Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Coco

Coco

01-02-2012 om 08:02

Opiniestuk volkskrant

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nancy

Nancy

02-02-2012 om 15:02

Toch snap ik het wel een beetje

de reactie van Sinilind maar deel 'm niet
ik vond wel dat de meisjes van 14/13 er vele malen ouder uitzien dan ze waren, ik vond ze echter niet hoerig of ordinair.
wel ouderlijk, soms iets te....maar dat is mijn mening
Ik vond ook dat een aantal zeer verdienstelijk zong
Ik vond bv Annelotte erg mooi zingen en ook Fabienne
Met sommige gedragingen van meisjes had ik wel moeite
bescheidenheid siert zij mijn moeder altijd
en bij sommige vond ik dat bescheidenheid wel gepast zou zijn geweest.
Ik heb zelf dochters, maar zou ze nooit aanmoedigen iets dusdanigs te doen (zouden ze het kunnen)
15 minutes of fame, als dat het al is.....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-02-2012 om 17:02

Tikje naief

"ik vond wel dat de meisjes van 14/13 er vele malen ouder uitzien dan ze waren"
Vind je dat echt? Ik heb een zoon van 14, en als ik de meiden uit zijn klas zie... daar zit weinig meisjesachtigs meer aan, dat lijken soms bijna echt volwassen vrouwen, met alles erop en er aan.
"bij sommige vond ik dat bescheidenheid wel gepast zou zijn geweest"
Oh ja, zeker. Maar dat vind ik ook als ik naar De Wereld Draait Door kijk, naar Pauw en Witteman, naar de volwassen versie van The Voice... of gewoon naar mijn collega's op het werk. De wereld bestaat nu eenmaal niet alleen uit uitermate bescheiden types.

Indedaad ijsvogeltje

Ik heb dochters van 12 en 15 . Ook ik verbaas me er steeds weer over hoe volwassen de meeste meiden van die leeftijd eruit zien.
Alle 15 jarigen schat ik bijna te oud, vooral als ik ze op facebook of hyves zie. Maar ook als ze met zijn allen naar een schoolfeest gaan....het zijn echte pubers is een bijna volwassenen lichaam.
Ook de 12 jarige vriendinnen van mijn dochter zijn stuk voor stuk al volgroeid. Buste, billen taille alles is aanwezig. En ze steken soms al boven hun moeder uit. Ik weet het ondertussen. Maar het heeft denk ik te maken met ons eigen ouder worden. We zien onze kinderen graag als schattige onschuldige wezentjes die ze op hun 15 e niet altijd meer zijn. En lichamelijk zijn de meeeste met 14 echt helemaal klaar, veel al eerder.
Het ligt aan de kijker, in dit geval Nancy, dat ze blijkbaar niet meer kan inschatten hoe oud een meisje in de puberteit is. Dit waren volstrekt normale 14 en 15 jarigen die je op elke middelbare school ongeveer in de derde klas tegenkomt!

Nancy

Nancy

02-02-2012 om 19:02

Ijsvogeltje en mach

Het zal idd wel aan mij liggen
Ik ben alleen zelf nog niet zo oud dus zo lang is het niet geleden en heb dochters van 12 die eruit zien als meisjes / meiden, hoe je wilt, van 12 jaar. Beugels, borsten en bijna net zo groot als ikzelf, maar ze zien er echt niet ouder uit. En ja, ze dragen toch af en toe make-up, dus ik geloof niet dat het zozeer aan mij ligt (of mijn ogen). Tuurlijk toen ik die leeftijd had waren er ook meiden die er ouder uitzagen. Je hebt wel gelijk ijsvogeltje dat overal mensen rondlopen die wat meer bescheidenheid zouden mogen hebben. Op zich vind ik het best prima als een kind aangeeft goed in haar/zijn vel te zitten, beter dan dat ze onzeker over zichzelf zijn. Ik heb alwel gemerkt dat een opmerking die niet wordt gedeeld, niet vervelend bedoelt, hier meteen wordt afgeserveerd dus ik houd me er dus verder buiten...

Mode

Ik heb de programma's niet gezien, hou helemaal niet van dat soort competitieprogramma's, dansen, zingen enz er zijn er zooooo veel. En veel mensen zijn er dol op.
Deze kinderen heb ik geprobeerd op te zoeken om te kijken of ze er "hoerig" uitzien, maar ik kon ze niet eens vinden...?
Ik zie wel dat meisjes van 13 van nu er net zo uit zien als meisjes van 25. Zelfde soort hakken, zelfde soort topjes, haar en make up. Soms veeeeeel make-up. De mode van nu is soms "hoerig" al trekt het al weer wat bij op het moment, vind ik. Die glimmende, extreem hoge hakschoenen (echt hoerenschoenen vind ik het, vroeger droegen toch alleen prostituees die?) zijn (waren) mode. In combinatie met een legging met niks of met een miniscuul lapje net over de billen (of een kort broekje waar de onderste billen uithangen ) lang haar en nepwimpers, met glimmende lippen...tja, met 15 vind ik dat wel een beetje te.
Maar goed, je kan het niet altijd tegenhouden. Dan wordt het soms nog erger.

Nancy

Mijn dochter van 12 ziet er ook uit als een meisje van 12. Ze is nog vrij plat en moet nogmwat groeien. Maar haar vriendinnen van 12 zien er ook uit als meisjes van 12!! Want ze zijn 12! En zo zien meisjes van 12 er dus gewoon ook uit. Het varieert enorm.
En mijn dochter van 15 ziet er net als haar vriendinnen uit als 15. Want ze is 15 en zo zien meisjes van 15 er dus uit. Ze gebruiken geen tot weinig make up op schooldagen. Wel als ze een feestje hebben.
Volgens mijnwas het toen wij jong waren ook al commentaar op uiterlijkheden van pubers. Van alle tijden dus. Ik herinner mij dat mijn moeder onze rokken veeeeel te kort vomd ( wat ze ook waren) en ze vond hotpants ordinair. Maar we trokken het wel aan in de brugklas.

Ely

Ely

02-02-2012 om 21:02

Ordinair en hoerig: vroeger en nu

Dan komt er maar 1 ding in mij op:
Mac&maggie
;)

En voor wat betreft bescheidenheid: ik weet het niet, is er niet een tijd en plaats voor alles? En hoort het niet bij de leeftijd, dat ze ofwel iets heel goed kunnen ofwel (schouders naar beneden, mompelen) er niks van kunnen? Of zit dat hier in t water ;)?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bonnie

Bonnie

03-02-2012 om 14:02

Vooroordeel

Ik moet zeggen dat ik vooraf heel sceptisch was. Inderdaad ideeen over pushende ouders, over over het paard getilde kinderen die veel te ouwelijk gekleed waren etc. Maar na afloop van de uitzending vond ik dat eigenlijk heel erg meevallen. Er was geloof ik ook al een zware voorselectie geweest. Van 17000 naar nog geen 100.
Ik vond de meiden er niet veel anders bijlopen als mijn dochters (12 en 14) en hun vriendinnen. Ik vond hen zeker niet hoerig. Eigenlijk vond ik de meeste kinderen bij the voice kids gewoon leuke kinderen. Een aantal was duidelijk beter dan anderen maar dat hoort er ook bij.
Ik wist trouwens niet dat er al zoveel jong talent was. Ik heb mij ook verbaasd toen Giel Beelen op 3fm een zoektocht hield naar de Nederlandse Birdy (Engels meisje, ook pas 15). Daar zaten ook een paar erg goede meisjes bij.
Het lijkt mij wel lastig om een zo uiteenlopende leeftijdscategorie te moeten beoordelen.
Overigens had ik ook niet zoveel met dat junior kookprogramma.

Wilma

Wilma

03-02-2012 om 15:02

Vanavond weer

Hoerig? Nee, dat kan ik bij deze meisjes echt niet zeggen. Eentje vonden wij er wel wat ouwelijk uitzien, maar meer gewoon als typje. Weet even niet meer hoe ze heet. Maar de rest vond ik behoorlijk 'gewoon'.

En ook inderdaad hoe Wendy en Martijn met de kinderen omgingen, vond ik erg leuk, 'k had er een hard hoofd in, maar eerlijk is eerlijk, ze deden 't leuk.

Maar goed, vanavond is 't weer en kunnen we weer en masse nieuwe oordelen vellen.

Anders

Anders

03-02-2012 om 17:02

Sini, 15 minutes of fame

Ik heb ook een heel ander programma gezien dan jij hebt gezien. Ik vond het een positief gebeuren, leuke talenten, niet te opgedirkt (het Eurosongvisie Junior en Kinderen voor Kinderen gebeuren vond ik drie keer erger).

Maar wat mij triggert is jouw "15 minutes of fame". Heb jij niet tig jaar geleden in een blad gestaan samen met je gezin? Voor 15 minutes of fame?
(ik heb zelf niets met 'faam' maar ik geloof graag dat kinderen met een leuk talent daar iets mee willen doen, net zoals jouw dochter staks iets met haar kunstacademie 'diploma')

Sascha2

Sascha2

03-02-2012 om 19:02

Sjonge anders

Wat een nare en snerende reactie naar sini toe. Ik vind het ronduit belachelijk dat je het zo op de persoon richt met persoonlijke informatie, nog wel lekker in de veilige anonimiteit. Sini, petje af voor je reactie, ik zou een stuk feller zijn geweest.

Anders

Anders

03-02-2012 om 22:02

Sinilind

Hoeveel audities heb je nodig om je mening te herzien?

Met mijn reactie heb ik je een spiegel voor willen houden. Jij hebt - totaal ongefundeerd, want programma maar half half gezien - kinderen (ik herhaal: kinderen) af zitten branden. Hoerig, geen talent, alles voor 15 minutes of fame, etc. Sorry, ik vind dat een schandalige reactie.

Maar als ik hetzelfde doe - een ongefundeerde aanval tav jouw 15 minutes of fame - dan komt dat bij je aan. Okee, dat was precies mijn bedoeling om je in te laten zien wat jouw ongefundeerde reactie werkt.

'Anders' is al een hele tijd hier mijn nick. (Een tijdje niet gebruikt ivm Anders Breivik)

Anders

Anders

Sinilind

Diploma tussen haakjes omdat ik niet weet of dat zo heet als je afstudeert bij Kunstacademie (bij universiteit zeg je namelijk ook geen diploma). Meer bedoel ik er niet mee...

Jij stelt dat kinderen (ouders?) het doen voor die 15 minutes of fame. Ik denk dat die kinderen het doen omdat ze zingen vreselijk leuk vinden en meedoen aan zo'n programma wel een leuke uitdaging. Kinderen snappen echt wel dat de kans dat je überhaupt op tv komt (100 van 17000!) nihil is.

Ik zie geen verschil met andere talenten. Als je ergens heel goed in bent, kun je flink beroemd worden. Dat is vaak een bijkomstigheid en ik ken genoeg artiesten die die bekendheid als een enorme last ervaren, dat was nooit de bedoeling, de hele dag met muziek (of iets anders...) bezig zijn, daar was het ze om te doen.

Klopt het dat

ik net een ontroerend schattig jongetje "every day i miss you more" hoorde zingen? Was dit het goede programma? Ik kijk nooit en luister nooit, maar hij kon goed zingen, schattig kind :-)!

Anders

Anders

Sinilind

Ik heb het dus alleen over jouw afbranden van de kinderen. Wat jij van het programma vindt en andere programma's, dat boeit me nu niet...

Sorry sinilind

Maar ikvind het wel een beetje flauw. Ik stelde je heel serieus de vraag om met voorbeelden te komen van de hoerigheid die jij gezien had in de voice kids. Nu ik helemaal geen antwoord krijg kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je het programma uberhaupt niet gezien hebt.

mix

mix

04-02-2012 om 00:02

Een béétje flauw?

beetje erg.
Even kopie:
1.Hoerige opgetutte meisjes van 14 (die inderdaad niet eens kunnen zingen) 2 beledigingen in 1, waarvoor ik me voor je eerste uitdrukking plaatsvervangend diep schaam
2.horen niet op televisie op prime time maar bij een hulp programma ergens op school. Ik durf niet te denken aan wat voor hulpprogramma je denkt, maar ik vind het nogal wat.

3.Het is slecht entertainment, smakeloos, gemaakt voor een groot publiek die tevreden is met weinig (de spreekwoordelijke brood en spelen van de Romeinen) Hiermee sla je in het rond naar de slechte smaak van het grote publiek.
4.en ik kan me niet voorstellen dat een fatsoenlijk ouder zijn kind laat,eedoen aan zoeits. Alweer een belediging naar ouders die gewoon met hun kind naar een auditie gaan, daar waar een ander aan het sportveld staat. Die ouders zijn niet fatsoenlijk?

Je verheft je boven het klootjesvolk en dat vind ik zeer ongepast en niet getuigen van klasse.

Speciaal vanavond heb ik nog eens extra goed gekeken. Ik zie kinderen die ik overal tegen zou kunnen komen. De ene beter dan de andere (uiteraard, er moeten er nog 99 afvallen), de ene met wat meer talent dan de andere, net zoals bij klassiek, opera enz. En ook weet je niet wat voor interessante, nuttige, opvoedkundige, ingewikkelde, pedagogisch verantwoorde dingen die kinderen doen buiten zingen om.

Als jouw zoon gaat voetballen en hij blijkt geen Ronaldo, mag hij dan ook niet meer voetballen? De kinderen doen uit vrije wil mee, de ouders zijn er altijd bij.

Fiorucci

Fiorucci

04-02-2012 om 08:02

Grappig sini

Laten we dan ook maar stoppen met de concoursen voor klassieke muziek, tsss wat denken ze wel.

Juliea

Juliea

04-02-2012 om 09:02

Sommige mensen

hebben gewoon niet geleerd om toe te geven dat ze een foutje hebben gemaakt en/of excuses aan te bieden!

Ely

Ely

04-02-2012 om 14:02

Leuker

Natuurlijk is het leuker om een boek te lezen dan om toe te geven dat je te kort door de bocht bent gegaan en er toen uitgevlogen. Dat snap ik.
Chique vind ik het niet bepaald.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

angelina ballerina

angelina ballerina

04-02-2012 om 17:02

Genieten

Ik geniet echt van de voice kids en ben het niet eens met het commentaar. ik kijk het met mijn meiden van 5 en 7 op zaterdagavond, iets eerder als het op vrijdag is en we vinden het alledrie geweldig. de kinderen hebben zeker talent en zijn helemaal niet hoerig. ik heb meerdere malen een traantje weggepinkt en vind het zielig voor de kinderen die niet doorgaan maar volgens mij is de begeleiding goed.

Valkyre

Valkyre

05-02-2012 om 00:02

Jeetje wat eng

Lees ik nu goed dat Anders persoonlijke informatie van een ander op dit forum plempt? Dat komt op mij toch behoorlijk bedreigend over. En dat vind ik toch echt iets anders dan een tv-programma (ongefundeerd of niet) afkraken. Dit forum zou toch anoniem moeten zijn? Ik snap eerlijk gezegd niet dat forumbeheer dat zomaar toelaat. Ik zou mij persoonlijk erg onveilig voelen als iemand in een totaal ongerelateerde draad persoonlijke informatie over mijn kind (!) zou gaan zitten spuien. Brrr.

Wat een bittere toon trouwens, voor een draadje over een televisieprogramma. Het is maar tv hoor. Wat die kinderen doen, moeten zij en hun ouders lekker zelf weten.

groet, Valkyre

Anders

Anders

05-02-2012 om 02:02

Valkyre

Het is geen persoonlijke informatie, niet van een ander forum. Sinilind heeft destijds hierover zelf geschreven en ik had destijds het blad gekocht (en even for the record: ik heb hier nergens geschreven welk blad, wanneer, geen echte namen of welke andere gegevens van haar of kinderen gebruikt = anoniem).

Massi Nissa

Massi Nissa

05-02-2012 om 09:02

Hear hear

Ik sluit mij volledig bij Izar en Valkyre aan; het is onnodig en onkies om zulke informatie in een posting te verwerken. En als je dat doet onder een volledig anonieme naam als 'Anders' (zo hebben er hier in de loop der tijd wel meer geheten), is het ook nog eens laf. Bah.
Groetjes
Massi

Can

Can

05-02-2012 om 21:02

Niks anoniem

jemig, wat een onzin over anonimiteit. Het is toch zelf zo geschreven door Sini, dat kan door iedere jandoedel hier op het forum gelezen worden, daar hoef ik geen wetenschap voor gestudeerd hebben. Ik kan me dat verhaal ook nog heel goed voor de geest halen, heb toen ook nog naar dat blad uitgekeken dus ik snap niet helemaal wat daar anoniem aan is als je het zelf op een openbaar forum plempt.

Maar weer OT: ik vind de voicekids zelfs nog beter dan de volwassen versie. Heb echt kippenvel bij verschillende kinderen. Jee zeg, wat een talent! En ik verbaasde me er net over dat deze kinderen zo naturel gepresenteerd worden, niks haren in de krul of veel make-up op het gezicht. Sommige meiden zien er ouder uit, maar het lijkt me een beetje vreemd als ze dat aangerekend wordt :)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.