Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kcc1995
30-08-2015 om 01:08
Wat zijn normale regels voor een 20 jarige?
Hallo,
Ik ben 20 jaar en woon nog thuis, echter heb ik op het moment constant ruzie om de regels.
Ik studeer, werk en verdien dus mijn eigen geld. Betaal mijn eigen rekeningen en heb vaste taken in huis (hond uitlaten 3x per dag, koken 3x oer week, vaatwasser elke dag, keuken schoonmaken elke dag, badkamer en wc wekelijks schoonmaken)
Dit is mijn probleem met de regels van mijn ouders.
Nadat ik mijn taken, school, werk etc af heb ga ik graag nog even naar vrienden. Elke keer als ik dit doe krijg ik doordeweeks de tijd 22:00 mee anders zou ik het huis als "hotel" behandelen (ik heb een eigen sleutel) als ik vaker dan 2-3 avonden per week weg wil krijg ik hetzelfde naar mijn hoofd geslingerd en word er passief-agressief gezucht en gezegd dat het geen hotel
hotel is.
Dit is behoorlijk strict voor iemand van 20 naar mijn mening. Helemaal als je ziet dat mijn zusje van 15 dezelfde vrijheden heeft. Ook zie ik een drastisch verschil met mijn regels en die van mijn 17-20 jarige klasgenoten.
Als ik dit wil aankaarten met mijn moeder is er geen land mee te bezeilen en ondermijn ik haar.
Wie vind dit normaal? Zo ja waarom? Zo nee, tips hoe ik dit kan aanpakken?
Alvast bedankt!

Lincy
09-09-2019 om 09:09
Ik vind het wel te streng
De regels die je ouders geven vind ik wel te streng
Je zit op school je werkt dat doet mijn dochter van 20 ook. Ikzelf heb thuis ook regels
Ze moet haar kamer bij houden de spullen die ze gebruikt gewoon weer opruimen waar het hoord
En als ze vrij is van school en haar werk kan ze gerust wel even eens een keer wasmachine aan doen of een was op vouwen en dat doet ze dan ook wel en over de tijd door de weeks voor 12e binnen en in het weekend moet ze het zelf weten
Ik wil altijd wel graag weten voor vrijdag wat haar planningen zijn i.v.b. de boodschappen.
Ze heb wel een vrije opvoeding en ik heb er nooit problemen mee gehad. Mijn dochter hoeft niet 3x te koken of de badcel te doen of 3x de hond uit te laten

Kaaskopje
09-09-2019 om 10:09
Lincy
TS is inmiddels 22 jaar en staat hoop ik nu toch op eigen benen. Ten tweede gaf ze na de eerste reacties geen leven van teken meer, dus de belangstelling was er toen al af kennelijk. Je bent niet de enige hoor, die op oudere berichten reageert Het kan wel handig zijn om even naar de datum van een topic te kijken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.