Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:09

Because we carry...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En wat brengt dat orgineel?

Symboolpolitiek, Mark. Terwijl de heer Wilders zijn tijd uitstekend kan besteden aan het voorbereiden van goede wetsvoorstellen en het vrij maken van extra budgetten, is hij druk bezig met het poseren voor selfies en een niks oplossing. Een meldpunt. Werkelijk. Wat hebben de bewoners van Oranje daar aan?

Voordat je weer volkomen over de flos gaat, Mirreke stelde een legitieme vraag. Waarom zitten we in Nederland als bange hazen boos te zijn? Terwijl het parlement toch echt in staat is om wetgeving aan te passen aan de actualiteit.
Zie de discussie over kindbruidjes. Het kan wel als je SAMEN WERKT.

SAMEN en WERKEN. Voorkomen dat je hordes mensen ongecontroleerd laat zwerven en ze kwijt raakt in de illegaliteit. Ze komen toch, dat is inherent aan onze moderne maatschappij. Voor niemand leuk. Hoe hou je het in de klauw voor de bewoners van Oranje, voor mijn stad, voor jouw stad? Het meldpunt zou niet eens nodig zijn als de PVV haar huiswerk bij de Polen al goed had gedaan.

Jullie voeren een achterhoedegevecht

De tijd van het pamperen van asielzoekers loopt echt op zijn eind.
het spijt me dat jullie illusies in duigen vallen, koester ze maar zolang het nog kan.

Zelfs de EU werkt aan plannen voor massale deportaties.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151007_01907069

Ondertussen in Duitsland

Proberen ze alle prp0blemen onder het tapijt te schuiven.
Struisvogelpolitiek, alles is geoorloofd zolang asielzoekers maar geen slechte naam krijgen.

mirreke

mirreke

07-10-2015 om 15:10

Goed lezen mark

Het gaat om uitgeprocedeerde asielzoekers. Het gaat om mensen die al weg moesten maar niet gaan of kunnen gaan omdat hun thuislanden, zoals Nigeria, ze niet wil terugnemen. Het heeft niets te maken met een veranderende houding.

Ook dit vind ik weer framing en stemmingmakerij.

Face it Mark, mensen helpen is iets wat erbij hoort.

@mirreke

Dat vind jij. Dat hele asielrecht is een verouderd iets. iets uit de koude oorlog toen er drie dissidenten per jaar uit het oostblok vluchtten. Meestal intellectuelen. Het is nu een middel tot massaimmigratie geworden. Het wordt uitgebreid misbruikt. Procedures worden ellenlang gerekt m.b.v. louche asieladvocaten en utieindelijk is iedereen een zielig geval, heeft snel een kind genomen, is ziek/zwak/misselijk en mag via een generaal pardon blijven. Vervolgens worden nog 2,3 4 familieleden via gezinshereniging overgehaald en zo loopt het land lekker vol met kansloze migranten met middeleeuwse denkbeelden.

De vluchtelingenverdragen moeten worden opgezegd of grondig worden herzien. Dat is de enige echte langetermijnoplossing.

Amare

Amare

07-10-2015 om 16:10

wat ik me afvraag Mark74

Jij ziet in de vluchtelingenstroom een soort complot van de huidige regering, bijna een samenzwering tegen 'het volk'. Wat ik me nou afvraag is wat jij denkt dat het de regering oplevert om 'het volk' hierin buiten spel te zetten ten gunste van al die asielzoekers. Dat vraag ik me trouwens niet alleen bij jou af, maar bij al die mensen die zo heftig en emotioneel reageren op de komst van een AZC. Die mensen voelen zich enorm in de steek gelaten door de regering en denken blijkbaar dat de regering andere belangen heeft dan zij. Wat zouden die belangen dan zijn?
Wat schiet Mark Rutte in jouw/jullie ogen op met het toelaten van zoveel vluchtelingen?

Meneer Rutte

Wilgewoon naar Brussel. Dat is overigens geen geheim.De man heft niks anders in zijn leven dan zijn carriüre en de enige stap omhoog met zo'n carriüreprofiel is commesaris, of liever nog, EU-president worden.

Hij zal dus nooit zijn eigen carrière vernaggelen door keihard tegen EU-beleid in te gaan. Er zijn hele ladingen oud-politici die betrokken zijn bij de asielindustrie.

De hele VVD en PvdA fractie zit vol met carrièrepolitici. Het gemiddelde tweede kamerlid zit daar neit om het volk te vertegenwoordigen, maar primair als tussenstation op weg naar een ebtere baan in de publieke sector, het bestuur etc. Vandaar dat het gemiddelde kamerlid gedegradeert is tot louter stemvee.

Het is niet zozeer een groot complot waar iedereen aan meedoet en waar iedereen weet van heeft,. Het is meer dat er sprake is van een bepaalde consensus, een politieke correctheid waar je je naar moet voegen omdat je anders niet verder komt in het circus.Uiteindelijk doen we gewoon wat Brussel ons opdraagt, pruttelen we nog wat tegen voor de vorm en de bühne, als VVD doe je even stoer vlak voor de verkiezingen als PvdA idem ditto maar dan heel lnks, betrokken en social,als D66 ben je toch voor besruurlijke verniewing en referenda, zolang het maar neit betekent dat de kiezer echt iets mag kiezen. en zo voeren ze de schinvertoning verder.

Want dat is het geworden, ons parlement en onze democratie, een schijnvertoning en een schijnparlement. Wat dat betreft heeft Wilders zeker ook gelijk, ons huidige parlemetaire stelsel is geen geode vertegenwoordiging meer van de volkswil, het is een banencarrousel geworden waar zeker 100 van de 150 kamerledenin de eerste plaats hun carrière aan het vormgeven zijn en pas als tweede, zonder last en ruggespraak, volksvertegenwoordiger zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2015 om 16:10

Wat heb jij een apart wereldbeeld Mark

Werkelijk niemand is te vertrouwen, iedereen zit er alleen voor zijn eigen belang. En asielzoekers zijn allemaal laagopgeleide, verkeerd geschoolde proleten en die 7000 gaan straks allemaal als een gek nakomelingen maken en aan gezinshereniging doen en hier de boel overnemen? Serieus?

Ik kan Kiza Magendane (de voormalig asielzoeker uit de link van Temet, thans student Politicologie aan de UvA, dus kijk uit die gaat straks het land overnemen....) niet anders dan groot gelijk geven.

7000

Hoe kom je daar nou toch weer bij? Er komen er op dit moment per week zo'n 3000 tot 4000 duizend binnen. Dat zou op jaarbasis 150.000 tot 200.000 zijn. Die 7200 zij de asielzoekrs die Nederland extra moet opnemen uit een poule van 120.000 asielzoekers die verdeeld worden over de Europese landen. Dat is het enige waar ze het eens over kunnen worden. Alleen naar Duitsland komen dit jaar al anderhalf miljoen vluchtelingen zijn de laatste schattingen.

En ja, de ervaring leert dat voor iedere asielzoeker die hier binnenkomt er uiteindelijk amper iemand uitgezet wordt. Of hun status wordt erkend,of ze worden afgewezne gaan neit terug en vallen onde het ene na het andere generale pardon of ze verdwijenne in de illegaliteit. Die eerste twee categorieen mogen allemaal hun familieleden hierheen halen dus voor ieder asielzoekr die uiteindelijk mag blijven reiat er gemiddeld al gauw één of twee achteraan op termijn.

Vertel mij eens

Ginny, welk diplom een Syrier kan hebben waatr hij hier iets mee kan? Serieus? In welkberoep kan hij aan de slag.
Al is hij gepromoveerd arts, heeft niet de juistepapieren om hier zijn beroep uit te oefenen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2015 om 17:10

Tuurlijk wel Mark

Loop eens rond bij een bedrijf als Philips of en een universiteit. Je zou je nog verbazen.
Wetenschap is universeel en vaak in het engels. En ook in het hoogwaardige midden- en kleinbedrijf is engels vaak de voertaal ivm de vele anderstaligen.

Ik weet alles van de universiteit

Ik weet ook dat je er geen aanstelling krijgt zonder erkend diploma en zonder hele procedure.

jij denkt echt dat één of andere Syrier die steltwetenschapper te zijn zomaar aand e slag kan bij een universiteit.

De hoogopgelieden buitnelanders die bij universiteiten of Philips werken zijn vrijwle zonder uitzodnering expats die op uitnodiging een werkvergunning hebben gekregen. Die referentie en getuigschriften hebben overlegd, die verbodnen zijn een een andere universiteit. Dat zijn niet voormalige asielzoekrs die uit een AZC zijn geplukt.

Je weet werkelijk niet waar je het over hebt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2015 om 17:10

Nee hoor dat is niet waar Mark

Ik ken echt wel wat mensen die zo zijn binnengerold. Dat niet alle werkgevers dat willen is weer een ander verhaal. En dat was je vraag niet.
Iemand die Technische Natuurkunde heeft gestudeerd kan overal terecht. In Syrië zijn ze echt niet dommer dan hier. En voor Natuurkunde mag je waarschijnlijk iedere willekeurige andere studie invullen.

Denk jij dat ze in Syrië niet weten hoe je een Titer maakt?

Amare

Amare

07-10-2015 om 18:10

dan nog Mark74

'Uiteindelijk doen we gewoon wat Brussel ons opdraagt'

Maar dan is mijn volgende vraag: wat heeft Brussel dan voor belang hierbij? Brussel/Europa is overwegend Christelijk, niet bijzonder dol op Erdogan tegenwoordig, en voor de olie hoeven we Syrië niet te helpen.Wat zou dan het belang van Brussel te zijn om landen als Duitsland, Griekenland en Nederland te laten overspoelen? Is dat om de economie van Duitsland om zeep te helpen?

Amare

Amare

07-10-2015 om 18:10

en wat die diploma's betreft

'Iemand die Technische Natuurkunde heeft gestudeerd kan overal terecht.'

Nee, in dit opzicht heeft Mark gelijk. Diploma's uit Syrië (of sowieso uit niet-Europese landen) gelden hier niet en de opleiding moet vaak bijna geheel overgedaan worden. Dat is juist een enorme frustratie van veel asielzoekers: in eigen land waren ze tandarts of apotheker en hier werken ze als taxichauffeur of betonvlechter.

Oranje

Ik heb het gisteren allemaal niet gezien. Vandaag wel wat mensen uit Oranje op de journaals van RTL4 en de NOS. Zoals die ene meneer die in het tuincentrum maar een winkel met buitenlandse etenswaar had ingericht, inclusief Arabische bordjes.

En wat zegt hij, en wat zeiden die anderen die voor de camera kwamen
- nee, we hebben niet per se iets tegen asielzoekers
- maar we zijn maar met zo weinig, en de infrastructuur kan deze aantallen niet aan
- en er was ons beloofd dat het bij 700 zou blijven en nu worden we overvallen en veegt Den Haag de gat af met de gemaakte afspraken.

Let op he, een dorp van 140 man, waar 700 asielzoekers worden opgevangen. Geen verhalen van massale verkrachtingen, plunderingen van winkels etc. Maar wel: ons achtpersoonsbuurtbusje kan geen 40 man tegelijk meenemen. En de school barst uit zijn voegen en is daarom al twee keer verhuisd. En waar ze vooral kwaad om zijn - en ik kan ze geen ongelijk geven - is dat ze denken een afspraak gemaakt te hebben en dat er dan over ze wordt heengewalst.

Ik zou ook kwaad zijn. Maar ik heb in die journaaluitzendingen een hoop negatiefs gehoord over de Haagse politiek, maar eigenlijk niets negatiefs over de asielzoekers als groep op zich.

Kom op Mark, als de algehele catastrofe zich aandient zodra de asielzoekers neerstrijken dan zou Oranje toch inmiddels al brandend ten onder gegaan moeten zijn, denk je ook niet?

Wat de diploma's betreft: ik lees al jarenlang niet anders dan dat het voor in het buitenland opgeleide artsen, tandartsen, en wat al niet zo goed als onmogelijk is om hier aan de slag te komen vanwege de verstikkende Nederlandse bureaucratie die buitenlandse diploma's niet wil erkennen. Dus als die Syrische tandartsen hier niet aan de slag kunnen ligt dat niet per se aan die Syriërs, dan heeft Nederland een taak om te kijken hoe we van deze kennis het beste gebruik kunnen maken, in plaats van iedereen maar met een verwijzing naar UWV.nl het bos in te sturen. Net zoals het een goed idee zou zijn om serieus aan taallessen en integratie te werken en mensen zo snel mogelijk perspectief te bieden. Scheelt op termijn weer een bak aan medische kosten ook. Wie weet, misschien valt het kwartje een keer.

Groeten,

Temet

Guilty pleasure

http://sargasso.nl/kort-lekker-pvvers-bashen/#comment-931459

" Als hardwerkend Gutmensch denkt u bij pvv’ers vermoedelijk aan dyslectische losers die tussen het bankhangen en zwartwerken door lopen te jankeballen over moslims, zodat ze hun eigen lamlendigheid niet onder ogen hoeven te zien, om vervolgens van uw belastingcenten het zorgstelsel te verstoppen met hun doorrookte longen en dichtgeslibde aorta’s."

" Dat cliché klopt niet. Er zijn namelijk ook genoeg pvv’ers die wél netjes hun belasting betalen en buren helpen als ze ziek zijn, zonder iedere andersdenkende de vliegende tering toe te wensen, al dan niet op internet.

Ook die laatste zin is, ondanks de lichte schijn van redelijkheid, beledigend. Allicht heeft u de hele alinea met enig genoegen gelezen. Hij was in elk geval leuk om te schrijven. Maar deugen doet het niet. Oproepen tot tolerantie leiden nergens toe als ze gepaard gaan met giftige verwensingen."

"De ware Gutmensch knuffelt zijn tegenstanders dood, hoe moeilijk dat ook is in het geval van agressieve Almeerse tokkies met het IQ van een dropveter." :-)

Amare, WMO

"Wat zou dan het belang van Brussel te zijn om landen als Duitsland, Griekenland en Nederland te laten overspoelen? Is dat om de economie van Duitsland om zeep te helpen?"

Valt allemaal te wijten aan de weg-met-ons-mentaliteit. De 'ons' uit de wmo, dat zullen de Gutmenschen wel zijn, maar waarom die zichzelf maar waarschijnlijk heel het vrije westen weg willen is me nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk om zeker te stellen dat ze niet voor racist uitgemaakt kunnen worden. Beter weg dan racist, zoiets?

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2015 om 22:10

Die diploma's zijn van belang als je beëdigd moet worden, maar niet als je als elektrotechneut ergens binnenkomt en dat best goed in de vingers blijkt te hebben. Voor wat teken-en ontwerpwerk heb je geen officiele diploma's nodig. Wel kennis en kunde, maar dat is ook op andere wijze aan te tonen. Voor tandartsen en apothekers gelden nu eenmaal andere regels.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2015 om 01:10

Tapijt en zo

Ik constateerde vandaag hardop tegen man dat al die mensen die lopen te brullen dat het helemaal fout gaat, elkaar alleen maar kunnen napraten. Heeft eentje in de groep gezwengeld dat de 'tegenpartij' massaal de kop in het zand steekt, jawel aan struisvogelpolitiek doet, lees ik steeds weer. Wilders verzint 'nep-kabinet' en hoppekee de papegaaienkooi gaat weer open. Mark voldoet volledig aan de schrijfstijl van 'eigen volk eerst', maar ietwat gefatsoeneerd voor dit forum. Er worden amper originele argumenten aangedragen. Waarschijnlijk ook omdat er geen steekhoudende bewijzen zijn, waaruit blijkt dat ons land naar de verdoemenis zal gaan door de komst van de huidige stroom asielzoekers. Zelf nadenken over de redelijkheid van wat ze zeggen is er niet bij. Hij zegt het, dus het is waar.

"De hele VVD en PvdA fractie zit vol met carrièrepolitici. Het gemiddelde tweede kamerlid zit daar neit om het volk te vertegenwoordigen, maar primair als tussenstation op weg naar een ebtere baan in de publieke sector, het bestuur etc. Vandaar dat het gemiddelde kamerlid gedegradeert is tot louter stemvee."

En wat denk je dat Wilders daar zit te doen? Zit die op de achterkant van zijn potlood te kauwen tot hij 68 is? Oh nee, hij schrijft er tussendoor ook nog oneliners mee... Maar nee dus, hij heeft ook een plan. En ik heb de stellige indruk dat bij dat plan geen zielige oudjes, die niet in een verzorgingstehuis kunnen, horen en ook geen Henk en Ingrid die het maar zwaar hebben.

Overigens verdenk ik Angela Merkel ervan dat ze 's nachts een overall aantrekt en persoonlijk vluchtelingen smokkelt. Thuis veegt Angela ze allemaal in haar hoogpolige tapijt. Oh nee, eronder.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2015 om 01:10

Krullevaar

Krullevaar

08-10-2015 om 08:10

Ja maar Ginny

Wees wel realistisch. Werkgevers kunnen nu zo kiezen uit tientallen, zo niet honderden sollicitanten met Nederlandse diploma's en die het Nederlands goed spreken. Waarom zouden zij voor een goed opgeleide Syriër kiezen?

Ik vrees ook dat deze mensen helemaal gefrustreerd thuis komen de zitten en ik het beste geval misschien de straat mogen vegen. Als de arbeidsmarkt anders was, dan was het een ander verhaal...

Goedemorgen Nederland

Het laatste stuk voor negen uur een journalist van rechtse signatuur die nog durft te beweren dat er te weinig (sociale) woningen beschikbaar zijn omdat er meer gebouwd moet worden voor het midden- en hogere segment, want dan stroomt het wel beter door. Dat geloof je toch niet.
Als er eindelijk op grote schaal sociale huurwoningen gebouwd worden en niet alleen voor het bovenste segment maar ook voor de allerlaagste inkomens, dan lopen een stel graaiers hun inkomsten mis ben ik bang.

Priscilla

Priscilla

08-10-2015 om 09:10

Ik denk

Ik denk dat Ginny de high tech wereld bedoeld. Daar is een tekort aan techneuten en er werken al veel mensen uit andere landen. Ik ken iemand die in zo'n omgeving en bij hem werken mensen van over de hele wereld: Zuid-Europa, India etc

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.