Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

liat
06-03-2012 om 09:03
Sufgejufte jongens?
Op OOL staat een column over arme 'sufgejufte jongens'. Volgens het artikel hebben juffen veel minder tolerantie voor typisch jongensgedrag en mogen de arme schapen daarom veel minder stoeien dan vroeger en krijgen ze ook minder straf.
Ik vraag me af of dat waar is. Ik heb een tijd op een mbo gewerkt met voornamelijk mannelijke collega's. Ik vond dat ze veel harder optraden dan ik tegen de overwegend mannelijke leerlingen. Het was vaak hard tegen hard, terwijl ik veel vaker dingen in de minne schikte door conflicten uit te praten. Ik vond dat mijn mannelijke collega's helemaal niet zo tolerant waren tov ongewenst gedrag. Ik vraag me af of het niet een misverstand is dat meesters beter zijn voor jongens. Als docent/leerkracht moet je zo af en toe duidelijke grenzen stellen en dat doe je onafhankelijke van het feit of je zelf een man of vrouw bent.
Wat denken jullie?

Roosje Katoen
08-03-2012 om 12:03
Ah ok
Ik ken het woord 'jong' in deze context eigenlijk alleen maar als 'rotjong', geeft een hele andere associatie ;-)

T&T
08-03-2012 om 12:03
Roosje ;)
tja, hier een heel gebruikelijk woord eigenlijk "ha jong! hoe is het met je?" Ik noem mijn zoon dus wel "jong" of "manneke", zowel irl als hier, en hier op het forum vooral niet bij zijn echte naam ivm herkenning.
groetjes, Tess