Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

VW

VW

07-12-2015 om 09:12

Sinterklaas is weer naar Spanje, hoe nu verder met Piet?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2015 om 11:12

Jamie

Ik ben inmiddels al máánden in gesprek met mensen die er anders over denken dan ik en raad eens? Ik word op een véél grovere wijze weggezet. Omdat ik inmiddels ook een beeld heb van wie dat doen, glijdt dat heel soepel van mijn rug. Ik ben nooit politiek actief geweest, of type 'op de barricaden', maar ik vind oprecht dat je je mond niet meer moet houden ihkv de lieve vrede. Ik blijf in gesprek, ik blijf ook goed contact houden met mensen die mijn mening niet delen, dus probeer ik te schipperen tussen wat ik vind en hoe ik dat breng. Deed ik dat niet, dan zou het steeds stiller om mij heen worden. Dát vind ik verontrustend. Ik was laatst helemaal opgelucht vanwege een bericht die mijn zwager rondstuurde. Gelukkig... hij voelt wel mee met wat de vluchtelingen overkomt. Gelukkig niet nóg iemand uit mijn omgeving die alleen maar de deur op slot wil doen.

De reden dat ik nogal van leer trek tegen mensen die vasthouden aan Zwarte Piet en vermoedelijk (maar dat kan ik uiteraard niet al te stellig zeggen) ook zo hun mening hebben over de vluchtelingen, is absoluut niet omdat ik bang voor ze ben. Ik reageer gewoon via mijn normale FB-profiel, ze kunnen mij dus zo vinden. Ik ben wel ongerust over hun keuzes, zoals stemmen op Wilders. Ik blijf maar hopen dat mensen zich toch gaan afvragen op wie ze eigenlijk stemmen. Is het een man die hun situatie echt zal verbeteren, of is het een man met een dubbele agenda die ze net zo zal teleurstellen als iedereen waar ze nu tegenaan schoppen? Mijn vader zei vroeger altijd 'Think!!' als hij vond dat ik ergens beter over na moest denken. Als puber vond ik het een ergerlijke uitspraak en dat effect heb ik vast ook op mensen als ik zeg dat ze na moeten denken. Het zij zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.