Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kuifje
19-03-2014 om 13:03
Leeftijdsbegrenzing games en vriendjes
Als je je eigen kinderen toestaat om games (GTA, Black ops e.d.) te spelen die nog duidelijk boven hun leeftijd zijn, wat doe je dan als er vriendjes komen die van dezelfde leeftijd zijn. Mogen die de games dan ook meespelen of alleen meekijken, of worden de games dan uberhaupt niet gespeeld? Of overleg je dat vooraf met de ouders van het vriendje of vriendinnetje?

Meike
22-03-2014 om 15:03
Temet hier ook!
Super rea van Temet. Ik herken het ook, de bulderen de lach, maar vooral (mijn kind was 11 toen het met GTA kwam) het doorzien wat er allemaal kan en daar vreselijke lol over hebben. Ja, papa speelt soms ook mee, en dan is de slappe lach bij beiden compleet.
Zoon speelt GTA niet om het gewelddadige (dat kan wel, dat zit er echt wel in) maar vooral om de foutjes op te sporen en vooral veel te lachen. Intussen verdient hij vele miljarden aan GTA dollars en geeft daar soms wat van uit om een auto te pimpen. Ik heb nog nooit een overtogen woord gehoord van zoon, dus het kan wel ook al komt er soms vrij grove taal voorbij. Zoon kan daar vreselijk goede en leuke taalgrappen bij maken. Ik geniet soms echt als hij speelt. Let wel hij volgt GTA ook op Youtube om te kijken waar de grappen en foutjes zitten en heeft een hele lijst kanalen (Engels) die hij volgt en kan daar ook weer volledig van in een deuk gaan.
Is hij gewelddadig, in het geheel niet, het is een zeer sociaal en rustig kind wat ruzie etc liever uit de weg gaat.
Mag een vriend het niet spelen? Dan wordt het niet gespeeld, als een vriend het wel speelt en het andere kind kan er in onze ogen niet mee omgaan, dan wordt er ook niet gespeeld.
Meike
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.