Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Triva

Triva

23-10-2016 om 17:10

Nepspeelgoed vs Merkspeelgoed

Lieverdje

Lieverdje

25-10-2016 om 10:10

juist, dat bedoel ik

en dat geldt vast niet alleen voor Lego, maar ook voor een hoop andere a-merken.

Taruh

Taruh

25-10-2016 om 10:10

Lego

Lego was vroeger gepatenteerd vandaar dat de blokjes van andere merken net niet lekker pasten.

Maar helaas voor Lego is het laatste patent in 1989 verlopen en kunnen ze er ook geen trademark op krijgen en nu mag iedereen goed passende blokjes maken. Maar dan moet je wel van goede huize komen want ze vechten je de tent uit natuurlijk.

mieke

mieke

25-10-2016 om 12:10

Lepin

Wow, dat Lepin gaat wel erg ver. Dat is gewoon een kopie uitbrengen in een gelijksoortige doos met net een iets andere naam erop.

Ik las trouwens ook dat ook lego dit te gortig vindt. Ze zijn een rechtszaak begonnen tegen Lepin. Ik las in het artikel hierover dat als Lepin nou alleen in China was gebleven Lego waarschijnlijk niks gedaan had (en ook niks had kunnen doen) maar door Aliexpres komen dit sort dozen ook in Europa terecht en daar gaan ze niet mee akkoord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.