Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Klacht cb

Ik denk erover een klacht in te dienen bij jet consultatiebureau. Arts maakte vandaag paar opmerkingen die voor mij echt over de grens waren(vroeg of een kleine bloeduitstorting op zijn arm kwam door hard vastpakken en in verdekte taal zei dat zijn broertje wel leuker is).
Ik heb haar daarop aangesproken. Zouden jullie nog een klacht indienen? Heeft dat zin? Ik ben gewoon zo boos!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-09-2012 om 23:09

Wat zei ze

toen je haar daarop aansprak?
Ik vind zo'n vraag over een blauwe plek niet verkeerd. De opmerking over het broertje wel, maar dat kun je natuurlijk ook verkeerd opgevat hebben.

b

b

11-09-2012 om 08:09

Als je dat wilt kan je wel een klacht indienen, alleen vind ik het vreemd dat je op die vraag zo extreem reageert. Waarom heeft hij een blauwe plek op z'n arm ? Lijkt mij toch echt wel een nodige vraag (of moet ze je in stilte aanduiden als 'in het oog te houden kind/ouder' aanklikken ?

koentje

koentje

11-09-2012 om 11:09

Keekaa

wat zei ze dan precies? Je verwacht toch geen zinnig advies als wij niet weten wat er gezegd is?
Een vraag hoe een blauwe plek ontstaat vind ik ook niet zo gek. En er zijn nu eenmaal bepaalde blauwe plekken die herkenbaar zijn aan de plek waar ze zitten en hoe ze eruit zien. Dat er dan een interpretatie is vind ik niet zo raar. Eerder juist een eerlijke open vraag.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

11-09-2012 om 12:09

Juist goed inderdaad

dat de arts verder vraagt over die blauwe plekken. Nu geeft de arts jou de kans om zelf uit te leggen wat er is gebeurd. Anders zouden ze misschien zelf gaan speculeren en verkeerde conclusies trekken. Dus ik zou hier absoluut geen problemen mee hebben.

De opmerking over dat het broertje leuker zou zijn vind ik wel raar, maar dan nog gaat het er over in welke context dat is gezegd. Als het er bv over ging dat het ene kind vrij makkelijk is om op te voeden en het andere gdragsproblemen heeft dan kan ik het me wel voorstellen om zoiets te vragen, gewoon om te weten hoe jij daar in staat.

Jeekaa

Jeekaa

11-09-2012 om 22:09 Topicstarter

Er waren meer rare opmerkingen, dit waren twee voorbeelden. Ze vroeg hoe hij aan die plek kwam, ik gaf aan dat ik dat niet wist. Daarop zei zij: 'misschien te hard vastgepakt toen zoon niet luisterde'.
Opmerking over broertje was toen ik zoon alweer aan het aankleden was, en kwam echt uit het niets. Tijdens troosten van omdat zoon huilde na vaccinatie, zei ze dat doet geen pijn, dit is gewoon boosheid.
Ik ben vooral boos om opmerking over broertje, dat van die blauwe plek was vooral de toon waarop ze het zei, wat mij stoorde. Het was geen vraag, meer een insinuatie. Maar goed, dat kan ook mijn interpretatie zijn.
Na mijn aanspreken gaf ze aan er in het vervolg op te letten. Boosheid is nu wel stuk gezakt, dus laat ik het hier gewoon bij.
Trouwens b, wat is er zo extreem aan mijn reactie?

koentje

koentje

12-09-2012 om 11:09

Jeeka

je bent niet concreet over wat er nou gezegd is. Dus hoe kan iemand jouwq reacties beoordelen?

Eira

Eira

13-09-2012 om 11:09

Wel klagen

De arts insinueert duidelijk dat jij hem misschien wel expres pijn hebt gedaan, dat hoef je niet te pikken.
Mijn oudste zat vroeger onder de blauwe plekken, die kreeg er al een als je er alleen maar naar kijk bwv..
Heb er ook wel eens vragen over gehad maar niet op die manier.

Margriet*

Margriet*

14-09-2012 om 13:09

Precies

Dit was geen open vraag. Een open vraag is: 'hoe komt hij aan die blauwe plek". De arts vult het al in, ze zegt: 'komt het door te hard vastpakken?' Terecht dat je dan boos wordt.
Ik heb wel vaker dat soort missers zien maken. Artsen op CB's zijn geen sterren in open vragen stellen is mijn ervaring.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.