Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Elaria*

Elaria*

11-11-2019 om 15:11

Kritiek op opvoeding en familiebezoek

Elaria*

Elaria*

12-11-2019 om 22:11

Kleinste is trouwens goed verkouden, en oudste ook redelijk .

Dus ik hoop eerlijk gezegd van zondag thuis te kunnen blijven met hun. Goed excuus.

Hier ook

Wel eens geklaag dat we te snel weg gingen. Na een tijdje waren de klagers eraan gewend!

Als de kinderen te weinig rust kenden, sliepen ze ‘s nachts ook matig en was het aan ons om hen gerust te stellen. De klagers vonden het maar overdreven.

Angela67

Angela67

12-11-2019 om 22:11

probeer vol te houden dat jij er bent om je man te helpen

om die afstand te houden; als jij zennnnnnn blijft en probeert gewoon geen waarde-oordeel over je schoonfamilie te hebben kun je al je energie bewaren voor jezelf, je gezin en je man 'empoweren' in wat hij wil. Als hij ook nog het gevoel heeft dat jij op ontploffen kan staan dan voelt hij zich misschien nog rottiger. Het helpt dan ook dat jij gewoon weinig naar de schoonfamilie gaat (1 x per drie maanden wel zeg maar), dan heb je ook meer afstand en kun je hem helpen die afstand te houden.
gr Angela

Gevoelige snaren

Het is dat de kinderen nu ziek zijn maar als familie zijn gevoelige snaren kent, kan je beter samen gaan zodat hij zijn teammaatje naast hem heeft. Ik bedoel niet dat je man een watje is. Zeker niet mijn stijl. ;-)
Maar als de rollen omgedraaid waren ( jij en claimerige ouders), zou je het mogelijk ook fijner vinden als je man bij je was.

Is het mogelijk dat je ouders bij jullie op jullie kinderen passen nu ze zo ‘zwaar’ verkouden zijn? Doe je jouw ouders mogelijk ook een groot plezier mee. En kunnen jullie samen naar zijn ouders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.