Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Groot gezin deel zoveel | Pagina 10 | CJG forum door Ouders.nl
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:05

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder

pfffffff

Voorlopig helaas helemaal niets !
Pas op het moment dat we verhuisd zijn kunnen ze iets doen. Eerder contract kunnen ze mij niet bieden omdat er hier in zuid (regio waar ik nu woon) geen vacatures zijn.
Dus voorlopig blijf ik flex helaas.
Dus nu een gesprek aanvragen om te kijken in hoeverre mijn salaris mee mag tellen en anders kijken wat we kunnen.
Gr Rymcke

Jessica

Nou idd vrouw onvriendelijk bijna.
Hadden ze jou daar niet even over kunnen bellen.
Had jij je niet zo hoeven op te zitten vreten.
Ze doen wel heel erg gemakkelijk erover.
Groot gelijk dat je klacht indient !
Maar dan alvast succes weer.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

23-09-2013 om 11:09

Duim, duim, duim

Jessica, we denken aan je. En nou hopen dat die uitslag binnen is.

neteret mut

neteret mut

24-09-2013 om 08:09

hoe is het jessica?

Heb je al nu wel een antwoord? ook hier wachten we in spanning af

jessica 5

jessica 5

24-09-2013 om 23:09

Goed nieuws

Vandaag de uitslag gekregen. Het hoeft nu nog niet geopereerd te worden de haard is nog zo klein en hoogst waarschijnlijk zal dit niet lijden tot borstkanker. Na een jaar moet ik weer een mammografie maken en kijken als er meer kalkspatjes zijn bij gekomen. Zo ja weer een biopt. Arts vond het ook wel verantwoord om nu niet preventief al te opereren gezien mijn stelligheid van niet snijden in een w.s gezonde borst en gezien mijn diabetes en stollings- problemen. Morgen wordt dit nog besproken in het team. Verwacht daar ook geen gekke dingen van en de arts ook niet. Kortom we zijn erg opgelucht. Volgend jaar zie ik het wel weer.

neteret mut

neteret mut

25-09-2013 om 07:09

he gelukkig

en volgend jaar is pas volgend jaar

Jessica

pfffffff das goed nieuws zeg.
Gelukkig.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

25-09-2013 om 15:09

Gelukkig

Dat scheelt...
Nou hopen dat het volgend jaar inderdaad niets bleek te zijn.
En weer een dag later dan beloofd, hoezo vrouw-vriendelijk...

jessica 5

jessica 5

25-09-2013 om 23:09

Dames

Bedankt voor het meeleven en de steun van jullie. XXXXX

Fransien

Fransien

27-09-2013 om 10:09

Samen weg

Manlief en ik zitten te dromen van samen een weekendje weg, maar waar laten we de kinderen. Bovendien wil ik ze eigenlijk nog niet missen, maar even samen er tussenuit zou wel fijn zijn...

neteret mut

neteret mut

27-09-2013 om 11:09

dat is een moeilijke

Denk er eens over na of er iemand/ een stel een weekend in jullie huis op de kinderen kan passen. Ik denk dat dat het makkelijkst zou zijn.

Fransien

Fransien

01-10-2013 om 21:10

Neteret

Ik ga eens kijken of ik iemand uit de familie kan vinden die het aandurft om 4 boeven een weekend te hebben. Gelukkig zijn ze bij een ander wel heel lief en braaf.

Fransien

Fransien

01-10-2013 om 21:10

Hier

Gaat het heel aardig. De kinderen beginnen het soms naar hun zin te hebben op school. Oudste heeft nog steeds soms last van het gepest, maar het lijkt wat minder te worden. Tweede had gedoe met de begeleidende moeder van zwemles (had ik geloof ik wel gemeld) en die is door de juf tot de orde geroepen. De moeder zit tegenwoordig ook bij de overblijf en lijkt het echt op mijn jochie voorzien te hebben.
Derde begint nu een beetje haar draai in groep 3 te vinden (en te wanhopen of ze daar ooit iets gaat leren, ze heeft al het pluswerk al en nog steeds nooit hoeven nadenken, zucht). Vierde begint eindelijk echt met woorden te proberen te communiceren, spraak komt eindelijk een beetje op gang, we horen heel soms al 3 woorden zinnetjes en hij begint nu standaard met twee woorden zinnetjes in plaats van wijzen of 1 woord.
Mijn werk gaat weer veranderen, totaal onduidelijk hoe of wat het het komende jaar gaat worden, heel prettig (ahum). Ik krijg waarschijnlijk per komende maand mijn vierde manager dit jaar.
Manlief wil graag een andere richting op, ik heb bij toeval contact gelegd met een van de managers in die andere richting (big data, voor het geval dat iemand iets zegt) en met een beetje mazzel mag hij op gesprek. We hopen dat hij in ieder geval op gesprek mag, daarna zien we wel verder. Het zou zo leuk zijn voor hem, daar ligt zijn hart een stuk meer dan bij wat hij nu doet.

jessica 5

jessica 5

02-10-2013 om 00:10

Fransien

Ach dat is zo heerlijk even een weekend met zijn tweeën!. Ik hoop dat je de kinderen ergens kan onderbrengen of dat er iemand bij jullie thuis kan komen.
Mooi dat het met de kinderen op school redelijk gaat.
Kun je wel blijven op je werk?. Wel gevaarlijk in deze tijd om van baan te veranderen, gezien de vaste contracten niet meer snel worden gegeven.

neteret mut

neteret mut

fransien

de vierde al dit jaar en je werkt nog maar zo kort. Duimen voor je man.
Hoop dat je iemand vind die wil oppassen.

neteret mut

neteret mut

hier

heb ik eigenlijk geen nieuws, de boel gaat z'n gangetje nu iedereen weer geregeld naar school gaat. Niet blij zijn we met de oudste. Doordat het maar niet lukt om wiskunde voldoende te krijgen moet hij of voor een commissie komen om te pleiten dat hij verder mag met zijn studie. Doet hij niet want hij gelooft er zelf niet in. In plaats daarvan heeft hij zich ingeschreven voor een professionele bachelor ( vorige was academische bachelor) en dan hetzelfde "vak" nl electromechanica ict (tenminste ik denk dat het die is). Hij zit nu voor bijna alle vakken opnieuw in het eerste !!! Met een schakelprogramma kan hij dan wel een academische bachelor halen en dan verder met een master als hij dat zou willen tegen die tijd. Diepe zucht. Basisschool heeft hij een jaar korter over gedaan dan normaal, daarna gymnasium met vooral wiskunde en natuurkunde (hier heet dat latijn/wetenschappen), ook alles gewoon in 1x gehaald. En daarna is het een ramp. Hoe kan zo iets ???
Nou gelukkig gaat het vooral met jongste dochter heel goed op school. Zij is snel onzeker en was overgestapt naar een andere (moeilijkere ) richting met meer natuurkunde/ chemie en wiskunde.

jessica 5

jessica 5

Hier

Vorige week begonnen op ons nieuwe kantoor. Nog een vergadering gehad over hoe nu verder. Ziet er wel positief uit, behalve dat ik een stuk verder moet gaan fietsen. Gelukkig hebben ze daar ook een paar elektrische fietsen staan die we ook mogen gebruiken.
Ik zit sinds vorige week donderdag met een ontstoken voet thuis. Ik heb nu een a.b kuur en ben vandaag naar de chirurg geweest die wat dood weefsel heeft weggehaald en wat heeft geopend zodat de troep eruit kan. Moet nu nog even rust houden, loop nu nog even op krukken. Over twee weken moet ik terug komen en gaan we kijken of die diepe likdoorn die er in zit ( dit kwam uit die echo) er uit is of die er uitgehaald moet worden.
Dochter maakt mooie boeketten op school. Ze komt elke week weer met een paar mooie boeketten thuis, haha hoef het komend jaar niets te kopen.
Met de anderen gaat het ook goed op school.

jessica 5

jessica 5

neteret mut

Haha zitten we gelijk te typen!
Pff wat een gedoe met je oudste! Hier heeft oudste weer Nederlands niet gehaald. Ik hoorde van hem dat maar 30% dat had gehaald. Gelukkig voor hem nog genoeg herkansingen.

Fransien

Fransien

02-10-2013 om 10:10

Verandering binnen bedrijf

Mijn nieuwe baan was er eentje binnen ons bedrijf dus mijn vaste contract blijft vast (en voor onbepaalde tijd).
De nieuwe functie waar mijn man op aast zou ook binnen hetzelfde bedrijf zijn, dus blijft ook een contract voor onbepaalde tijd. En als hij daarna buiten zijn eigen bedrijf gaat kan hij als kiezen waar hij wil werken, er is net in dat gebied namelijk een enorme schaarste.

Fransien

Fransien

02-10-2013 om 11:10

Jessica

Wat een gedoe met je voet, dat de boel moet ontsteken voordat die chirurg eindelijk iets doet...
Fijn dat je kinderen zo lekker gaan op school, is toch altijd een kopzorg minder, en wel leuk al die bossen bloemen in huis.
Een electrische fiets zou fijn voor je zijn, scheelt een stuk trappen, maar eerst maar eens van de krukken af.

Fransien

Fransien

Neteret

Kan je oudste eigenlijk wel leren? Zo te horen heeft hij de basisschool met 2 vingers in de neus gedaan en voor zijn gymnasium heeft hij in ieder geval voor wiskunde nooit echt iets hoeven doen. Misschien is dit de eerste keer dat hij voor wiskunde aan de slag moet en heeft hij gewoon geen idee hoe hij dat moet aanpakken?

neteret mut

neteret mut

fransien

Dat roep ik dus ook al steeds, dat hij niet weet hoe te studeren ( en dat hij daar hulp voor moet zoeken). Ik had ook het idee dat de tijd die hij stak in studeren veel te weinig was, is nu wel een stuk verbeterd. Hulp zoeken heb ik de afgelopen jaren al vaker tegen hem gezegd en hij wil dat niet (gaat niet eens naar de docent/ prof om een examen na te bespreken).
Nou ja de andere kinderen krijgen wel een beeld van hoe het niet moet ( wat helaas weer betekend bij sommige dat die bang worden om iets te kiezen want stel dat ze iets kiezen dat niet aan de verwachtingen voldoet)

neteret mut

neteret mut

jessica

puf, wat een gedoe met die voet. Hopelijk gaat het nu wel snel beter. En nederlands geeft hier geen problemen, wel af en toe het verplichte frans.

Fransien

Fransien

03-10-2013 om 13:10

Neteret

Zucht, zo zonde voor je oudste. Hij heeft een prima stel hersens en het lukt hem niet om ze echt goed in te zetten.
Mijn zusje was net zo'n eigenheimer op de TU en dat heeft haar daar genekt. Overigens heeft ze wel een dubbele HBO-studie en is ze uiteindelijk wel op haar pootjes terecht gekomen, maar het blijft zonde.
En als je echt iets wil leren van je fouten is een examen nabespreken wel de eerste stap, schaamde hij zich teveel?

Ik hoop voor je dat je andere kinderen niet te kopschuw worden om iets moeilijks aan te pakken. Uiteindelijk is het wel heel handig als je geleerd hebt om te leren en om door te zetten. Meestal gebeurt dat al op school, maar als je van die slimmeriken hebt die daar met twee vingers in de neus doorheen rollen...

jessica 5

jessica 5

05-10-2013 om 23:10

Fransien

En is je man al op gesprek geweest?
Ik heb zelf een fiets met trapondersteuning, maar die batterij gaat niet echt lang mee. Ga wel die elektrische fiets uitproberen op het werk dan bespaar ik mijn eigen batterij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.