Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Beatrijs Smulders
25-04-2014 om 13:04
Oproep - petitie geboortezorg
Teken de petitie aan minister Schippers!
Geef zwangere vrouwen een stem in de geboortezorg!
Aan alle zwangeren, vrouwen & mannen,
In alle stilte wordt de geboortezorg ingrijpend op de schop genomen, zonder dat dit aan aanstaande ouders wordt verteld, zonder dat dit bekend wordt gemaakt aan jonge ouders. Deze verandering heeft grote gevolgen voor de vrijheid en veiligheid van zwangeren, van moeders en van hun kinderen.
Wij willen de minister laten weten dat we hier op tegen zijn. De zorg moet aangepast worden aan de behoeften van de vrouw, in plaats van andersom.
De zwangere vrouw moet altijd centraal staan!
Onderteken dus onze petitie. Geef daarmee zwangere-vrouwen een stem!
http://petities.nl/petitie/geef-de-zwangere-een-stem-in-de-geboortezorg
Beatrijs Smulders, verloskundige

AnneJ
06-05-2014 om 17:05
plek
Ik denk zelf dat 'geen plek' komt doordat we in de gezondheidszorg geen 'open eind' financiering meer hebben. Nu moeten zaken veel efficienter en financieel strakker gepland worden en kun je je geen flexibiliteit meer veroorloven.
Ik heug me nog een strenge winter dat we al voortijdig een groep zwangeren van de eilanden op de afdeling hadden. Ze sliepen tot op de gang en er is er zelfs een op de gang bevallen.
Er werden dan gewoon een paar oud-leerlingen van andere afdelingen geplukt om de omloop en de controles te doen.

creabea
08-05-2014 om 13:05
mirreke
nouja, makkelijk..... dat van die bijna doodgebloede moeder (die ook nog eens het te reanimeren kind kreeg), dat wil je toch echt niet thuis meemaken. Uiteindelijk kwam het wel goed, maar de moeder was al 3 liter bloed (of nog meer) kwijt tegen de tijd dat ze in het ziekenhuis was. En iemand anders moest van 3 hoog zonder lift vervoerd worden, dat is ook bepaald niet ideaal.
Gebrek aan plek, ik had bij mijn 2e bevalling iets dergelijks, of eigenlijk gebrek aan verloskundige. Ik was in het ziekenhuis bezig met een ingeleide bevalling, maar mijn kind was bijna zonder hulp geboren. Op dat moment waren er 3 geboortes bezig en er was maar 1 verloskundige. (waar zijn die dokters en assistenten-in-opleiding dan gebleven, die 's ochtends zich allemaal komen voorstellen als dat ze evt. langskomen mocht er wat zijn.......)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.