Algemeen Ouderschap
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Twee jongens
20-04-2012 om 09:04
Goed idee p! (hoe heten onze kinderen)
In dit draadje kan iedereen naar hartelust de namen van haar of zijn kinderen plaatsen, zonder dat deze herleidbaar zijn naar een nick.
Mijn jongens heten Teun en Dieter.

mams
21-04-2012 om 20:04
Dochter
En onze dochter heet Lemoni. (spreek uit als Leonie maar dan met een m ertussen). Die naam komt uit het boek (en de film): "Captain Corelli's Mandoline", wat zich afspeelt op het Griekse Eiland Kefalonia (de film is ook echt daar opgenomen). En laten we daar nu geweest zijn toen ik zwanger was van haar!

mama van
21-04-2012 om 20:04
Mijn dochter
Mijn dochter heet Sanna. We vonden Sanne leuk, maar die komt zo veel voor. Met 1 letter verschil is het meteen een hele andere naam. Ze is ook echt een Sanna en geen Sanne. Jammer dat mensen haar wel vaak zo noemen, maar dat zal er wel bij horen als je een wat andere naam dan normaal hebt.

moeder wc
21-04-2012 om 22:04
En de mijne
Heten Wick en Cato.
Wick is een zesde generatie familienaam, waarbij de heren om en om Wick en Wicher heten. Weet je ook direct hoe mijn man heet... Ik vind het een leuke naam, maar helaas werd tijdens de kraamweek net de dader van de Schiedammer parkmoord (op een klein kind) gevonden, en die heette Wik. Tja.
Dat de naam rijmt op van alles en hij vaak Wicky wordt genoemd maakt m'n zoon niet uit gelukkig.
Cato vonden we een sterke, eigenwijze en lieve naam, zeker nu ze nog een Catootje is.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bloemetjes op tafel
21-04-2012 om 23:04
Zoon
Mijn zoon heet Romar. Hij is gelukkig blij met zijn naam en hij is de enige Romar die we kennen.

ricksmoeder
21-04-2012 om 23:04
Ik kan je gerust stellen dat dit meer in jouw hoofd zit dan in welk kind in zijn omgeving ook. Nooit mee gepest, ondanks het liedje.

Wiepje
22-04-2012 om 00:04
Nog een dochter
en die heet Elvira.
Mijn vaders officiële naam is Wichert. Vroeger vond ik het een beetje rare naam, maar nu vind ik het eigenlijk wel mooi.

moeder van..
22-04-2012 om 06:04
Mijn kinderen heten
Iris*, Jasmijn en Lucas Jurjen.
Iris vonden we al heel lang voordat ik zwanger was een mooie naam. Omdat Iris doodgeboren is hebben we de bij dochter 2 ook bewust een bloemennaam uitgekozen.
Lucas heeft als enige een 2de naam, dat is de naam van zijn overleden opa. We wilden eigenlijk niet vernoemen maar toen mijn schoonvader tijdens mijn zwagerschap overleed vonden we dat toch wel erg mooi om onze zoon zijn naam als 2de naam te geven.

Fiorucci
22-04-2012 om 09:04
Mijn ervaring is dat kinderen die willen, van elke naam wel een rijmpje of plagerijtje kunnen maken. Zelfs van de meest voorkomende doodgewone namen.

Sahara
22-04-2012 om 14:04
Naam
Onze kinderen heten Coen, Floris, Joost en Anne.

bla
22-04-2012 om 15:04
Klassiek1
Zoon1 heet Felix. Daarna zijn er in de kennissenkring nog 2 zo genoemd Toen ik die naam zag, wist ik het gewoon.
Ik wilde vooral een klassieke naam met mooie betekenis en daarbij een die ook in buitenland makkelijk te spellen is. Maar wel een beetje origineel: zelf heb ik een aparte naam (kont in friesland wel vaker voor) en heel vaak moeten spellen maar het is toch een mooie naam en ook als kind was ik er al trots op

bla2
22-04-2012 om 15:04
Zoon2
De tweede heet Midas, klassiek Grieks dit keer en ook met mooie betekenis - nee niet wat het lot van koning Midas betreft.
Ik vind het perfekt passen bij zijn broer en ben er heel tevreden over. Bij dit exemplaar denk ik niet dat hij zich makkelijk zal laten pesten

Dora
22-04-2012 om 16:04
Mijn dochter
heet Jadin, gewoon uitgesproken zoals het er staat, niet op z'n engels dus. Dat dachten wel veel mensen en dat vond ik zo gek, iedereen ging er vanuit dat je Dzjeedin moest zeggen.

bla
22-04-2012 om 17:04
Thx joris
Ik wil er nog wel een borisje bij
Ik vond willem en maarten ook erg leuk, trouwens. Geloof dat man dat niet zo vond.

Forumbeheer Ouders Online
22-04-2012 om 19:04
Hooo stop!
Ik zie nu mensen met 5 verschillende namen in dit draadje posten met de meest ongelooflijke onzin. Dat is niet de bedoeling. Ik heb die reacties dan ook verwijderd.
Forumbeheer Ouders Online

voetbalmeiske
22-04-2012 om 19:04
Awel
Als iedereen het doet, doe ik het ook:
Ons zoontje heet Bruce (naar Bruce Springsteen) en onze dochter Fay (naar Fay Lovsky). Een muzikaal stel!

moeder van jongens
22-04-2012 om 21:04
Mijn 2 zonen
heten Martin en Bram. Daar zit verder geen bedoeling of gedachte achter. Wij vonden het gewoon lekker klinken ;-)

Ely
22-04-2012 om 21:04
Pfaffs
Hahaha waar blijven de anderen pfaffs?

Manda Rijn
22-04-2012 om 23:04
die van mij krijgen jullie niet, mijn jongste was de enige dat jaar in NL die zo is genoemd.
Beide zijn Franse namen, oudste heeft een erg populaire naam, de jongste dus een vrijwel onbekende naam.

Salamander
23-04-2012 om 06:04
Rosase
Misschien wel niet.
Hier in de buurt woont een gezin met kinderen met die namen. En dat is niet het Belgische TV-gezin.

Jessicah
23-04-2012 om 09:04
Leuk om te lezen waarom een bepaalde naam gekozen wordt
Het is voor mij totaal onzinnig om een schuilnick te nemen, want ook al noem ik ze twee bij twee, dan zijn ze nog herkenbaar.
De namen van ons viertal zijn: Julia, Jonathan, Manuel en Noemi (uitspraak : Noémi).
Bij Julia heb ik expres voor een zeer gangbare naam gekozen, omdat ze al een unieke achternaam heeft, die moeilijk om te schrijven en uit te spreken is. Ik heb zelf de ervaring dat het dan heel handig is om tenminste daarbij een bekende en makkelijke voornaam te hebben.
Haar naam stond toen ik hem koos toevallig net niet in de top 10, sindsdien staat hij altijd ergens in de top 3. Toch heeft zij nog nooit een klasgenoot gehad die zo heette, terwijl haar broer Manuel, wiens naam toen niet eens in de top 50 van namen zat, met een andere Manuel in de klas zit.
Noemi werd ook niet vaak gebruikt toen we die kozen, maar zoals gebruikelijk in de jaren na de keuze rukt die naam prompt ook op richting top 20.
Mijn kinderen hebben wel allemaal ook een tweede naam. Dat verkleint de kans op naamgenoten met dezelfde achternaam en dan hebben ze nog een keus over om makkelijk van naam te veranderen mochten ze hun roepnaam zelf absoluut niet leuk vinden. Tot nu toe zijn ze er echter wel allemaal tevreden mee.