Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Klein zomerleed | Pagina 3 | CJG forum door Ouders.nl
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Klein zomerleed

ElenaH

ElenaH

25-06-2020 om 13:06

Alkes

'Het zal jou toch ook wel zijn eens opgevallen dat er nogal wat geluiden in de maatschappij zijn die overlast door Oost-Europeanen benadrukken?'

Er IS veel overlast door Oost-Europeanen. Hele ladingen gemeenten hebben handhavingsprojecten hiervoor. Laten we nou niet zo sociaalwenselijk doen en elkaar voorliegen.

Situatie

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/poolse-arbeidsmigrant-we-kunnen-toch-vrienden-zijn

Je realiseert je dat het aan de situatie ligt waarin deze mensen hier zijn. Daar heb je als individu mogelijk geen boodschap aan maar het is een opdracht aan de samenleving als geheel of de lokale autoriteiten om dat, samen met deze mensen en de overige betrokken, aan te pakken. Zoals nu bijvoorbeeld de vleesverwerkingsfabrieken gesloten worden en gedwongen betere maatregelen te nemen om de gezondheid van mensen te beschermen. Inclusief het wonen en vervoeren.

Sinds alles zwaartekracht heeft en de hele tijd naar het putje gaat is dat wel een uitdaging. Je ziet hoe de vleesindustrie worstelt, die het maximale uit de mensen haalt zonder al teveel voor hun welzijn te willen investeren want dat kost teveel. Ook de werkers zelf zijn gebaat bij lage verblijfskosten want het salaris gaat vooral naar het herkomstland.

"Andere leefstijl

We vroegen ook of er verklaringen zijn voor het gedrag van Midden- en Oost-Europeanen. De gemeente zegt dat de overlast die er is lijkt samen te hangen met het tijdelijke karakter van hun verblijf, waardoor zij minder geneigd zijn om rekening te houden met de buren. Ze verdiepen zich soms niet genoeg in praktische Nederlandse gewoonten en omgangsnormen, bijvoorbeeld rondom het aanbieden van huisvuil en het maken van geluid. "

Er is ook in het verhaal sprake van een buurtconciërge, dat lijkt me een prima voorziening voor meer wijken en er zijn ook zeker woningbouwverenigingen die daar wat mee doen.

ElenaH - ot-

Als het zo'n feit is, dan zal het ook niet vrijblijvend zijn dat Kopzorg dit er bij zegt. En ligt het dus niet aan de blik van Tijgeroog.
En dat is precies wat ik je duidelijk wilde maken.

ElenaH

ElenaH

25-06-2020 om 14:06

Alkes

Maar dan slaat de opmerking van Tijgeroog nog steeds nergens op. Behalve dan misschien dat ze het heilige boontje wil uihangen.

Jens

Jens

Helig boontje

Dat vind ik nou weer zo denigrerend...
Ik stoorde me ook aan de toevoeging Oost-Europa dus dank Tijgeroog.

Kopzorg

Kopzorg

Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp

Ik heb uitgelegd dat ik met die toevoegingen geen bijbedoeling had. Ik praatte hier zoals ik ook met andere buren praat. Heb je ook zo'n last van X? Ja ik hoop dat ze, als de vakantie begint net als ieder jaar naar hun vakantiehuis in Oost Europa gaan.
Ik had het weg kunnen laten maar dat heb ik niet gedaan, SORRY.

En nu weer terug naar het onderwerp. Klein zomerleed

Maar

Uit het berichtje blijkt toch helemaal niet wat de afkomst is van de mensen? Het feit dat ze een vakantie huis in Oost Europa hebben betekend niet dat het Oost Europeanen zijn. Ik ken mensen met vakantiehuizen in Frankrijk/Italië/Hongarije/Canada/Spanje/Portugal/Schotland en nog veel meer. Geen van die mensen komt oorspronkelijk uit het vakantiehuis land.

Jens

Jens

25-06-2020 om 15:06

Ja Kyana

Dat is zo, maar het is zo'n niet ter zake doende opmerking in dit verband dat ik ook mijn wenkbrauwen fronste bij het lezen ervan en me af ging vragen waarom dit benoemd werd.
Het kan volledig onschuldig zijn maar dan is het wel een beetje apart gezien de problematieken die spelen.

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 15:06

Apart

Ik vind jullie gedachtengang apart. Wat als er "Zweden" had gestaan?
In Oost-Europa is het ook prachtig hoor...

Ver weg

Duidelijker was geweest de vermelding van een huisje in Verweggistan, denk ik. Want het ging er om, wederom vermoed ik, de afstand tussen de lijder en de veroorzaker van het kleine leed zo groot mogelijk te maken.:-)

Sociale hierarchie

https://www.machmalgruen.de/sehen-und-erleben/waldsiedlung-wandlitz/

Voor een aantal mensen zal er ook een sociale hiërarchie bestaan in materiele zaken. Vaak afhankelijk ook van je eigen achtergrond en sociale milieu.

Een huisje in Frankrijk, land van verlichting en vanzelfsprekend vakantieland voor Nederlanders, is dan hoger gewaardeerd dan een huisje in Oost Europa dat toch meer een aura heeft van verarmd platteland.

Tenzij je een huisje hebt in Wandlitz, het voormalige elitedorp van de DDR. Dat getuigd juist weer van historisch bewustzijn, hoewel je dan wel wat verdachtmakingen op je laad van links angehauchte sentimentaliteiten. Maar het is in Centraal Europa, je bent zo in het rijke Duitsland en in de cultuurlanden als Oostenrijk en Italie, mogelijk zelfs nog Hongarij, ondanks die Orban, er omheen.

Maar een huisje in Kroatie, klinkt als net te weinig geld, dan maar daar.

Snap het niet

Mag ik vragen waarom jullie in huizen met geluidsoverlast gaan wonen? Er zijn zoveel huizen waar dat minder of niet is

Nou hè, mamaveertigplus

Ik snap het ook niet hoor. Ik had het vinkje 'huis met geluidsoverlast' toch echt niet aangevinkt op Funda maar kennelijk is er iets misgegaan.

skik

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 19:06

De hei

De hei is beschermd natuurgebied. Bovendien heb je daar al die irritante schapen. Die mekkeren zo...

Zo denk ik

Ik snap dat je dingen van te voren niet kan weten. Maar als je dan ergens woont met geluidsoverlast waarom ga je dan niet verhuizen naar n heerlijke rustige woning?

Kopzorg

Kopzorg

Het huis valt wel mee

Alleen de driedubbel geïsoleerde muren en het dak boven de tuin pasten niet meer binnen ons budget. Dus als ook buiten ben is het afzien op sommige momenten.
Vandaag was het overigens geen straf oom binnen tree blijven. Binnen was 10 graden koeler dan buiten.

Zo denk ik

Ik herken het wel. Heb ooit n appartementje gekocht en daar was veel overlast. Kletsende en rokende mensen boven en onder me op de balkonnetjes. Snel de boel op funda gegooid en rustiger gaan wonen. Stresss is zoooi slecht

Kopzorg

Kopzorg

Mag ik een stekkie?

Van jouw geldboom? Verhuizen is niet iets dat gratis kan of zo. En dan heb ik het niet eens alleen over de verhuiswagen.

Zo denk ik

Liever wat geld in een verhuizing dan knettergek worden van burenoverlast. En verhuizen hoeft echt niet duur te zijn weet ik uit ervaring.

Triva

Triva

25-06-2020 om 20:06

Ons huis is prima geluiddicht maar wat heeft dat in hemelsnaam te maken met geluidsoverlast van buren als ik in mijn tuin zit en zij ook buiten zijn?

Zo denk ik

T gaat toch om geluidsoverlast van buren die geluiden maken? Dan is verhuizen tich n goede optie

Pirata

Pirata

Blijft je plaat hangen?

"Zo denk ik" "Zo denk ik"
"Zo denk ik" "Zo denk ik"

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

En wie woont er nu in jouw appartementen, dat jij zo gauw weer op Funda gezet hebt? Je hebt toch wel eerlijk bij verteld dat je buren vreselijk veel lawaai maken?

ElenaH

ElenaH

Mamveertigplus

'Maar als je dan ergens woont met geluidsoverlast waarom ga je dan niet verhuizen naar n heerlijke rustige woning?'

Omdat normale mensen hun kinderen niet steeds willen blootstellen aan verhuizingen.

'Snel de boel op funda gegooid'

En bij de verkoop netjes aangegeven dat er overlast was, toch? Of gewoon de boel belazerd en de volgende koper met de ellende opgezadeld?

'En verhuizen hoeft echt niet duur te zijn weet ik uit ervaring.'

Elke keer rond de 5 % bovenop je koopsom voor de overdrachtsbelasting, notaris en hypotheekakte. Dat is zo 10.000 euro per verhuizing (los van de feitelijke verhuiskosten).

Plaat blijft hangen zo denk ik.

Ja maar gezondheid is ook heel wat waard. Overlast van geluid kan echt heel veel stress opleveren. En zo erg is t niet voor een kind om een keertje of twee keer te verhuizen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.