Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tinus_p
18-11-2020 om 12:11
Hoe is het hier tegenwoordig?
Nu ik hier na pakweg 12 jaar weer eens ben: Hoe is het hier tegenwoordig? Zijn er nog veteranen van toen of zelfs van voor het jaar 2000? Of wordt het een beetje 'opa vertelt' (Nouja, ik mag dat zeggen)?

Moemie
19-11-2020 om 18:11
Hallo weer tinusP
Ik ben hier sinds 2000. Kids een jaar eerder geboren en veel over geschreven destijds onder mijn eigen naam. Nu alleen nog onder Nicks....

Jippox
Ga je nog een keer terug reageren eigenlijk?
Ik ben hier sinds 2001, eerst ook onder mijn eigen naam.
Ik vind het wat onpersoonlijker geworden, wat harder ook, en ik mis de 'gewoon voor de leuk' draadjes.
Komop Tinus, doe er eens wat aan 😀

Ginny Twijfelvuur
Ho Savon
Dat draadje had ik dus compleet gemist.
Zou je een beetje willen vertellen hoe het nu met je meisje is? Ik heb haar natuurlijk nooit in het echt ontmoet, maar ze heeft wel een warm plekje in mijn hart.

Tijgeroog
2005
Ik zit hier sinds 2005, dus ben nog redelijk nieuw. Eerst een tijdje onder m’n eigen naam, maar sinds 2007 onder deze nick. Bij de laatste meeting had ik eindelijk de moed om me aan te melden, dat was erg leuk.
Ook veel bijzondere herinneringen. Dat ik Geerke en haar gezin heb ingeschreven in het plaatselijke Ronald McDonaldhuis, waar ik precies die avond als vrijwilliger dienst had, is er daar zeker eentje van.

Knurf
Tijgeroog
'Dat ik Geerke en haar gezin heb ingeschreven in het plaatselijke Ronald McDonaldhuis, waar ik precies die avond als vrijwilliger dienst had, is er daar zeker eentje van.'
Wat bijzonder. Ik krijg er kippenvel van.

Sikkel
19-11-2020 om 19:11
Divers
Ik zit hier rond 2005 denk ik, een paar redelijk vaste nicks gehad en daarna overgegaan op diverse nicks en soms komt er eentje terug bij gebrek aan creativiteit.
Ik herinner me warmte en saamhorigheid maar ook afschuwelijke discussies over toen altijd terugkerende onderwerpen waarbij een aantal mensen zich als kannibalen op anderen wierpen.
Er werd toen meer op de voorgrond ingegrepen dan nu.
Tegenwoordig lees ik meer mee dan dat ik reageer; niet meer elke dag ook maar zo'n twee keer per week wat vluchtiger en niet meer alles.
Ooit op een meeting geweest georganiseerd door Tonny en Cobi en ben toen met Pelle en Genista en Guinevere meegereden. Een leuke avond gehad en veel forummers ontmoet: Kaatje, Karen, Knurf, Rodebeuk, Kaaskopje, Flavia, Sancy, Tinus, Fladderbeestje, Pelle, Genista, Guinevere, Tonny, Coby, Mickey, Polly en nog wat meer wiens nick ik niet meer herinner. Zelf was ik toen Cameron; na de meeting de nick veranderd. Leuk om gezichten te zien en later te combineren met de draadjes. Gaf soms herkenning in de zin dat je snapt waarom iemand zo reageert en soms verrassing of verwarring. Heel interessant om op te merken in elk geval! Nooit geen spijt gehad van die meeting.
Nu ben ik inmiddels oma van een elf maanden oud wondertje. Ik ben weer helemaal bij met luiers, hapjes, vaccinatieschema's, allergieën en bevallingen ( ik was erbij ), slaaptraining enz.

Pirata
19-11-2020 om 19:11
Ja Sikkel
We zijn die keer wel 3 keer *niet* de parkeergarage ingereden wegens het navigatiesysteem van Genista. Uiteindelijk toch gelukt 😉
Oeps daar vloog mijn nick...

Wilgenkatje/Tonny
19-11-2020 om 20:11
nostalgie en gekleurde herinneringen
Eens met Sikkel (wie is dat nou dan??): Het was 'vroeger' lang niet altijd gezellig. Er waren soms heftige vetes gaande en ook toen waren er mensen die afhaakten omdat ze helemaal klaar waren met de gang van zaken of de manier waarop ze werden benaderd.
Maar net als in het echte leven onthoud je vooral de zaken die je (positief) raakten, ook al hingen ze nogal eens samen met intens verdrietige omstandigheden.

Pirata
Ik ben ook eens afgehaakt, ging er te heftig aan toe in "ouders en school" geloof ik.
Waar is Karmijn eigenlijk? En Sikkel was jij nou diegene met een dochter die toen naar TTO ging?
We gingen ook eens als meeting tea-en bij de Koopvaardij. Ik kwam laatst opeens een oude zak met thee uit die zaak tegen.

Sikkel
Klopt
En met de navigatie in haar hand het restaurant gevonden! Leuk dat je hier nog bent! Ik had geen TTO-dochter. Wel 2 dochters.
Tonny wij hebben nog eens kort een mailwisseling gehad; ik weet niet meer hoe of wat, is heel wat jaren terug.
Ik herinner me ook nog ( ben haar nick kwijt) de vrouw wiens man meedeed met wat was het...X-factor ofzo?

Savon
Ginny
Het was een lange draadje hoor en onder mijn oude nick.
https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wie-stuurt-mijn-dochter-een-kaartje

Ginny Twijfelvuur
19-11-2020 om 21:11
Oh Pirata
Je bent er inderdaad nog!
Ik heb goeie herinneringen aan je oude nick, omdat je zaken zo rustig en duidelijk kon uitleggen.
Ikzelf kwam hier voor het eerst in 2002 of 2003, toen alleen als meelezer. Dat was nog in de tijd dat wachtwoorden niet automatisch opgeslagen werden, dus na een tijdje was ik die kwijt en was de lol er een beetje af.
In 2007 heb ik het Forum opnieuw gevonden. Dat was in een wat mindere periode in mijn leven en toen heb ik er veel aan gehad. En daarna ben ik een beetje blijven hangen.
Ik lees tegenwoordig vooral mee. Zelf reageren hoeft wat mij betreft meestal niet meer zo.

rodebeuk
19-11-2020 om 21:11
ik hoorde de trom...
Hallo,
Ja, ik ben met een meute anderen min of meer vertrokken na de veranderingen.
Inmiddels totaal veranderde situatie thuis, werk ft, andere social media, maar man man wat plakte ik aan dat oranje scherm, en wat heb ik er veel geleerd over communiceren via schermen... en over honderd andere onderwerpen.
Ik ben hier binnengekomen rond 1999 toen wij met onze eerste miskramen liepen. Zoons zijn 15 en 19, school gaat (nog steeds) niet vanzelf, wonen nog in hetzelfde huis. Veel mooie herinneringen juist ook aan de ontmoetingen in persoon bij de meetings, maar ook aan wisselingen met mensen die altijd anoniem bleven (Temet), ach ik moet geen namen gaan noemen want dan houd ik niet meer op.
Heel af en toe gluur ik nog wel even, maar afgelopen jaar bv helemaal niet meer. Dan vliegt de tijd.
Warme gevoelens iig bij de gemeenschap die ik hier ervaren heb.

vlinder72
19-11-2020 om 22:11
Sinds 2005
Tinus ken ik nog wel uit oude draadjes. Ik ben nooit naar een bijeenkomst geweest. Zoiets durf ik echt niet. Ik heb wel veel jullie boekentips gehad.

Doenja
19-11-2020 om 23:11
Amersfoortse meeting met Emmawee
Er staat me iets van bij dat de Amersfoortse meeting met Emmawee met haar baby was? Klopt dat?

Tijgeroog
19-11-2020 om 23:11
Knurf
"Wat bijzonder. Ik krijg er kippenvel van."
Ja, dat was het. Mijn zoon was iets jonger dan Enzo, dus het kwam bij mij toen ook enorm binnen. Hormonen in m’n lijf hielpen daar natuurlijk ook goed bij.

Temet
20-11-2020 om 07:11
Kijk toch eens
Hoi Rodebeuk, leuk dat jij er ook weer eens bent! En Massi! Zoals ik in het podcastdraadje al schreef ben ik nu met een podcast over de geschiedenis van Rome bezig, en daar kwam de originele Massi Nissa langs
Ik blijf nog altijd hardnekkig anoniem. Ik ben ooit in mijn werk iets tegengekomen waar ik op het forum berichten over gelezen had (die niet bleken te kloppen), toen was ik blij dat ik me nooit bekend had gemaakt. Al heb ik zo te lezen wel wat aan die meetings gemist.
Groeten,
Temet

Emmawee
20-11-2020 om 08:11
Doenja
Nee ik niet, maar was het niet Massi Nas? Zo heette zij toch? Ik zie haar nog opeens voor het raam staan zwaaien met een heel blij hoofd.

Emmawee
Massi Nissa!
Hahaha ik kan de autocorrectie de schuld geven, maar het feit is dat ik het mij niet goed herinnerde.

Doenja
Andere nick Emmawee
Ik had echt in mijn hoofd zitten dat jij dat was. Ik kwam daar onder mijn oude, allereerste nick. Dus mij herkennen zit er ook niet in! Nou ja dan laten we t lekker mysterieus

Genista
20-11-2020 om 09:11
Een reünie!
Tinus, hoewel we elkaar al jaren niet gesproken hebben, heb je een heel goed vastgetimmerd zeteltje in mijn herinneringen en in mijn hart. En wel meer mensen hier. Die meetings, wat waren ze leuk! En wat ongelooflijk leuk om te lezen dat zoveel meer mensen zich de feuilletons en alles daar omheen herinneren. We hebben zelfs een keer een kinderfeuilleton gehad. Het staat met een sterretje in mijn herinnering, zo verrassend en origineel als dat uitgepakt heeft!
Ik hoor ook bij het leger dat een heel stuk minder actief en uiteindelijk inactief geworden is na het verdwijnen van de oranje pagina’s. Vooral het heel erg googlebaar worden, daar werd ik niet gelukkig van. Met sommige forummers van toen heb ik nog veel contact. Maar stiekem zou ik nog graag eens één zo’n meeting doen. En jullie allemaal weer eens terugzien en spreken.

Emmawee
20-11-2020 om 10:11
Doenja
Volgens mij weet ik wel wie jij bent.
Massi Nissa en ik hebben allebei een aardige bos haar, misschien is dat het geweest?

margaretha
20-11-2020 om 10:11
hoe zie / weet je
hoelang je al op OOL komt ? Ik doe al een flink tijdje mee, onder verschillende nicks. Ik herken dan ook de meeste namen die voorbij komen. Ben zelf het meest actie geweest in de draadjes met grotere gezinnen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.