Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

rode krullenbol

rode krullenbol

21-05-2013 om 20:05

Een oproep tot ongehoorzaamheid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

28-05-2013 om 23:05

Maar...

Ik vind het jammer dat na wat gehakketak tussen kajoes en mij, niet meer gereageerd wordt op mijn punt/verhaal. Kajoes heeft e.e.a. Op haar manier geinterpreteerd, maar dat was niet het punt waar het over ging (eigen invulling van haar) ,. Ik ben nou juist zo benieuwd hoe de andere posters tegenover mijn verhaal staan. Hoe verhoudt zich dat t.o. Hetgeen hier verder gepost is en vooral t.o. Van hetgeen Bussemaker stelt. Mis ik een punt? Of is het willekeur? Het gaat niet over eerdere belastingjaren, band tussen vader en kind, onwil of wat dan ook, maar over het feit dat stellig wordt gezegd dat los van allerlei factoren, vader de hoofdverantwoordelijke is, zelfs als vader bijstand zou hebben. Zo is dat bevestigd door zowel Ibg als ministerie.
Bibi

bibi63

bibi63

29-05-2013 om 15:05

Siiobo

Ik kan de link van jou niet openen (error 404), dus weet even niet wat je daarmee bedoelt.
Hoe dan ook, de alimentatie heeft daar niets mee te maken. Het bedrag wat de rechter eerder (toen kind nog op het VO zat) heeft bepaald is gewoon doorgegaan, kind woonde immers bij moeder en had verder (buiten bijbaantje) ook geen inkomsten. Dus vader betaalde, terecht, gewoon zijn deel aan kost en inwoning. De aanvullende beurs is puur bedoeld om de studiekosten te betalen. Dat komt dus bovenop de gewone kosten. Als kind op kamers zou zijn gaan wonen als studie ver weg was, dan was de aanvullende beurs ook hoger geweest. Dit ging dus puur om de studiekosten van een kind jonger dan 21. Dat moeder intussen was gaan werken, betekent uiteraard niet dat vader dan geen alimentatie (meedelen in de kosten) meer zou moeten betalen. Dat moet tot 21 jaar. En dat liep ook gewoon door.
Dat medewerker van IBG het fout zou hebben kan, maar het waren officiële brieven, niet direct afkomstig van de medewerker die ik hierover heb gesproken. Én ik heb hierover schriftelijk contact gehad met het ministerie, die bevestigden dat IBG gelijk had én die bevestigden dat (na mijn vraag hierover) dat zélfs al zou moeder meer verdienen (ook als ouders nog gewoon samen waren, dat maakte geen verschil) de vader hoofdverantwoordelijke is.
Daar gaat het dus om.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.