Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Demonstratie tegen jeugdzorgonrecht op 31 maart

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Troost

Krijg ik van collega's en vrienden die weten hoe dit drama zich afspeelt en die wel geloven wat wij hebben meegemaakt. Zo hoop ik ook andere mensen te steunen. De overheid heeft hier een eigen verantwoordelijkheid waar ik vanuit mijn positie niet veel invloed op heb. Tenzij mensen gaan beseffen dat niemand gebaat is met die heksenprocessen. Voorlopig is er alleen maar een opleving van de kindermishandelingshysterie, hopelijk maken die zichzelf wel onmogelijk. Ik heb zelf smakelijk gelachen en met mij andere ouders toen een aantal jaren geleden alweer een BJZ figuur zich presenteerde op de ouderavond van de basisschool. Daar hoop ik op. Dat er steeds meer ouders, vaak door eigen ervaring of in hun omgeving, de vreemdheid van deze opgedrongen hulp gaan beseffen.

huismus

huismus

26-03-2013 om 13:03

Afhaken

Waarom denk je dat je in dit en in het andere ellenlange draadje alleen maar dezelfde namen ziet en niet al die andere bekenden namen van OOL? Heel veel mensen reageren niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Omdat ik de berichtjes niet eens meer open omdat de toon mij zo tegen staat, wat een fanatisme, haat, het lijkt wel een kruistocht. Al heb je misschien gelijk zo breng je dat niet over. Misschien eerst je eigen gevoelens verwerken AnneJ voor je op kruistocht gaat.

Zucht...

Huismus ik ga me zelf hier niet herhalen.

even anno

even anno

26-03-2013 om 14:03

Annej

"Ik ga me zelf hier niet herhalen" schrijf je.

Lieve schat, je doet niets anders!

En hoewel het voor een heel goede zaak is, waar ik zelf ook slachtoffer van ben geworden (incl. psychische problemen door de enorme klap die je hierdoor oploopt), blijf ik er op hameren: op deze manier wordt het niks en word je, net als de Dwaze Vaders destijds die het op met zo'n manier aanpakten, nooit serieus genomen door de mensen die de touwtjes in handen hebben en genegeerd door de mensen die je juist kan winnen voor je zaak.

Iets met toon, die de muziek maakt, en zo...

Ook al heb je honderd keer gelijk, de manier waaróp je je gelijk haalt (en dat geldt niet voor jou persoonlijk maar voor een grote groep betrokkenen) is bepalend voor het succes.

En ik begrijp het best, want ook ik heb overal mijn verhaal verteld, tot mensen me zelfs gingen mijden want daar had je háár weer met haar trauma en me de ene na de andere sneer gaven als ik weer met mijn neus op een forum verscheen. Dat gaat 'm dus niet worden, realiseerde ik me.

Het doet pijn, het is een trauma dat maar blijft hangen en je leven is kapot, zelfs als het met een sisser af is gelopen. Maar ik geloof meer in de zakelijke aanpak dan in "ik zing gewoon zoals ik gebekt ben".

Nog iets: ik heb zelf geleerd dat bepaald gedrag, al sta je nog zo in je recht, ook door de jeugdzorg kan worden gebruikt als stok om de hond mee te slaan. Vergeet niet dat zij de macht hebben en dat alles wat je doet en zegt tegen je kan worden gebruikt als ze daar zin in hebben. Ook dat is misschien wel iets om aan te denken: een subtielere, zakelijker aanpak in plaats van zingen zoals je gebekt bent, en je emoties de vrije loop laten omdat je vindt dat je daar recht op hebt na wat je hebt meegemaakt.

Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen is een wereld van verschil, en op deze manier gaan jullie dat echt niet winnen, integendeel.

En dat zou ik heel erg vinden, want dat betekent dat ouders nog steeds volkomen vogelvrij zijn en schuldig tot het tegendeel bewezen is (en of dat ooit gebeurt is ook nog maar afwachten).

klant

klant

Aardige link

Voor degenen die door de manier van brengen van sommigen, twijfelen over de vraag of er bij Jeugdzorg echt ernstige misstanden zijn, heb ik hier nog een link. Aardig om naar te kijken en precies het hele probleem in een notedop.

http://www.youtube.com/watch?v=HkL_-8rHnGg.
Voorts kun je bij de Ombudsman ook terecht voor een onderkoelde opsomming van dit soort ellende:
http://www.nationaleombudsman.nl/rapporten?filters=type%3Arapport+im_vid_10%3A156+created+desc.
En ik wil de redactie van ouders online complimenteren met het stuk op de site. Een fraaie compacte samenvatting.

huismus

huismus

Annej, dat is dan nieuw....

wat een rust....
Luister naar even ano.

even anno

even anno

26-03-2013 om 15:03

Klant

"Voor degenen die door de manier van brengen van sommigen, twijfelen over de vraag of er bij Jeugdzorg echt ernstige misstanden zijn(...)"

Mocht je mij daarmee bedoelen: ik twijfel inderdaad over de manier van brengen van sommigen en spreek die twijfel ook luid uit omdat ik twijfel aan het effect op die misstanden.

Ik twijfel niet aan de misstanden want ik heb het zelf mee mogen maken.

Of wordt er dan van mij verwacht dat ik dezelfde toon aansla omdat ik het ook heb meegemaakt? Geloof me, dat werkt niet!

klant

klant

26-03-2013 om 16:03

Even anno

1. Ik bedoelde jou helemaal niet. 2. Je hebt de draad niet gelezen.

klant

klant

26-03-2013 om 16:03

En dus even anno

herhaal ik voor jouw gemak even een deel van mijn posting van eerder uit dit draadje. Ik schreef daar:
"Richard en Anne J.: schelden en draadjes volplempen met tientallen berichten doet de zaak geen goed. Waardigheid en volhardend protesteren en volhardend blijven uitleggen wat er nu mis gaat, zal op lange termijn meer effect sorteren denk ik. Ik begrijp de woede heel goed, ik word zelf ook razend als ik zie wat deze machinerie aanricht, maar het helpt niet. Het maakt je kwetsbaar. Dus Richard: kinderrooforganisatie zeggen versterkt je zaak niet, ook al is het waar. En Anne J. mensen zullen je berichtjes over slaan onder het motto: "Ja nou weten we het wel". Schiet allemaal niet op. Ik juich die demonstratie toe en hoop dat de NRC doorgaat met regelmatig het verhaal van de slachtoffers voor het voetlicht te brengen op een feitelijke manier." Einde citaat. Daarop heeft Richard gereageerd met dat hij zich kon voorstellen dat nog rustiger brengen misschien best een goed idee was.
Nu kom jij aantetteren en roepen dat we niet geloven dat jij gelooft enzovoort enzovoort. Eerst lezen, dan conclusies trekken.

even anno

even anno

26-03-2013 om 17:03

Klant

En zo zie je maar dat in het vuur van de emoties niet altijd alles goed wordt gelezen.

Mijn excuses daarvoor!

ogen open

ogen open

26-03-2013 om 19:03

Waar rook is

Van dichtbij ken ik de verhalen vanuit Jeugdzorg. Regelmatig hoor ik verhalen over kinderen en hoe er met hen wordt omgegaan door de ouders. Kinderen die men laat "vallen" die maar bleven huilen en werden "gesust" ouders die gebruiken, kinderen alleen laten etc, etc. Niemand zit te wachten op een nieuwe Savannah en ja, pas weer een kindje in het ziekenhuis dat levenslang gehandicapt zal zijn door fracturen waaraan moeder schuldig was. Niemand neemt zo maar een kind af, daar hoop ik vanuit te gaan. Ik ga niet demonstreren en kies hierbij voor het belang van het kind voor dat van de ouder! Met dien verstande dat dat de juiste keuze is.

Ja jammer

Ik zou er voor tekenen om er ook nog steeds zo over te denken als 'ogen open'. Helaas is het onderscheidingsvermogen van de jeugdbeschermers afwezig zodat je nooit meer weet of een kind terecht of onterecht zijn familie is kwijtgeraakt.

In sommige gevallen weet je zeker dat een kind ten onrechte zijn ouders heeft verloren.

mirreke

mirreke

26-03-2013 om 21:03

Ogen open?

Happy dreaming...

mirjam

Ogen open

Ogen open

Boze droom

Gelukkig zijn er meer die niet met hun ogen open slapen zoals Mirjam. Ik denk echt alleen maar aan de kinderen, weerloze kinderen en hun ouders, die het mogelijk niet eens zo bedoeling maar bij wie ze niet veilig zijn. Ogen dicht voor misbruik, mishandeling, verwaarlozing.
Nee, dat is geen boze droom.
Gelukkig zijn er mensen die kinderen beschermen, en ja, overal gaat wel eens iets mis, maar bij het in bescherming nemen van kinderen, liever 1 te veel, dan 1 te weinig. Moeten we de namen noemen, we zijn hen in ieder geval niet vergeten zoals al eerder in dit draadje bleek...

mirreke

mirreke

Zucht

Lees het draadje nog eens.

mirjam

Nu Even Niet

Nu Even Niet

Ja er zijn ook missers

niemand die dat ontkent, maar wat moeten we dan? Ik zei al eerder, moet er dan maar niet ingegrepen worden en straks weer een verhaal lezen van een kind dat omgebracht is? alsjeblieft niet zeg!!!

Pfff....

Gaan we nog een rondje....???????:-)

Nu Even Niet

Nu Even Niet

26-03-2013 om 22:03

Want?

Ik lees hier niks anders dan wat een drama instantie Jeugdzorg is. En wat ze allemaal wel niet fout doen. Maar evenzoveel verhalen zijn er waar het wel goed is gegaan. Waar kinderen uiteindelijk wel beter af waren.

Ouders

O ja, ik zou ook wel eens ouders willen spreken die goede ervaringen hebben met jeugdzorg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat goede acties heb gezien maar dat zijn uitzonderingen, met name als het om bescherming gaat.

Kinderen

Ik geloof direct dat er kinderen zijn met goede ervaringen. Maar ik vrees dat dat ook een uitzondering is en dat het bij een mix van goede en slechte ervaringen blijft. En ja, ik zou ook graag kinderen spreken die goede ervaringen hebben met jeugdzorg danwel jeugdbescherming.

Nu Even Niet

Nu Even Niet

Nou ik

ik heb gewoon goede ervaringen met Jeugdzorg, zelf bij ze aangeklopt ooit met mijn kind. ook bij de tweede toen er problemen waren. Geen enkele probleem gehad. Heb me altijd cooperatief opgesteld. Ook PGB's aangevraagd, waar je dan nog moet gaan zitten vertellen wat er niet goed gaat, dus munitie genoeg zou je bijna zeggen.

Evanlyn

Evanlyn

Het probleem

is niet dat er ingegrepen wordt, maar dat er verkeerd ingegrepen wordt. Daardoor zijn kinderen letterlijk en figuurlijk nog verder van huis. Het lijkt me bijvoorbeeld niet zinvol om autistische kinderen van het ene naar het andere pleeggezin te sturen. Die pleeggezinnen krijgen net zo min echte hulp als de ouders. Dan krijg je dus een kind dat het zelfs onder de beste omstandigheden al moeilijk heeft, geen hulp krijgt, en ook nog eens zijn vertrouwde omgeving en de ouders die van hem houden kwijt is. Ik ken zo 2 gezinnen waar dat gebeurd is. En ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe dat de kinderen helpt. Of hoe iemand het idee in zijn hoofd kan krijgen dat dit kinderen helpt.

Nu even niet

Dan ben ik blij voor je. Voor hetzelfde geld had je iemand getroffen die met zo'n scoringslijstje een vlekje had bespeurd en er vervolgens een onwaarschijnlijk verhaal van had gemaakt. Het is gewoon een risico. Maar ik ben oprecht blij dat je in elk geval met 2 kinderen goed geholpen bent. Het kan wel!

Jawel annej

Er zijn hier op OO ouders die aangegeven hebben wel goede ervaringen met Jeugdzorg te hebben, waaronder ik. Daarmee wil ik niets afdoen van de ellende die er ook is. Jammergenoeg zijn de anti-jeugdzorg posters hier alleen maar bezig met de negatieve kant. Er worden krantenberichten (hoe rot ook) uit 2008 gebruikt als bewijs voor het gevaar van Jeugdzorg.
Ik vind het goed dat er kritisch naar Jeugdzorg gekeken word, maar ik knap af op gedram en hetzerige, eenzijdige, berichtgeving.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.