Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Comazuipen en de discussie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

15-03-2012 om 11:03

Temet

Ja, dat is Diesel maar als je diesel natuurlijk veel goedoper laat zijn dan benzine schakelt iedereen daar natuurlijk op over. Overigens naar mate de voorraden slinken zal het best eens zo kunnen worden dat particulieren minder brandstoffen aan mogen schaffen. Ik zie dat best gebeuren. Dat is natuurlijk verder een andere discussie.
Het ging me meer omdat drank geen enkel maatschappelijk belang dient maar wel schade veroorzaakt terwijl bezine schade veroorzaakt maar daarnaast ook een maatschappelijk belang dient.
Een verhoging van de accijns op alcohol zou ik dan ook geen gek idee vinden gezien de vervelende gevolgen van drankgebruik voor zowel de drinker als de rest van de maatschappij.

Chippie

Chippie

15-03-2012 om 12:03

Kaaskopje

Als je serieus overweegt om zaken te laten betalen door de veroorzaker dan blijven we bezig. Maar er is een lichtpunt ana de horizon; volgend jaar betalen wij vast geen 50.000 aan belasting en sociale premies. Wat jij voorsteld is het omgekeerde van solidariteit!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2012 om 13:03

Chippie

Ik wil helemaal niet dat de veroorzaker (dus bijvoorbeeld comazuipers) persoonlijk meer moet betalen voor medische behandeling. Volgens mij was dat wel duidelijk. De vergelijking met benzine gaat ook niet op. Ik vind het wel grappig dat het reacties oproept in de stijl van 'dat is heel iets anders'. Feit is wel dat ik als niet autorijder net zo hard betaal voor de gevolgen van ongelukken van mensen die zich misdragen op de weg en als matig alcoholgebruiker (zeer matig) ook voor de gevolgen van drankmisbruik en zo hoort het. We zijn een gemeenschap en die gemeenschap hoort voor elkaar te zorgen. Je zegt tegen een kind ook niet dat hij zijn eigen pleisters maar moet betalen als het een wat roekeloos karakter heeft.
Ik vind overigens dat er verschil is tussen het zelf laten betalen van medische kosten en straf geven vanwege eventuele problemen die je veroorzaakt. Iemand die herhaaldelijk van straat geveegd moet worden in bewusteloze toestand, kan er best iets voor terugdoen. Net als een forse overtreding op de weg ook zo zijn gevolgen heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.