Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tessa

Tessa

23-04-2020 om 14:04

Coronaboete kan ook strafblad betekenen

Dan nog

Dat is dan dus overlast door wellicht wat gebrekkig toezicht. Daar krijg je normaal ook geen boete voor. Pak de echte standaard overtreders aan, natuurlijk. Maar een stel veertienjarige jongens gaan staan toeschreeuwen - wat een helden.
Oh, en focus ook eens op die samenklittende bejaarden, dat zijn er althans hier veel meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2020 om 23:05

Kortom

Geen stad of buurt is gelijk. Hier duiken sommige oudere mensen nog in de bosjes voor de 1,5 meter. Dat zijn vast niet dezelfden die in de winkel over je heen duiken.

Wat overlast betreft had ik vandaag een aardig over-het-tuinhek-gesprek. Een dame die kennelijk bij de naschoolse opvang werkte, kwam naar me toe met "ik kom het toch eens vragen". Ze bleek al een poosje met de vraag te zitten hoe we de overlast van onze omgeving vol wisten te houden. "Ja, al 30 jaar!" pompte ik het nog even extra op. Daar viel ze helemaal van haar stoel van (bws, ze stond). Ik vertelde dat ik een verhuizing overwogen heb, maar dat de meerwaarde van het huis en de tuin, toch nog groter is dan de overlast.
Ik vond haar opmerkingen haast een stukje erkenning voor wat veel mensen, groot en klein, gewoon niet in de gaten hebben, of niks kan schelen. Moet je daar maar niet gaan wonen, of zoiets. Dus parkeert men de auto in onze tuiningang, lopen ze tot middernacht naast de tuin te chillen, lachgas te gebruiken e.d. (warempel... ik typ het en er begint eentje te voetballen!), zijn we een soort vrijplaats voor illegaal vuurwerk vanaf oktober tot februari en mag ik aanhoren hoe op schommels zittende pubers in elke zin kanker toepassen. Maar ja... voor een huurhuis is de plek en wat we hebben óók een luxe. Zie dat maar eens te evenaren of overtreffen. Dus... wacht ik al tuinierend rustig af wat er gebouwd gaat worden.

Triva

Triva

16-05-2020 om 11:05

kaaskopje

Hoezo is de plek en wat je hebt óók een luxe? Ik denk dat verreweg de meeste huurhuizen een rustigere ligging hebben dan die van jullie.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2020 om 22:05

Triva

Dat is dan dus niet de luxe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.