Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
10-09-2014 om 11:09
Rechtszaak verloren jeugd Remzi Cavdar
Zal mij benieuwen. Morgen is de rechtzaak van Remzi Cavdar met als advocaat Richard Korver tegen de WSG.
In de video ook de de kinderombudsman en Jo Hermanns.
Wij geloven dat kinderen beter worden door deskundigen in instellingen.
Dat is niet zo.
Wij zijn in Europa het land waar de meeste kinderen opgesloten in instellingen verblijven.
Zo vergaat het kinderen in de jeugdzorg/internaten.

M Lavell
08-02-2016 om 17:02
Moedig
Hallo Remzi. Wat leuk van je dat je hier je zaak nog even uitlegt. Ik vind dat je een noodzakelijke en moedige strijd voert. Het zou geweldig zijn als je alsnog gelijk krijgt. Maar ook als dat niet gebeurd, denk ik dat jouw zaak voor andere kinderen toch al positieve gevolgen kan hebben.
De manier waarop jeugdhulpverleners gewend waren vooral met elkaar in kleine kring en dus tamelijk willekeurig over kinderlevens te beschikken is mede door jou nog eens extra aan het licht gekomen.

AnneJ
08-02-2016 om 17:02
Ja Bedankt
Ik heb het bericht van de rechtzaak en de luisterende rechters in de krant gelezen. Ik hoop dat dat al voor een beetje genoegdoening zorgt.
Helaas is jeugdzorg en ook de WSG onaantastbaar en is het maar de vraag of er ook een financiële genoegdoening zal volgen.
Wat heel jammer is want ik begrijp dat er inmiddels ook schulden zijn door het internetbedrijfje wat niet goed liep.
Ik kan alleen maar zeggen dat de beste 'wraak' is dat je eigenhandig je leven goed krijgt, zonodig met hulp van vrienden, want de WSG raak je er niet mee als het met jou slecht gaat.
Mijn 'melders' wijden al jaren geen syllabe aan gedachten meer aan mij. En als ze dat toch doen is het nog steeds in hun eigen gelijk.
Remzi, je bent niet de enige, maar ik hoop dat je na de uitspraak er afstand van kunt doen. En ik blijf hopen op een financiële genoegdoening na zo'n dramatische jeugd waar je juist deskundige hulp had moeten krijgen. Het kan toch niet zo zijn dat als ouders falen dat een kind dan vogelvrij is in de hulpverlening? Dan begint de verantwoordelijkheid van de hulpverlening juist te tellen.

Remzi Cavdar
05-08-2016 om 00:08
Tussenarrest Cavdar vs. WSG
Beslissing van het Hof
Het Hof komt tot de eindconclusie dat zij vindt dat er maar liefst drie onafhankelijke deskundigen benoemd moeten worden die na het dossier kijken. Een psycholoog, een psychiater en een orthopedagoog.
Tevens vindt het Hof dat wij eerst onderling moeten onderhandelen over welke deskundigen benoemd moeten worden en daarover gezamenlijk tot een voorstel te komen.
Wij hebben een aantal deskundige voorgedragen en de WSG heeft een aantal deskundige voorgedragen. Wij zijn samen met de WSG eens geworden over twee onafhankelijke deskundigen. Wij zijn het niet eens geworden over de aanstelling van een derde deskundige, daar zal het Hof nader over moeten beslissen.
Wat betreft social media aanpak en media aandacht
Mijn advocaat mr. Richard Korver heeft mij geadviseerd om geen media aandacht op te zoeken. Ik ben het met zijn stelling eens. Tevens ben ik niet meer zo actief op social media, het lijkt mij het beste om nu niets te doen. Als er later weer wat nieuws is hou ik jullie op de hoogte. (Waarschijnlijk rond oktober of eind 2016)
Zie Tussenarrest Cavdar vs. WSG: https://www.scribd.com/document/320203243/Tussenarrest-Cavdar-vs-WSG

AnneJ
05-08-2016 om 01:08
Update
Bedankt voor je update Remzi. Ondertussen heel veel sterkte gewenst en vooral een goed leven los van deze rechtzaak die je uiteraard hopelijk wel wint.
Ook als je niet wint heb je daarmee al een punt gemaakt. Het kan niet zo zijn dat als ouders ziek worden en niet voor hun kinderen kunnen zorgen dat de hulpverlening vervolgens het drama groter maakt en blind blijft voor de gevolgen.

Remzi Cavdar
05-08-2016 om 11:08
Langslepende rechtszaak
Hoi Anne,
Ik vind het wel een langslepende rechtszaak, ik vind het zo jammer dat de rechtspraak zo lang moet duren. Mijn advocaat en ik denken dat we pas een definitieve uitspraak mogen verwachten rond 2018.
Ik ben nu al ruim 4 jaar bezig met de rechtszaak en ik hoop dat het na een jaar of maximaal 2 jaar afgelopen is, want het begint wel lang te duren.

Remzi Cavdar
11-09-2019 om 21:09
Het einde van mijn hoger beroep nadert
Hoi allemaal,
Het einde van mijn hoger beroep nadert en er is eindelijk schot in de zaak. Het lijkt erop dat we de impasse hebben doorbroken. Ik kan jullie nog niks zeggen, maar het gaat echt weer media aandacht krijgen. Ik verwacht dat ik in januari 2020 een persbericht kan houden.
Ik vind het echt geweldig dat ik hier mijn verhaal kwijt kon en dat er gediscussieerd kon worden.

AnneJ
11-09-2019 om 21:09
Update
Bedankt weer voor je update Remzi. Fijn dat je je hier weer meldt.
En ik duim voor je dat er een goede uitkomst komt in januari.
Ook als dat niet zo is, deze industrie is onaanraakbaar, heb je er alles aan gedaan om mensen wakker te schudden en te informeren dat de ogen open gaan en dat er beter op jongeren in de hulpverlening moet worden gelet en voor worden gezorgd.
En wie weet maak je, met het kantoor van Richard Korver, wel nieuwe jurisprudentie waar andere slachtoffers ook nog wat aan kunnen hebben.
Ik wens je veel sterkte en succes met de zaak!
https://jeugdzorg-perikelen.jouwweb.nl/wsg/clieenten/kinderen/dossier-remzi-cavdar
Voor wie het dossier nog niet kent.

mirreke
12-09-2019 om 11:09
Geweldig Remzi
Ik hoop met je mee op een goede afloop.
En ik vind ook dat het allemaal schrikbarend lang duurt.
Er komen steeds meer verhalen los over misstanden, zoals nu de zaak van de moeder die in de zestiger jaren gedwongen haar zoontje moest afstaan omdat ze niet getrouwd was.
Deze zaak is natuurlijk weer een heel andere dan die van jou, maar het gebeurt gelukkig wel dat mensen zich roeren en hun verhaal laten horen. Ik hoop dat dat er steeds meer worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.