Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dendy Pearson
08-01-2014 om 22:01
Ik mis zoveel mensen
Ik mis zoveel namen hier nadat we een modern forum hebben. Bijv. Manda en Tinus. Zijn zij nou echt weg of gebruiken zij een nieuwe nick?

tonny
08-01-2014 om 23:01
inderdaad Dendy
we zijn in een nieuwe wereld beland. Met nieuwe bewoners , en een paar ouwe. Het is niet anders, geloof ik. Want in het openbaar nickwisselingen melden, dat zit er niet in.

Rosa van der Zanden
08-01-2014 om 23:01
Dito
Tinus heb ik al heel lang niets meer van gehoord, toevallig zat ik vanmorgen ook aan Manda Rijn te denken. Kaatje en Sinilind weet ik en Geerke zou onder een andere nick verder gaan. Sowieso vind ik het in de nieuwe opzet lastiger om op forummer te zoeken. Miriam is er wel maar ook niet meer zo prominent aanwezig.

Dendy Pearson
09-01-2014 om 08:01
Wat is er toch gebeurt?
Het is toch nog niet zo heel lang geleden dat we meetings hadden enzo. Wat is er toch gebeurt dat we geen hechte online gemeenschap meer zijn?

Knurf
09-01-2014 om 09:01
nieuw forum en wat mopperaars
'Wat is er toch gebeurt dat we geen hechte online gemeenschap meer zijn?'
Ik vind het nieuwe forum nog steeds wennen, vooral omdat er geen namen meer zichtbaar zijn in de overall-lijst (ik kijk altijd bij de lijst 'nieuwste berichten'). En er lijken wat nieuwe mopperaars/trollen aanwezig te zijn, zoals Maria8 die termen als kankerbek normaal lijkt te vinden. Daar steken notoire kort-door-de-bocht types als ik toch wat bleekjes bij af

Lezer
09-01-2014 om 11:01
Manda en
Manda was al lang voor het nieuwe forum al bijna niet meer hier. Ik mis vooral Liora!

Dendy Pearson
Ja idd
Liora is blijkbaar ook vertrokken. En P. heb ik ook niet meer gezien. En ik denk dat ik hun wel had herkent met een nieuwe nick.
Jammer hoor.

Tijgeroog
Dendy
P is er volgens mij nog wel, met een nieuwe nick. De anderen kan ik ook niet terug vinden.
En ik zit me al een hele tijd af te vragen wie jij vroeger was. :-)

Lezer
09-01-2014 om 12:01
P heeft inderdaad een nieuwe nick, het verbaast me dat je die niet ontdekt hebt.

vaste schrijver
09-01-2014 om 13:01
duidelijk
P is heel duidelijk aanwezig hoor!Niet zo moeilijk om haar eruit te halen.
Manda niet meer volgens mij en zo zijn er inderdaad wel meer,erg jammer!

Dendy Pearson
09-01-2014 om 13:01
Dan is P tegenwoordig wel heel terughoudend met postings over haar gezin. Daar herkende ik haar altijd in. Even goed opletten nu.
En Tijgeroog: Ik post al heel lang onder deze nick, ook in het oranje tijdperk. Jaren geleden gebruikte ik mijn eigen naam. Ik heb ook nog een meeting georganiseerd, die ene die zo gezellig was en waar het eten zo slecht was:-) Kun je me nu plaatsen?

Rosa van der Zanden
09-01-2014 om 16:01
Kan haar mond niet houden over haar werk, zo ben ik er achter gekomen:), terwijl ik heel slecht ben in nickwissels. Bij mij was het als ik in het archief las dat ik dacht van o ja, die en die mis ik. Maar ja, dat archief is wijlen.

Tonny
10-01-2014 om 00:01
Ah ja, de meetings
Vooral die allereerste was zo spannend. Almere toch ? Met die tapas? En waar het net ietsie te schemerig en te lawaaiig was om leuk te kunnen praten. Ja, bijzonder !

albana
10-01-2014 om 08:01
P nog wel
Ik zie P nog wel langs komen. Ja inderdaad haar werk....
Tinus niet meer en miriam ook niet meer. Maar die zie ik misschien over het hoofd?
Denk ook dat het te maken heeft met ouder wordende kinderen?
Heb dat zelf ook. Ooit logde ik elke dag standaard in.
Nu soms maar 2 keer per week en dan nog 's vliegensvlug.
Het meeste interesseert me maar zeer matig...
Misschien tijd voor een nieuwe rubriek?
Ouderschap met uithuiswonende kinderen?
En een rubriek: ' Afhankelijke ouders' ook een item dat ik vaak voorbij zie komen. Steeds afhankelijkere eigen ouders die allerlei zorg nodig hebben.
Of misschien gewoon maar stoppen hier.
Dit hoort denk ik niet bij ouders online.
groeten albana

Tonny
10-01-2014 om 08:01
Ouderschap houdt nooit op
Wat dat betreft zal er altijd gespreksstof zijn :)

Anneque
10-01-2014 om 09:01
nog meer
Ingridt, Mea Proefrok en Margje zijn hier volgens mij weg sinds het forum is vernieuwd. Liora, Manda, Tirza G, cobi eva zijn al langer weg. Ik mis ze echt. Ben zelf ook bijna weg.
P is er nog wel hoor! Ff goed opletten, je haalt haar er zo uit.

Temet
10-01-2014 om 10:01
de vermisten
Mea heeft ook in het forum nieuwe stijl wel eens van zich laten horen, maar is nu al een hele tijd stil, wat ik erg jammer vind.
Ook Miriam heeft zich wel degelijk geroerd, maar die is volgens mij grote delen van het jaar in het buitenland en dan zit ze geloof ik niet op het forum, dus perioden van meerdere bijdragen per dag worden afgewisseld met perioden van complete stilte.
De overigen die hier zijn genoemd zijn inderdaad kennelijk helemaal verdwenen. Zonde.
Sowieso is de activiteit op dit forum volgens mij enorm teruggelopen na de overgang. Daarvoor zat de klad er al een tikje in, maar toen we van oranje naar rood overgingen werd het helemaal armoe troef, er zijn nu een hoop rubrieken waar dagen niet of nauwelijks wordt gepost.
Groeten,
Temet

Annet
10-01-2014 om 10:01
Ik leef bij de dag
Ik mis helemaal niemand en ik kom hier toch al zo'n 13 jaar.
Die meetings zijn ook al lang geleden, heeft niets met het nieuwe forum te maken.
Ik ben blij dat dit forum er is. Ik vind het leuk dat er nieuwe mensen bijkomen, dat gebeurde op het oude forum nog maar nauwelijks.

Fiorucci
10-01-2014 om 12:01
Vind ik ook
Ik vind het juist wel leuk dat er nu relatief meer nieuwelingen zijn eigenlijk.

IngridT
10-01-2014 om 16:01
Ik ben er nog wel hoor anneque....
Maar echt heel veel post ik niet meer. Deels door drukte ( baan) maar toch deels ook wel door de make over en het vele aantal bekenden dat ook weg is. Het voelt nog steeds minder vertrouwd dan vroeger.......
Ingrid

P
10-01-2014 om 17:01
Het lijkt nu net dat ik verschrikkelijk veel moeite heb gedaan om stiekem een andere nick te nemen en ik zo dom was om mijn mond niet te kunnen houden over mijn werk?
Ik verander niet vaak van nick en ik vind het helemaal niet erg dat mensen mij dan vervolgens meteen herkennen, prima zelfs, het gaat mij er vooral om dat niet alles terug te vinden is omdat je al zolang met dezelfde nick post.
Overigens heeft P wel vier werkgevers (waarvan er eentje regelmatig wisselt ook en ik altijd zoek ben naar iets anders) en werkt P nog maar anderhalf uur per week bij de p...

Stenna
10-01-2014 om 19:01
net als Annet
Ik kom hier ook al iets van 12 jaar of zelfs misschien wel meer (wel met tussenpozen) en ik mis eigenlijk niemand echt. Voor de periode met personen die jullie noemen waren er nog andere vaste bezoekers die opmeen gegeven moment ook deels wegwaren. Andere levensfase denk ik inderdaaad. Mijn kind was toen nog klein, inmiddels puber. Nog een paar jaar, dan zal het voor mij ook niet heel interessanr meer zijn waarschijnlijk. Eigenlijk vind ik het ook juist leuk dat er af en toe wat vernieuwing is, met nieuwe "gezichten" en andere visies en situaties. Als er te veel,ons kent ons ontstaat vind ik het saai worden.

Ely
10-01-2014 om 23:01
Grappig
Al loop ik nog maar een paar jaar mee, dit onderwerp komt in mijn beleving standaard geregeld voorbij. Soms een melancholische terugblik naar verloren tijden en soms bijna xenofoob voor alles wat anders is, lijkt en schrijft dan de "oude garde"..... De melancholie kan ik me wel voorstellen maar ik krijg soms wel de indruk dat sommigen niet doorhebben hoe ongastvrij het overkomt. Ik kan me voorstellen dat mensen erop afhaken.
Dat de topics moeten worden aangepast aan de deelnemers (zonder acht te slaan op hoe potentiƫle jonge garde aangetrokken of behouden kan worden) vind ik in het licht van bovenstaand bijna komisch. Ik voel me soms nog steeds een moeder van een eerste groeper die per ongeluk in het verkeerde hoekje van het schoolplein staat en daar weggekeken wordt door de achtste groep mama's .
Enne, ten overvloede: niet alle "hee waar is die-en-die" posts komen zo over hoor, sommigen alleen. Wie de schoen past ))

Anneque
11-01-2014 om 09:01
Ja zeker
Dat er nieuwe mensen bijkomen vind ik zeker leuk, het komt trouwens ook voor dat een nieuweling "aanvoelt" alsof hij/zij er al jaren is. Maar ik vind het jammer dat er zoveel verdwenen zijn. Omdat ik specifieke dingen mis (bepaalde humor, bepaalde columnachtige bijdragen, een bepaalde toon etc.).
Ik koop ook wel es nieuwe schoenen, maar kan de oude nooit weggooien ;-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.