Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny

tonny

12-04-2012 om 15:04

(on)tevreden met je naam?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

19-04-2012 om 23:04

Neteret mut

Ja, dat kan ik wel doen. Het gaat me er overigens ook niet om dat iemand het hier kan lezen maar wel dat als mensen bijvoorbeeld in het archief lezen en ze alles op een rijtje hebben staan het wel heel makkelijk is. Zo anoniem ben ik al niet,

Twee jongens

Twee jongens

20-04-2012 om 09:04

Goed idee p!

ben hieronder begonnen. Dit soort draadjes zijn inderdaad vaak onleesbaar en zouden het goed doen in de spelletjes-rubriek.

neteret mut

neteret mut

20-04-2012 om 15:04

Een vraag

dus ik kan niet meerdere keren met een wisselende tijdelijke nick een bericht plaatsen in 1 draadje? In dat geval ga ik geen namen plaatsen, want als ze in 1x plaats is het toch wel duidelijk wie ik ben en daqt ben ik eigenlijk al teveel

Maylise

Maylise

20-04-2012 om 15:04

Lijkt me geen probleem

Lijkt me in dit geval geen probleem. Het is niet de bedoeling om met twee verschillende namen aan een discussie mee te nemen maar in dit geval is het sowieso met andere namen dus lijkt me geen probleem voor een keer? Als het mag dan doe ik ook mee.

Risama

Risama

20-04-2012 om 23:04

Bloem, mensje, zus en peer

Zijn allemaal ouderwetse originele hollandse namen, de niet veel meer vookomen. Ik vind ze leuk, maar mijn zoon heet dan ook Peer. (en dat werd door veel mensen op zijn zachts gezegd niet erg enthousiast ontvangen) Ik vind het een prachtige, sterke en vrolijke naam!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

20-04-2012 om 23:04

Risama

Ik vind Peer ook heel leuk! Al is het alleen al dat wij vroeger een leuke, toffe man bestempelden met: 'da's een aardige peer'
Leuker kan niet toch? :)

Wisse

Wisse

21-04-2012 om 00:04

Jan, pier, tjoris en corneel

Er is een mooi oud-Hollands liedje, ik dacht eerst dat het refrein luidde: Jan, Piet, Joris en Corneel, maar het is: Jan, Pier, Tjoris en Corneel. "Pier" en "Tjoris", rare namen vond ik dat...

http://www.liedjesland.com/Liedjes/kinderliedjes/AlDieWillenTeKaaprenVaren/AlDieWillenTeKaaprenVaren.htm

Nee hoor gewoon jan piet joris en corneel

in de tekstboekjes die ik heb tenminste.

Makkelijk

dirk heet gewoon Dirk :-)

Juliea

Juliea

21-04-2012 om 09:04

Peer

Het zal best een stoere naam zijn maar je kind moet daar maar zijn hele leven mee doen. Ik begrijp gewoon niet waarom je je kind meteen opzadelt met een naam waarvan je weet dat niet 1% van de bevolking die naam raar vindt maar minstens 50%.

Lizelot

Lizelot

21-04-2012 om 09:04

Peer,niet vreemd

Waar ik woon wordt iedere Pieter en Peter afgekort naar Peer.Niets vreemds aan.Ik vind het een leuke jongensnaam.

Ely

Ely

21-04-2012 om 10:04

Juliea

'Ik begrijp gewoon niet waarom je je kind meteen opzadelt met een naam waarvan je weet dat niet 1% van de bevolking die naam raar vindt maar minstens 50%. '

Waar baseer je die statistieken op dan?
En ik ken Peer ook gewoon als naam, al van jongst af aan. Net als Pier trouwens. En Spijker :)

En is dat het kriterium: dat de overgrote meerderheid een naam niet raar mag vinden?
Ik hou wel van een beetje raar Heb ook overwogen een dochter Jan te noemen, lekker internationaal ;)

Beetje raar

Dat was nou toch net de discussie, als ouders kan je een aparte naam leuk vinden, maar doe je de kinderen daar een plezier mee?
Zag laatst op tv (denk bij de tv makelaar) een volwassen man die Frodo heette. Kan er niets aan doen, maar ik vind dat toch wel een beetje sneu. Misschien is Frodo er blij mee, maar ik had dan liever Jan geheten.

Josefien

Josefien

21-04-2012 om 11:04

Hier

Hier zou Peer een rare naam zijn, en Spijker eigenlijk ook wel. Maar goed, wij wonen in het Gooi. Hier zijn de oudhollandse, klassieke namen meer 'in'. Als je je kind hier Sharona, Sharita, Dylano of misschien een voetballersnaam zou geven, val je hier ook een beetje uit de toon.
Toch denk ik zelf dat kinderen het liefste een wat meer doorsnee naam zouden hebben, tenminste ik heb een paar collega's met een wat uitzonderlijke naam (of hele gekke spelling, bijv. Aleks of Sjakkelien) of een vreemde combi met achternaam, iets in de trant van Jos Vos of Koen Schoen, en die waren hier toch echt niet blij meer (maar ja, alles went)

Mea Proefrok

Mea Proefrok

21-04-2012 om 12:04

Hier op de bso

Hier heb je een broer-en-zus-paar op de bso: Shaylando en Shanaiska. Ik vind het best grappige namen, maar denk dat je op die manier wel uitsluit dat je kind ooit minister wordt .

Fiorucci

Fiorucci

21-04-2012 om 15:04

Mijn kinderen zijn juist blij dat ze geen Jan heten..:))

Ely

Ely

21-04-2012 om 18:04

Doe je je kind er een plezier mee?

Hangt m.i. af van karakter en attitude kind. En daar valt op voorhand weinig over te zeggen volgens mij :)
Dus....

Ely

Ely

21-04-2012 om 22:04

a) omdat je de gangbare namen niet mooi vindt en die ene aparte wel
b) omdat je je realiseert dat je niet alles kan en wilt overzien. Joran was tot voor poos terug geen bizarre naam, heeft nu helaas een andere lading
c) omdat de manier waarop je in het leven staat (en je kinderen wilt opvoeden) op zo'n manier is dat je niet je oren wilt laten hangen naar wat 'men' wel niet zal denken
d) omdat je zelf ook mensen kent of er zelf 1 bent met een bijzondere naam en je daardoor weet dat de meeste mensen echt wel verder kijken dan alleen een naam en het op een gegeven moment ook je handelsmerk kan worden
e) omdat je weet dat mensen hun eigen naam veranderen/afkorten of dat anderen dat voor ze doen en dat dat net zo goed gebeurd bij de gewone namen als bij aparte namen
f) omdat je het sneu vindt voor je kind als hij/zij op school met voor- en achternaam wordt aangesproken omdat er drie naamgenoten is de klas zitten
g)..... Anyone?

Emmawee

Emmawee

21-04-2012 om 23:04

g) Omdat je er sterker van wordt.

http://www.youtube.com/watch?v=-1BJfDvSITY

Emmawee

Emmawee

21-04-2012 om 23:04

Ach... en deze is veel mooier.

http://www.youtube.com/watch?v=IcQKtl3MGCE

Finis

Finis

22-04-2012 om 01:04

Wisse en dirksmama

kijk, dat vind ik nou leuk. Dat oud Hollandse liedje is bij mij ook bekend als Jan Piet Joris en Corneel maar als ik nu even op YouTube luister naar verschillende versies zingen ze allemaal, op 1 na, Jan Pier Tjoris en Corneel.

Mijn dochter heet Kayley, ook op minstens 5 verschillende manieren te schrijven :)
Nooit gevraag of ze tevreden is, ook nooit klachten gehad

Biene M.

Biene M.

22-04-2012 om 07:04

Bijzondere naam

Ik ben er al een hele tijd blij mee dat ik geen alledaagse naam heb.

Ely

Ely

22-04-2012 om 11:04

P, wat voor naam

Denk jij dan aan dat je vindt dat ouders 'egoïstisch' zijn geweest om hun kind zo te noemen? Als ik jouw argumenten lees denk ik aan hele extreme namen die grof zijn ofzo.
Maar ik heb je eerder zien ageren op hele gewone namen als Dick en Rick.
Bij welke namen veroordeel jij ouders dan?

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 12:04

Vindt je werkelijk dat je een kind iets aandoet met een apartere naam en een kind daarmee op achterstand zet? En dat je je oren moeten laten hangen naar wat 'men'vindt?
Het enige lastige is dat mijn kinderen hun naam vaak moeten spellen. Maar ik ben er al achter dat heel veel kinderen met meer gangbare namen dat ook moeten. Eerlijk gezegd hoor ik vaker mensen met hele gangbare namen mopperen dan mensen met aparte namen. Mijn tante heeft haar hele gewone voornaam zelf veranderd in iets aparts...en het is dat ik mijn hele gangbare naam best mooi vindt,maar in mijn generatie komt de naam heel veel voor, en dat was niet altijd handig op school.

Joosje

Joosje

22-04-2012 om 12:04

Joost

Dan noem je je kind Joost, leuke naam, niet raar voor zover je na hebt kunnen gaan, gelijk twee mensen mee vernoemd, perfect! En dan woon je in Brabant, wordt het carnaval en zingt iedereen het prachtige lied "Joost is anders geaard". Zie er maar weer vanaf te komen.
Vraag me wel af wat er erger is aan Peer dan aan Roos trouwens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.