Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:09

Because we carry...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

AnneJ

Da's wel makkelijk praten als je zelf niet met een keppel loopt of hand in hand met je homofiele echtgeno(o)t(e). Talk the Talk, walk the walk!

Hortensia

Hortensia

08-09-2015 om 13:09

Eefy

"Da's wel makkelijk praten als je zelf niet met een keppel loopt of hand in hand met je homofiele echtgeno(o)t(e). Talk the Talk, walk the walk!"

Die maken ongeveer hetzelfde mee als wat vrouwen met een hoofddoekje meemaken. Om maar eens wat te noemen.
Ook voor eigen volk zijn westerlingen niet mild. Kijk maar eens hoe westerlingen reageren op "eigen volk" dat er niet doorsnee uit ziet door bijvoorbeeld alternatieve kleding, overgewicht of andere afwijkende kenmerken.

Oké, ze worden niet in elkaar gerost, maar de westerlingen zijn ook wat subtieler in onze intolerantie.

En de intolerantie van christenen en atheïsten onderling en naar elkaar toe.

Westerlingen gebruiken minder snel geweld. Westerlingen gebruiken woorden. Liefst zo hard en ongenuanceerd mogelijk. Maar dat mag, want "wij" zijn superieur en "zij" hebben toch maar een achterlijke cultuur.

"Wij" zouden onze hand eens in eigen boezem moeten steken voor we de bek vol hebben over "hun".

(voor de duidelijkheid: ik heb ook mijn vraagtekens rondom het massale opvangen wat nu gebeurt en vraag me af of dat niet beter "bij de bron" aangepakt kan worden - maar een oplossing heb ik niet. Niets doen of haat is sowieso geen oplossing. Misschien is er gewoon geen oplossing)

@AnneJ

Ik begrijp dat jij hoogstpersoonlijk het fundamentalisme en de achterlijke ideeen uit de hier geimporteerden gaat slaan? Hoe zie je dat voor je? In een land waar leraren op zwarte scholen al geen les meer durven te geven over de holocaust. Waar je als homoseksuele leraar al niet meer voor jegeaardheid uit kunt komen op veel scholen?

Evanlyn

Evanlyn

AnneJ

Waarom heb je er niets aan als je de tegenstellingen buiten de deur houdt? Dat lijkt me juist prima. Waarom moet je problemen importeren, hebben wij er zelf niet genoeg? Denk je nog steeds zo als jouw kind slachtoffer van een ISIS-aanslag in Nederland wordt? Moeten we ook alle andere wereldproblemen hier importeren? Volgens mij kunnen we beter de Rohingya's uit Burma hierheen halen. Ook moslims, maar ik zie ze niet zo snel aanslagen plegen en ze zitten veel erger in de klem, omdat ze echt nergens heen kunnen. Maar ja, er zijn weinig foto's en films van.

Je hoeft niet in een bunker te gaan zitten. Gewoon de grenzen bewaken is voldoende. Dan stellen ze in eigen land hun houding maar bij, voordat ze hier komen. Bovendien: wie zegt dat jouw houding de beste is? Waarom zou je niet in een religie mogen geloven die homo-haat predikt en geweld als oplossing voor alle problemen ziet? Dat bedoel ik nou met kolonialisme: wij gaan de rest van de wereld even vertellen hoe ze moeten denken. Helaas zit die wereld daar helemaal niet op te wachten. En onze kinderen worden slachtoffer van die zendingsdrang, want die komen in een soort Balkan-oorlog terecht. Daar werkt al die diversiteit namelijk ook niet zo geweldig. Het is dichterbij dan je denkt.

Ach Gossie hortensia

Wil jij nu echt de Joden en homoseksuelen die in Amsterdam in elakar geslagen worden door de jou zo bejubelde moslimminderheden gaan vergelijken met de enke negatieve opmerking die een vrouw met hoofddoek of in boerka krijgt?

Jij bent echt van het paadje los hè.

Hortensia

Hortensia

Mark74

Typerend voor haatbrullers is het erbij halen van dingen die nooit gezegd zijn door hun tegensprekers.
Want: waar bejubel ik moslimminderheden?

Ik ben misschien van het paadje los, maar ik ben niet de enige hier.

Nou ja slaan...

Het is een taai werk en valt echt niet mee, vooral burgemeesters hebben het er soms mee te stellen, maar je hebt ook helden in het onderwijs die de discussie wel aangaan.
En steunprogramma's. http://www.schoolenveiligheid.nl/actueel/ondersteuning-leerkrachten-voor-moeilijke-themas/

En ik ben ook nog niet vergeten dat het in een vorige generatie nog heel erg gewoon was om openlijk te spreken over minderheden op een afwijzende toon.

Het veiligste voor iedereen is om actief dat gesprek aan te gaan en mensen uit te dagen. En uiteraard burgers die bedreigt worden actief in bescherming te nemen. Maar het is een illusie om te denken dat je migratie tegen kunt houden. Je kunt beter zorgen dat je het in goede banen gaat leiden. We zijn hier niet Australie die de mogelijkheid heeft om bootjes terug te sturen of naar Indonesie te brengen.
In europa is een enorm grensgebied aan alle kanten dat je niet kunt bewaken.
En zelf kun je ook veel doen door niet weg te kijken en mensen uit te dagen. Te beginnen met je eigen gezin. Ook onder zogenaamde Nederlanders zijn nog heel veel vooroordelen en intolerant gedrag.

Ach Hortensia

Je stelt wel het geweld van immigranten in ons land tegenover Joden en homo's op één lijn met een negatieve opmerkingover een hoofddoek die moslimvrouwen, volgens jou, regelmatig naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Tja, het is duidelijk waar jouw prioriteiten liggen.

Jongens het begint pas

Er is een humanitaire ramp gaande. In gewone mensentaal: het gaat over veel mensen en het loopt uit de hand.

Dat enkele feit betekent dat er een oplossing moet komen. Daarvoor hoef je de mensen die erbij betrokken zijn niet aardig te vinden, noch hun geloof aan te hangen. Je hoeft ze zelfs niet te vertrouwen.
Je moet wel wat doen al is lukraak draagdoeken verzamelen niet zo handig.

Mind you, de stroom vluchtelingen begint pas.

Ik was afgelopen januari in Istanbul. De angst onder daar wonende koerden, christenen en seculieren was er toen al groot. De koffers staan al klaar bij veel mensen. De vluchtroutes zijn al gepland. Desondanks hebben ze het gewaagd de afgelopen verkiezen vaker tegen Erdogan te stemmen zodat hij geen absolute meerderheid meer heeft.
Sinds die verkiezingen zijn de treiterijen en bedreigingen naar Koerden, christenen en seculieren alleen maar toegenomen.

De koerden (meestal Turks) vechten tegen IS, Erdogan vecht tegen de Koerden. Aanhangers van Erdogan gaan als knokploegen het land door om mensen de mond te snoeren.
Ik zou de zolder maar vast gaan witten.
Er komen nog heel veel mensen deze kant op.

Hortensia

Hortensia

Mark74

Dat is een aanname en geen feit.

Evanlyn

Evanlyn

AnneJ

Wat jij zegt is juist een goede reden om hier niet nog meer mensen binnen te laten die nog "beschaafd" moeten worden. Richt je aandacht op wat hier al rondloopt, dan heb je voorlopig wel genoeg werk.

rode krullenbol

rode krullenbol

Witten van de zolder?

Dat witten van die zolder zou ik niet zelf doen. Ik raad je aan daarvoor een vluchteling in te huren. Arbeid is een uitstekend middel om te integreren.

Rode krullenbol

niet binnen laten Evanlyn

Ik denk dat je niet genoeg hebt aan een nachtslot. Mensen komen toch binnen. Al wil je dat zo hard niet.

De multiculturele samenleving

Moslims, die specifiek blanke meisjes uitzoeken om te misbruiken. Want, geen moslim en dus toch niks waard.

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/09/minder_risico_voor_pedo_als_me.html

Hortensia

Hortensia

08-09-2015 om 14:09

powned...

Ja, dat is een genuanceerde bron... Ik neem je opeens hartstikke serieus, Mark, en schaam me verschrikkelijk dat ik dat niet eerder heb gedaan.

Want Powned zegt het ook.

Over beschaving gesproken

De golf van mensen die nu komt zijn mensen die een westerse leefstijl gewend zijn, meestal goed zijn opgeleid en die een westers bestaan ambiëren.
Zij zijn in feite in hun eigen land/omgeving de voedingsbodem voor IS en fundamentalistische stromingen als de AK partij in Turkije.
Dat is ook precies de reden dat ze vluchten. Ze hebben wat te vrezen.

Paddington

Paddington

Vluchtelingen

Ik heb jaren geleden een aantal jaar bij COA gewerkt. Op dat moment waren er veel mensen uit voormalig Joegoslavie die asiel kwamen vragen.
Het probleem was toen minder zichtbaar dan nu. Er liepen geen hele groepen mensen over oude spoorbanen of langs snelwegen. Ik kan niet inschatten of het even groot was toen.

Wat mij altijd heeft geintrigeerd is wat mensen ertoe beweegt om alles achter te laten en naar een ander land te vertrekken. Ik woon op dit moment bij mijn ouders omdat ik geen woning kan krijgen, leef met een minimum inkomen en heb torenhoge schulden uit mijn huwelijk met mijn ex (hij heeft namelijk ook een torenhoog inkomen), ondanks dat pieker ik er niet over om hier weg te gaan.

Ik heb daar wel eens over gesproken met wat asielzoekers. De meeste mensen die ik daar heb gesproken vertelde mij dat zij eigenlijk geen keuze hadden, het was of levend vertrekken uit hun vaderland Natuurlijk hoeft dat niet de waarheid te zijn. Of dat waar is of niet is natuurlijk de vraag.

Vanwege de enorme stroom mensen die nu naar Europa komt, kan ik mij voorstellen dat er een behoorlijke grote groep goed georganiseerde mensensmokkelaars achter zit. Wellicht is dat ook de reden dat de vluchtelingenstroom maar een richting op gaat en niet, zoals je zou verwachten in noodgevallen alle richtingen op, zolang je maar weg bent van het gevaar

Is het een oplossing om al die mensen hier op te vangen? In mijn ogen niet. Ik denk dat het veel belangrijker is om te zorgen voor goede opvangkampen in nabij gelegen landen, waar alle nodige voorzieningen zijn en waar de vluchtelingen ook zelf hun steentje kunnen bijdragen. Als mensen zien dat mensen weer teruggestuurd worden, nadat ze de oversteek hebben gewaagd voor veel geld, denken ze misschien wel beter na voordat ze het ook proberen.

Hortensia

Zo stompzinnig en zielig om te zeggen als een ebricht je neit bevalt dat de boodschapper of het medium neit betrouwbaar is.

Het is een heel bekend feit wat ik noemde. Uitgebreid in depers geweest in binnen en buitenland. Veel over geschreven in Engeland. de heren moslims zijn veroordeeld door een Engelse rechter.

maar goed, een Engelse rechter, dat is vast ook geen genunaceerde bron.

Wat ben jij dom zeg. Wat jij niet wilt zien, zie je gewoon niet.

Kortzichtig, noemen ze dat.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3225226/Six-members-Asian-child-sex-abuse-gang-jailed-total-82-years-grooming-white-girls-sex-exchange-milkshake-McDonald-s.html

Evanlyn

Evanlyn

eh, hortensia...

http://www.bbc.com/news/uk-england-32786263

Zo beter?

Ach evanlyn

De BBC zit ook vol smerige rechtse racisten. Toch?

Mensen als Hortensia zijn ziende blind en horende doof. Daar doe je geen ene mallemoer aan.

Media

Het idiote van mensen als Hortensia is dat ze blijkbaar voetstoots aannemen dat sommige media (Telegraaf,Powned, geenstijl) blijkbaar om de haverklap dingen total uit hun duim zuigen. Opzettelijk leugens verspreiden en dat je je verder niet eens druk hoeft te maken over hun berichtgeving of je af hoeft te vragen of het wellicht toch waar kan zijn.

Nee, het is gelijk, het komt van die en die bron, dus het is niet waar.

Komt het van de volkskrant of de trouw dan is het vanzelfsprekend wel altijd waar. Twee media die een aantal keren aantoonbaar gelogen hebben. Een volkskrant die een apar dagen voor de verkeizingen een verhaal insteekt dat gunstig is voor de PvdA en negatief voor de VVD dat volkomen verzonnen is. Met een grote hype als gevolg. tegend e tijd dat dde onzin ontkracht is zijn de verkeizingen voorbij, bidet de volkskrant zijn excuses aan (foutje, bedankt!) en gaan ze weer verder alsof er niks gebeurd i.

Priscilla

Priscilla

media

Ach Mark, of t nou Joop of Powned is, of t nou de telegraaf is of de volkskrant, of t nou de NOS of WNL is, ieder geeft zijn eigen draai aan t nieuws en legt eigen accenten. Het is aan de lezer/kijker/luisteraar waar hij zich meer bij thuis voelt.

Evanlyn

Evanlyn

daarom

kun je het beste zowel een "linkse" als een "rechtse" nieuwsbron hebben. Dan heb je de meeste kans zelf een mening te kunnen vormen in plaats van elkaar maar na te praten. Heb ik vroeger van mijn geschiedenisleraar geleerd, tijdens mijn beschavingsproces in dit land.

Dat is naief

"Is het een oplossing om al die mensen hier op te vangen? In mijn ogen niet."

Er is geen keus. Ze zijn er al.
Je kunt ze zo je wilt vergelijken met ongewenste kinderen. Ze zijn er. Je kunt ze niet terug duwen.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-09-2015 om 15:09

Het nieuws?

Wat mij aan het nieuws opvalt, is dat het nogal achter de feiten aanloopt. Ik ben het niet altijd eens met hun, maar in dezen hebben AnneJ en M. Lavell gewoon gelijk: er komen hoe dan ook nog meer vluchtelingen.

Wie nu doet alsof we hierin een keus hebben (toelaten of niet), gaat voorbij aan de aard van de problematiek.

De enige echte keus is: reguleren of niet? Oftewel: de migratie in goede banen leiden, of de boel uit de hand laten lopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.