geen enkle probleem!