Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Simo
05-05-2019 om 20:05
Leeg nest syndroom?
De kinderen zijn praktisch de deur uit (op eentje na, die gaat komende zomer). En nu? Ik werk gewoon, daarnaast doe ik vrijwilligerswerk. Toch zie ik de komende jaren met angst en beven tegemoet. De stilte, de leegte, waar haal ik mijn voldoening nog uit?
Hoe gaan anderen daar mee om?

Paasei
09-05-2019 om 09:05
Boomerang
Dat hebben wij ook gehad; oudste kwam na paar jaar studeren en op kamers weer een tijdje terug thuis wonen, in afwachting van een baan. Heel gezellig, maar niet makkelijk.. hij was de automatische kinderrol echt ontgroeit.. en twee hanen in een kippenhok, geloof me, daar word je niet blij van!
Verder kan ik me vinden in wat Jutta zegt; het is meer dan kinderen de deur uit. Het is afscheid nemen (van opvoeden, van ouders die overlijden) en opnieuw beginnen, met je nieuwe levensfase. Een generatie opgeschoven. Met dat gevoel heb ik ook wel eens moeite.

Alkes
09-05-2019 om 10:05
we are public (ot)
Ook in de randstad (in ieder geval regio 070) is er een goed aanbod. Weliswaar vaker relatief onbekende toneel of dansgezelschappen, maar je kunt als je wilt elke week iets leuks gaan doen. (ik ga trouwens ook gewoon alleen)

ipacarai
12-05-2019 om 13:05
het went - en ik zou niet meer anders willen
Moet toegeven dat ik in de eerste 2 jaren dat dochter definitief het huis uit was nog 2 keer een uitwisseldochter in huis heb gehad (uitwisselingsscholieren uit Italie en Thailand die een schooljaar bij ons in huis waren en voor de nodige afleiding zorgden) Dit was een mooie manier om af te bouwen en ook leuk om te doen terwijl toch nog wel een beetje in het tiener ritme zaten.
Maar vind de vrijheid om te kunnen doen en laten waar ik zin in heb ook erg lekker inmiddels.
Wel veel tijd kwijt met werk en bewust meer vrijwilligerswerk maar nu ook veel meer tijd voor een keer uit, eten / koffie / rondje fietsen / wandeling / museum met man of met vrienden.
Vind het juist heerlijk om niet meer na te moeten denken over een kind in huis waar we rekening mee moeten houden qua eettijden en dat soort zaken.
Kortom, geef het tijd, zorg voor afleiding, plan leuke dingen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.