Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pien

Pien

19-07-2016 om 12:07

Zelf afmelden bij DUO na behalen diploma?

Elfje65

Elfje65

31-08-2016 om 18:08

Ilsepilse

Machtiging vind ik in mijn geval niet nodig. Zoon is immers oud genoeg en woont gewoon in Nederland. Maar je moet toch gewoon als ouder een vraag kunnen stellen?

Je mag vragen

Zolang het een algemene vraag is kun je gewoon alles vragen. Doe ik ook nog weleens, je kunt de situatie van je kind ook uitleggen. Krijg je ook antwoord. Zit in het keuzemenu.

Elfje65

Elfje65

31-08-2016 om 19:08

Anne J

Waar dan? Want ik heb het niet gevonden. Bij contact kun je vragen stellen. Maar als ze je bsn- nummer niet kennen dan geven ze eerder genoemd antwoord.

Verwarring?

In het keuzemenu van DUO wordt op een gegeven moment gevraagd: bent u student in het MBO toets 1, bent u student in het HBO of de universiteit toets 2, maar dan.... Bent u ouder van een kind in het MBO etcetera.
Misschien heb je te snel toets 2 ingedrukt?
En dan je vraag algemeen formuleren.
Ik heb niet zo'n ingewikkeld probleem als jij maar toch ook al een paar keer gebeld. Bijvoorbeeld wordt de beurs voor mijn dochter 24 oktober voor het eerst overgemaakt. Ik vroeg me af of het OV-reisproduct dan ook vanaf 24 oktober geldt. Maar het geldt pas vanaf 1 november.
Nu neemt dochter vandaag een reisproduct van een maand. Volgende maand ook.
Het DUO reisproduct staat twee weken voor de ingangsdatum klaar en kan dan op de persoonlijke OV-chipkaart gezet worden.
Maar vroeg ik me af kom je dan niet in de problemen met het maandproduct dat er al opstaat? Ik heug me nog allerlei interferenties uit de begindagen van de OV chipkaart dat die ineens geld ging vragen en piepend uit moest checken om diverse redenen.
Maar als we het laten aansluiten, vandaag beginnen loopt de kaart tot en met 31 september en de volgende maand tot en met 31 oktober en het DUO reisproduct geeft als ingangsdatum 1 november aan, dan zou het goed moeten gaan, ook als je het er eerder opzet.
Want je wilt geen probleem op het laatste moment dus zet je dat product er ook tijdig op.
Afijn, lekker bezig hier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.