Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hombre
20-02-2014 om 09:02
Hoe maak je je kind rijp voor de therapeut?
Een vriendin stuurde me een link naar een aardig artikel, wat leuk aansluit bij de discussie die ik laatst met Jippox en anderen had.
De discussie ging over of het verstandig is om van school en omgeving te eisen dat alles en iedereen zich aanpast om jouw speciaal getalenteerde kind een zo speciaal mogelijke behandeling te geven. (ik chargeer ongetwijfeld)
Crux van het artikel (volgens mij): Je kind wordt gelukkiger als het zich leert aanpassen in plaats van dat het leert dat de hele wereld zich aan hem of haar bijzonderheid moet aanpassen. Want dat houdt een keer op. (tenzij je Michael Jackson heet, en zoals we weten liep dat uiteindelijk ook niet goed af)

Hombre
21-02-2014 om 08:02
Jippox
"Sterker nog, het is mij een raadsel hoe hombre er bij komt dat die zogenaamde 'discussie' daar over ging. "
Voor mij ging (een deel van) de discussie daarover. Maar dat is mijn interpretatie en daarom had ik er ook 'ik chargeer ongetwijfeld' achtergezet.

M Lavell
21-02-2014 om 08:02
Nikserig
Maar dan nu nog jouw inhoudelijk commentaar Hombre. Welke stelling wil je nu precies met dat wat nikserige artikel verdedigen en waarom? Wat hebben we eraan?
Hombre "Voor mij ging (een deel van) de discussie daarover. Maar dat is mijn interpretatie en daarom had ik er ook 'ik chargeer ongetwijfeld' achtergezet."
Dat is niet leuk voor de toeschouwers (waar heb je het over?) en niet voor je discussiepartners van toen. Als je wat over die discussie te zeggen hebt, dan moet je dat in die discussie doen.

mamahippie
21-02-2014 om 09:02
skik
interessant, ik zal eens op zoek gaan naar dat boek, dank je wel:-)

FayW
21-02-2014 om 09:02
nog een leuke boekentip (voor iedereen)
Je ouders de schuld geven van al je tekortkomingen. Doet mij denken aan Nienke van de strip Single. De telefoongesprekken van Nienke met haar moeder zijn gebundeld in een boekje.
http://stripsingelderland.blogspot.nl/2008/11/hanco-kolk-en-de-telefoonrekeningen-van.html?m=1
Overigens geen idee waar Hombre het over heeft, een discussie met Jippox over ???

Ely
21-02-2014 om 16:02
Huh?
Waarom lijkt het dat sommige posts in dit draadje er niet thuis horen maar overkomen als gekissebis op het schoolplein? Heeft Hombre op wat tenen gestaan in een ander draadje ofzo? Ik vind het best een interessante discussie en dat terwijl ik te lui ben geweest het bewuste artikel te lezen ;)

Evanlyn
21-02-2014 om 18:02
maar dat is het probleem juist...
Dat artikel gaat nergens over. En volgens mij heeft hier nog nooit iemand beweerd dat de wereld zich maar aan zijn/haar getalenteerde kind moest aanpassen, of dat je kind nooit iets zelf hoeft op te lossen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.