Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Emine
28-03-2013 om 08:03
Turkije stapt naar eu-hof om yunus
Gekopieerd van NOS-nieuws:
Turkeije naar EU-Hof om Yunus
Update: donderdag 28 mrt 2013, 08:03
De Turkse regering stapt naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens om af te dwingen dat het 9-jarige jongetje Yunus wordt herenigd met zijn familie. Dat meldt de Turkse krant Sabah.
De Turkse jongen Yunus is bij zijn moeder weggehaald en ondergebracht bij pleegouders, een lesbisch stel in Nederland. Daartegen is in Turkije veel ophef.
Volgens de Turkse regering zullen er meer rechtszaken volgen over uit huis geplaatste kinderen. Premier Erdogan wil verder plannen maken om islamitische, Turkse gezinnen aan te sporen om pleegkinderen op te nemen. Eerder riepen twee Turks-Nederlandse Kamerleden islamitische ouderparen op om pleegkinderen op te nemen in hun gezin.

buitenstaander
31-03-2013 om 22:03
Jakkes, donormelk!
In Nederland is het aantal donormoeders groter dan het aantal vraagouders! Hoezoe weigeren Ned. ouders geen donormelk?!
Want al is de moedermelkbank nog maar recent en alleen voor een onderzoekscontext, al veel eerder was er in NL voor donormoedermelk het moedermelknetwerk. Maar te weinig vraag dus... kennelijk wordt in NL door veel ouders (en artsen/verpleegkundigen) de voorkeur aan kunstvoeding gegeven boven donormelk.
http://kiind.nl/articles/224/Jakkesdonormelk.html
'“Bah, had je dat al gehoord? Die baby krijgt melk dat uit de uiers van een koe komt!” Ooit deze zin gehoord? Ik niet. Wat ik wel gehoord heb is een vergelijkbare zin over het moedermelknetwerk; het netwerk waarbij vrouwen belangeloos moedermelk doneren aan vrouwen die niet (genoeg) kunnen lacteren. Blijkbaar wordt dat door veel mensen vies gevonden. [...]'
http://kiind.nl/articles/201/Donormelk.html
"[...] Ondanks dat er een strenge controle zit op deze vorm van melkuitwisseling, voelen toch veel ouders weerstand om melk van een andere moeder te gebruiken. Het is natuurlijk ook iets heel persoonlijks en daardoor erg gevoelig. [...]'
'[...] Het is dan goed om te beseffen dat binnen Nederland het aantal donormoeders groter is dan het aantal vraagouders. [...]'

bibi63
01-04-2013 om 13:04
Sterker nog: melkmoeders
In Turkije bestaat al heel lang het fenomeen: melkmoeder. Dat wil zeggen dat wanneer een moeder met baby (of wellicht 2 kinderen die nog aan de borst gaan) te weinig melk heeft, een andere moeder wiens kind net van de borst is, of gewoon veel melk heeft, haar melk (gewoon direct via, dus aan de borst) de andere baby ook van melk voorziet. De gehele familie wordt dan de 'melkfamilie' en horen vanaf dat moment net als de gewone familie bij het gezin.
Bibi

bibi63
01-04-2013 om 13:04
En dat betekent
dat ons 'jakkie' niet gedoneerd via de fles wordt gegeven, maar rechstreeks via de borst. Dus wat jakkie?
Bibi

Kaaskopje
01-04-2013 om 14:04
Zomaar een gedachte
Misschien benadrukt donormelk het 'onvermogen' van de moeder. Flesvoeding is uit de fabriek en niet van een moeder die genoeg heeft.

Tasja123
03-04-2013 om 07:04
Donormelk...
Bestaat in nl al jaren. Tijdens mijn eerste 2 zwangerschappen werd ik er mee geconfronteerd en heb gedacht het ook te doen. Echter werd net in onze regio niet opgehaald.
Ik voelde me net een koe zoveel kon ik geven doe je er nog iets nuttigs mee.
Toen al werd het gebruikt voor extra kwetsbare kindjes die vooral al die antistoffen goed konden gebruiken.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.