Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:11

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2019 om 11:11

Haha, over gereformeerde kerk

Hmm... die vergelijking is wel grappig. Op Facebook, zou het OO-karakter meer als linkse landverradersclub worden getypeerd.

Niki73

Niki73

14-11-2019 om 12:11

Miekemieke

Gerformeerde kerk? Hahaha! Dank je, heerlijke lachbui hier.

Miekemieke

Miekemieke

14-11-2019 om 12:11

excuses

Naar de gereformeerden, ben er ook niet zeker van. Ik hoor de verhalen van aangetrouwde familie uit het oosten van het land en een collega die daar vandaan kwam. Kan even zo goed katholiek geloof zijn geweest, in ieder geval een wat streng geloof.

Niki73

Niki73

14-11-2019 om 14:11

Dank Miekemieke

Ik ben van kinds af aan al atheist. :-D

Astrid

Astrid

14-11-2019 om 18:11

Alkes/Mijk/Kaaskopje: nee, niet echt.

Alkes, Mijk/Kaaskopje, n.a.v. jullie reactie:

Ik heb gezegd dat ik er in een ándere situatie eens een experimentje op los heb gelaten.
Waarom er dan gedacht wordt dat ik de interesse, zin en tijd heb om dat hier of met jullie verhalen te doen omdat jullie blijkbaar zelf vinden dat je veel deelt, begrijp ik niet zo goed.

Verder zei ik tegen Flanagan dat ze zelf net zo anoniem is als ieder ander en dat die anonimiteit vaak een wassen neus is, zeker als mensen veel loslaten; heel simpel.

mijk

mijk

14-11-2019 om 19:11

Je waarschuwde

voor iets waar we uiteraard ook zelf over nagedacht hebben. Dat is het punt dat ik wilde maken. Ik vind het wel grappig dat je me helemaal letterlijk neemt over die kop koffie. Ik maak de keus redelijk herkenbaar te zijn en dat betekend dat als je me herkent er een kop koffie gedronken kan worden. Ik denk helemaal niet dat je daar in geïnteresseerd ben, sterker nog er zijn een hoop mensen hier met wie ik liever een kop koffie drink. Ik vind je bijdragen nogal onaangenaam van toon en ook weinig aan de hele discussie toevoegen verder.

Mijk

Sandy H.

Sandy H.

14-11-2019 om 20:11

Ze krijgt enorm veel aandacht

Al die verontwaardiging is ook aandacht. Waarom alsmaar doorgaan om je punt over te brengen .... wat je absoluut zeker op je buik kunt schrijven bij deze m/v/x? Wat zit daar na al onze ervaringen met met deze persoon (?) nog voor meerwaarde in? Je kunt een keer je perspectief belichten, vooruit, nog een keer om het af te leren. Omwille van de discussie als geheel of om een signaal te geven of gewoon uit principe. Maar alsmaar doorgaan levert niemand iets op, behalve natuurlijk ... Ik heb ook zo mijn twijfels over de intenties. Maar aandacht geven lijkt mij hoe dan ook geen goed idee. Betreffende m/v/x heeft al laten zien daar vooral ijveriger van te worden en alleen maar nooit in te gaan op signalen hoe zij/hij/het anderen raakt. Praktijkopdracht provocatieve therapie? Half geslaagd!

Astrid

Astrid

14-11-2019 om 20:11

Mijk

Ik neem je kop koffie niet letterlijk. Ik reageerde op je: "mij kun je ook zo vinden."

Waarop ik aangeef dat ik helemaal de behoefte niet heb om iemand van hier te vinden.

Ik ben neutraal van toon totdat ik zie dat er wordt gepest. Maar volgens mij is het ze gelukt, ik zie haar niet meer posten.

Lanza

Lanza

14-11-2019 om 21:11

Het is vooral

dat ik niet iets toe te voegen heb in dit draadje. Het gaat zover offtopic over zaken waar ik zelf weinig mee heb. Die negativiteit is niet zo mijn ding. Ik zie af en toe mijn naam voorbij komen, maar herken mezelf niet in de beschrijvingen.

Ik vind het vooral verontrustend dat een paar van mijn berichten zoveel boosheid en agressie bij mensen opwekken. Toch denk ik dat deze boosheid vooral in de mensen zelf zit. Als je zelf tevreden bent over je leven dan zal iets je niet zo snel triggeren.

Pluk

Pluk

Geniaal weer

Die laatste zin

@Emma

@Emma

Post #97

Lanza

"Alleen ik ben er wel gevoelig voor als ouders niet voor hun kinderen zorgen ja, dat valt me op. "

Je zou kunnen uitzoeken waar die gevoeligheid vandaan komt. Natuurlijk vindt iedereen hier dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen. Jij komt nogal dwangmatig en neurotisch over. Ga dat eens onderzoeken, het is echt niet normaal. Het zegt iets over jou.

Tine Winkel

Tine Winkel

pluk

Ik vond vooral de zin: Die negativiteit is niet zo mijn ding,

Ok, die maakt mijn dag weer helemaal goed :), dank!

Sandy H

Sandy H

14-11-2019 om 22:11

Eigen risico

Ik denk dat we ons zo verliezen in protest en speculatie omdat het ons aan voorstellingsvermogen ontbreekt. Voor mij is in ieder geval nauwelijks te bevatten dat het enorme bord voor de kop echt zou kunnen zijn.

Lanza, ‘je’ hebt echt wel slimme dingen te melden. Dat is het probleem niet. Maar ‘je’ hebt een heel bijzondere manier van (niet) in contact staan. En ‘jouw’ zelfbeeld komt vergaand niet overeen met hoe ‘je’ wordt waargenomen. Dat maakt het erg moeilijk te geloven dat ‘je’ echt bent. Dat is verder niet erg, als ‘je’ niet geïnteresseerd bent in een uitwisseling met anderen.

Reageren op Lanza valt onder het eigen risico. Het wordt niet vergoed door de verzekering. Niet impulsief toe overgaan dus!

On topic

Om even terug te komen op het onderwerp: natuurlijk kan goed ouderschap niet gemeten worden a.d.h.v criteria zoals ze hier voorbij komen.
Er zijn wel situaties waarin het ouderschap moeilijk is en waar de kinderen hieronder te lijden hebben. Je kunt dan een oordeel hebben, er schande van spreken, zelfs een melding doen bij het meldpunt, maar je kunt ook een helpende hand bieden. Wees die ouder van een vriend(innet)je die jou ook gezellig meeneemt na school, of de buurman-vrouw die een oogje in het zeil houdt. Zo kan ik wel honderden voorbeelden geven.
Het komt er wat mij betreft op neer dat als je zelf je zaakjes voor mekaar hebt, je om je heen kijkt wat er elders ontbreekt.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2019 om 00:11

Die negativiteit is niet zo mijn ding.

Zegt iemand die alles wat afwijkt van haar eigen opvattingen ter discussie stelt op een manier waarover je hier meer kunt lezen.

http://www.enfait.nl/8-signalen-bewijzen-iemand-hypocriet-is/

mijk

mijk

15-11-2019 om 10:11

Projectie

Is een schitterend mechanisme inderdaad.

Kranten columns & opinie

In kranten lees ik graag columns, opinie en ingezonden brieven. Ik kan er regelmatig helemaal mee oneens zijn, maar vind het boeiend te achterhalen waarom. Waar zit de denkfout bij de schrijver van het opiniestuk, of is mijn eigen denkraam te klein.
Nu gaat dat met de krant vaak beter dan met sociale media vanwege dat er een naam bij staat en er strenge redacteurs zijn. Bij zoiets als Facebook is veel te weinig redactie om nog boeiend te zijn. Forums zoals OO zijn anoniemer dan de krant, dus soms gaan meningen te ver om nog boeiend te zijn voor mij. En dat vind ik wel 'ns jammer.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2019 om 22:11

Moedermop

"Forums zoals OO zijn anoniemer dan de krant, dus soms gaan meningen te ver om nog boeiend te zijn voor mij. En dat vind ik wel 'ns jammer."

Je zult het wel (deels) over mij hebben, maar toch vind ik dat een goeie motivatie. Zo vond ik die Yvan dan ook niet zozeer aanstootgevend maar vooral saai, ik ben om die reden uiterst zelden met hem in discussie gegaan..

Lanza

Lanza

16-11-2019 om 09:11

Quote:

Er zijn wel situaties waarin het ouderschap moeilijk is en waar de kinderen hieronder te lijden hebben. Je kunt dan een oordeel hebben, er schande van spreken, zelfs een melding doen bij het meldpunt, maar je kunt ook een helpende hand bieden.

Het is niet mijn ambitie om alle problemen van anderen op te lossen. Er zijn zoveel kinderen die verwaarloosd worden, dat kan ik niet in mijn eentje oplossen en die drang voel ik ook niet. Ik laat het dan toch liever over aan de professionals die er hun werk van hebben gemaakt en er veel meer verstand van hebben.

Beter nog zou zijn als mensen beter zouden nadenken voordat ze aan kinderen beginnen, maar dat zal wel nooit gebeuren. Ik voel me een roepende in de woestijn.

Triva

Triva

Reactie

Ik geloof er niet in dat kinderen waarvan 1 vd ouders tegelmatig voor langere tijd aan het werk is op bijv een booreiland per definitie slecht af zijn. Juist in deze relatiesdenk je goed na over kinderen, kom daar maar eens om bij heel veel andere stellen. Er zijn er genoeg waarvan de ouders er de hele dag zijn door werkloosheid en er nóg eentje 'bij maken'.

Het wel of niet er altijd zijn zegt nike over hoe die kinderen worden opgevoed en hoe fijn ze het hebben. Een moeder alleen kan ook via zaaddonatie een kind krijgen, dit overdenkt zo iemand goed en ik denk dat al deze, goed overdachte situaties beter zijn dan élke vechtscheiding voor een kind.

Lanza

Lanza

Een kind heeft recht

zijn ouders te kennen. Dat recht bestaat niet voor niets. Anonieme zaaddonatie is sinds jaren verboden omdat het te schadelijk bleek te zijn.

Als je er niet bent kun je niet voor een kind zorgen, zo eenvoudig ligt het. Dan kun je nog zo leuk zijn als je die ene week in het jaar thuis bent, maar je vervult dan geen ouderrol. Dat is schadelijk voor een kind, dat is allang duidelijk. Kinderen die opgroeien zonder vader of zonder moeder belanden veel vaker in de criminaliteit, hebben hechtingsproblemen, verslavingsproblemen komen veel vaker voor.

Als je er niet kunt zijn, doe het dan gewoon niet. Je hóeft geen kind te krijgen hè?

Emmawee

Emmawee

16-11-2019 om 10:11

Kennen

Triva: "Een moeder alleen kan ook via zaaddonatie een kind krijgen, dit overdenkt zo iemand goed (...)"

Antwoord Lanza: "Een kind heeft recht zijn ouders te kennen."

Maar we hadden het toch over zorgen? Wie zegt dat het kind van de zaaddonor deze vader niet kent?

@Emma

@Emma

Kind

"Als je er niet kunt zijn, doe het dan gewoon niet. Je hóeft geen kind te krijgen hè?"

O ja, tuurlijk. Daar zet je je wel even overheen als je onvruchtbaar bent of niet de juiste partner hebt. En het zijn ook altijd dezelfden die vinden dat anderen dat dan maar even moeten doen, net zo makkelijk als dat ze zelf wél kinderen hebben gekregen.

Triva

Triva

Maar

jij trekt het zo idioot extreem. In welk beroep is men maar 1 week per jaar thuis?

Wie had het over anonieme zaaddonatie?

Dit is waarom men niet met jou wil discussiëren. Je roept steeds extremere dingen zonder in te gaan op de ander. Twee ouders die werkloos thuis zitten, financiële problemen hebben, veel ruzie maken, roken in huis etc. Is dat dan zoveel beter voor een kind?

Emmawee

Emmawee

Triva

Dat beeld had ik dus ook net voor me!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.