Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tihama

Tihama

08-04-2014 om 09:04

Tips hoe we de kinderen het OV laten leren

Tihama

Tihama

28-04-2014 om 14:04

Haha

Hmmmm, verkeerd gekeken. Maar eigenlijk wel weer een redelijk vergelijk, want onze auto biedt hetzelfde soort luxe als 1e klas

De Peugeot 107 van Greenwheels vind ik dan eerder 2eklas-trein vergelijk.

Maar het is natuurlijk appels en peren. Auto en trein hebben allebei voordelen en nadelen, die per situatie ook weer sterk verschillen. Je persoonlijke situatie (woonplaats, werkplaats, financiƫle armslag, gezinssamenstelling, mantelzorg voor familie etc) bepaalt veel meer waar de nadruk op ligt.

Toen wij naar Almere verhuisden, wilde ik overigens per se in de nabijheid van een treinstation wonen. Ik wilde namelijk altijd makkelijk kunnen kiezen voor de trein.

Mislukt

Mijn moeder bracht gisteren een keurige uitdraai mee en we gingen op weg naar het vertrekstation. Een dorp verder dan ons eigen station, dan konden we met onze goedkope kaarten al om 9.01 uur vertrekken. De kaarten wilden niet inchecken bij de OV chip paal, dus maar een stempel erop gezet bij de NS paal voor papieren kaartjes. Vertraagde trein, gewijzigd vertrekspoor, afgesloten trap wegens ? Alles ging anders dan verwacht. Door mijn gedegen kennis van het OV is de totale vertraging binnen de perken gebleven, we waren op tijd in Arnhem. Maar voor mijn moeder ging jet iets te snel, die heeft meegehold en weinig zelf gezocht hoe het moest.
Herkansing bij de terugreis dachten we, ik had de uitdraai gemaakt en bij de eerste overstap moest ik de regie weer overnemen. De borden op Utrecht Centraal deden het niet, dus even langs bij de reizigersinformatie.
Moeder heeft veel te veel gezien om goed te onthouden hoe het OV normaal werkt, je eerst reis laten bestaan uit improvisatie en impuls beslissingen om noch thuis te komen was niet mijn idee van een eerste OV ervaring voor mijn moeder.

sorry

Sorry voor de tikfouten, iemand heeft mijn autocorrect weer aangezet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.