Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sophie

Sophie

06-03-2016 om 21:03

Dringend tips RvdK...

Heeft er iemand (dringend!!) tips voor de RvdK??
Wat moet je wel en vooral niet doen??

Meewerken

Bij de laatste rechtzaak was ' onze' gezinsvoogd, die wij toegewezen zouden krijgen als de kinderbescherming haar zin kreeg, al aanwezig.
De uitspraak was er nog niet maar ik heb zelf het initiatief genomen om even met haar kennis te maken. Gelukkig had ze zelf al het idee dat het niet nodig zou zijn. Dat bleek ook uit de laatste uitspraak.
Maar wat een geintimideer om akkoord te gaan met een OTS.
Je dealt ermee als het zich voordoet. Niet eerder. En niet met jou toestemming.

Houd het klein

De aanleiding voor de zorgmelding is school. Die kwestie is opgelost. Daarna gaat men spijkers op laag water zoeken. Probeer daar niet in mee te gaan.
En houd er ook rekening mee dat die gezochtte 'zorgen' uitvergroot worden met 'jargon'. Vader die zijn stem een keer verheft heeft is 'huiselijk geweld'.
Een kind dat een keer door ex niet ziekgemeld, of wel ziekgemeld maar niet doorgekomen, van school heeft verzuimd, is 'ouders houden kinderen ongeoorloofd thuis'. Nou ja, het vermogen om van een mug een olifant te maken is eindeloos.

Vechten tegen windmolens

AnneJ, nergens heb ik gezegd dat je moet meebuigen of dat een gezinsvoogd ook wel goed kan zijn. Dus alle bijdragen van jou daarover zijn een gevecht tegen lucht.
Ik heb wel genoeg ervaring om te weten, dat een strijdvaardige houding in het begin van zo'n onderzoek (dus op voorhand al, nog voordat je weet wat er aan de hand is) contraproductief kan werken en mensen de ellende in kan duwen (OTS).

Je moet dus, volgens mij, wel degelijk open staan voor het verhaal van de andere kant. En dan inhoudelijk de genoemde kwesties bespreken.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.