Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Gitje

Gitje

06-10-2012 om 16:10

Twijfel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vanilia

Vanilia

08-10-2012 om 13:10

Tips kaatje

Ik vind dat Kaatje hier al veel tips heeft gegeven. Waarom ga je daar dan niet mee aan de slag? Zoek uit wat je met die ontvrede wil of kan doen. Kortom, misschien tijd voor actie?

Gitje

Gitje

08-10-2012 om 14:10

Inderdaad

Bedankt voor alle tips, het is inderdaad tijd om er iets mee te doen!

+ Brunette +

+ Brunette +

09-10-2012 om 00:10

Gebrek aan uitdaging.

Misschien dat je de "struggle of life" niet meer voelt? Dat alles te vanzelfsprekend is? Alles onbedreigd lijkt? Ik denk dat vrijwilligerswerk in een omgeving waar gewone mensen, die alles goed voorelkaar hadden, door vette pech in het slop zijn geraakt het meest therapeutisch werkt.

dc

dc

09-10-2012 om 08:10

En karakter?

Ik denk dat het ook aan je karakter ligt. Ik heb echt nooit dit soort gedachtes, maar heb ook nogal de neiging mezelf te vergelijken met mensen die minder hebben, en ik weet dat alle luxe in mijn leven puur mazzel is. Een grote ramp en het kan voor ons allemaal over zijn, dit luizeleventje. Dus (?) ik geniet ervan.

Maar ik ken iemand, die zichzelf altijd maar vergelijkt met mensen die meer hebben. Ze voelt zich altijd arm en is altijd ontevreden. Beetje jammer.

Heb je het boek de kathedraal van Ken Follett weleens gelezen? (in het engels de pillars of the earth, is ook een miniserie). Ik vind het in het boek beter overkomen dan in de serie (die ook goed is), maar je wordt in het boek echt met je neus op het feit gedrukt hoe hard het leven kan zijn, en hoe sociale zekerheden gewoon niet bestonden en ik vond dat erg verfrissend om te lezen.

Gitje

Gitje

09-10-2012 om 09:10

Dank voor de tips

Ik vergelijk mezelf, op die momenten dat m'n gevoel weer eens m'n verstand overspoelt,soms met vrouwtje piggelmee. Ken je die nog;
Visje visje in de zee dit is heertje piggelmee.
Ze wonen in een Keulse pot.
Het is alleen niet zo dat ik mezelf vergelijk met anderen die het nog beter hebben en dat ik alsmaar meer wil. Het is meer dat ik zingeving mis.. Nu ja ik heb voldoende tips gekregen en ik ga kijken bij de vrijwilligers centrale.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.