Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje
15-02-2016 om 21:02
Rookverbod kinderen geboren na 1-1-2017
Wat vinden jullie ervan?

Hortensia
06-03-2016 om 10:03
Evenzo
Ik ben tegen roken (omdat het een verslaving is die anderen hinder geeft). En ik heb heel veel vraagtekens bij het overheidsbeleid m.b.t. die participatiemaatschappij (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Ik heb ook steeds meer het idee dat de overheid meer voor zichzelf bezig is dan met de burger.
Maar jouw verhaal vind ik wel héél ver gezocht.

bieb63
06-03-2016 om 14:03
vind het ook erg ver gezocht
Wat doet het er toe dat een roker een x aantal tijd 'kwijt' is aan roken?? Nee, je dient er niemand mee, maar ik dien er ook niemand mee dat ik een paar uur op m'n luie gat zit te lummelen.... en evt. nog een grote zak chips zit weg te werken.
Volgens mij spelen er voor de overheid maar een paar zaken m.b.t. roken:
- de schatkist (accijns)
- de gezondheid van de roker (meer kans op hogere zorgkosten).
- de gezondheid van de meeroker (meer kans op hogere zorgkosten).
Lijkt mij een duidelijk verhaal.

Ad Hombre
06-03-2016 om 20:03
bieb63
"Volgens mij spelen er voor de overheid maar een paar zaken m.b.t. roken:
- de schatkist (accijns)
- de gezondheid van de roker (meer kans op hogere zorgkosten).
- de gezondheid van de meeroker (meer kans op hogere zorgkosten).
Lijkt mij een duidelijk verhaal."
Ik weet dat ik hier bekend sta als een cynicus, maar het cynisme ligt volgens mij hier geheel aan jullie kant. Ook politici en ambtenaren hebben familieleden en geliefden die sterven aan longkanker en andere rookgerelateerde ellende.
Waarom zouden zij niet uit overtuiging en voor het 'goede doel' roken uit de wereld proberen te helpen?
Nou niet simplistisch doen met 'dan verbieden ze het toch gewoon', want zo simpel ligt dat natuurlijk niet.
Wat zijn jullie toch eigenlijk een clichedenkers...

bieb63
06-03-2016 om 23:03
Daar gaan punt 2 en 3 toch OOK over? Mss is een politicus er wat fanatieker in als hij eea in de directe omgeving heeft mee gemaakt. Dat kan uiteraard. Het zijn net mensen.... Maar dan bliven mijn genoemde punten nog steeds intact.

bieb63
06-03-2016 om 23:03
Vervolg Ad
Mijn punten zijn niet cynisch bedoeld, maar logica. En voor mij ook gewoon logisch.

Ad Hombre
07-03-2016 om 06:03
bieb
"Daar gaan punt 2 en 3 toch OOK over?"
OK, door het stuk tussen de haakjes leek het er op dat je slechts financiele motieven zag. (sommige mensen gebruiken de 'follow the money' leer om alles te verklaren)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.