Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pirata
31-07-2020 om 20:07
Vrienden over de vloer
Ik vroeg me even af hoe het volgende bij jullie gaat:
Elke week is bij ons de wekelijkse bijeenkomst van de vrienden van mijn zoon (18). Sinds het begin van de zomer (meestal buiten).
Ze nemen zelf drinken mee, meestal. Maar nu is er een trend aan het ontstaan dat ze hier ook met zijn allen gaan eten. Het aantal extra eters varieert van 2 tot 6 man. Op zich gezellig.
Maar hoe doe ik dat qua kosten? Iedereen elke week gratis laten meeëten vind ik ook zo wat, ze komen niet voor mij tenslotte maar voor zoon. Ik wil gastvrij zijn, maar waar leg ik de grens? De bijeenkomsten zijn om de een of andere reden altijd hier, dus het is niet zo dat er wekelijks ergens anders gegeten wordt. Vandaag heb ik mijn BBQ-vlees verdeeld onder de jongelui, ze hadden zelf wel brood en 1 portietje vlees meegenomen, maar natuurlijk te weinig.

Juline
01-08-2020 om 21:08
Jaloers
Mijn oudste dochter is altijd weg. Chillen, naar anderen, in elk geval niet thuis. Behalve als wij een keer weg zijn. Ik heb de vriendengroepen een paar keer uitgenodigd voor pannenkoeken en een bbq. Dan zijn ze er, maar ze komen niet uit zichzelf en dochter nodigt ze niet uit.
Ik zou het heerlijk vinden als ze wel regelmatig hier zouden zijn.
Kortom, ik sluit me aan bij de voorgangers. Als je het je kan veroorloven, zet ze wat voor en anders vragen om bij te dragen in de kosten.
Koester deze avonden.

Jackie
01-08-2020 om 22:08
geen geld vragen
Mijn advies zou ook zijn: houd het lekker simpel en goedkoop op die dagen, mochten ze zelf wat bijzonders willen dan regelen ze het zelf. Je kan het soms ook bij voorbaat aan hen overlaten: vandaag heb ik niks in huis, regelen jullie het dit keer?
Ik zou zeker geen geld vragen als ik het zelf kan betalen.

Piep
Hier ook
Twee vriendengroepen die graag komen, zeker nu de clubs dicht zijn want die zijn hier op afstand, dus voor het uitgaan zochten de oudsten vaak en ander stekkie.
Nu dus beide groepen bij ons. Ik ben er wel blij mee want het zijn jongens die anders ergens bij een plas gaan zitten of zo. En dat vind ik snachts echt geen goed plan. Wij hebben de ruimte in en om het huis en wij zitten er niet bovenop. Ze zitten in de tuin of op zolder. Ze blijven meestal ook allemaal slapen.
Helemaal stil is het natuurlijk niet en vooral bij het weggaan hebben buren er last van, ook al hoor ik wel dat ze hun best doen zachtjes te zijn. Dat is nu vaak midden in de nacht. Daarom vind ik het prima als ze blijven slapen. Veiliger ook dan midden in de nacht een uur maar huis fietsen.
Wat betreft eten: ik zou niet voor ze gaan koken. Ik vind het prima om een stapel broodjes en hamburgers in huis te halen of zo (Ik denk trouwens dat ik mijn kinderen dat zelf zou laten halen, maar ik betaal wel). Maar koken doen ze zelf. Of ze halen een berg patat. Voor de jongsten betaal ik dat, de ouderen hebben baantjes, die zouden dat echt raar vinden als wij dat betalen.
Ik denk dat veel pubers hun vriendengroep helemaal niet bij de ouders over de vloer willen hebben. Dat vinden ze gênant. Pirata en ik hebben kinderen die dat blijkbaar niet zo genant vinden, maar ik denk dat veel pubers 'mag niet' als een smoesje gebruiken.

Dendy Pearson
Mag of kan niet
Hier hangen er ook wel eens een stel, maar met een jonger kind in huis is zo’n groep jongelui in huis gewoon best onhandig.
Tegen 21.00 uur krijgen ze van mij toch het verzoek om zachtjes te doen. Dat proberen ze dan heus wel, maar dat gaat gewoon niet.
Ik denk dat ‘mag niet’ vaak gewoon komt door ‘kan niet.’

Pirata
01-08-2020 om 23:08
Genant
Ja, het is fijn om kennelijk geen hele erge genante ouder te zijn! :-D
Zolang ik maar niet ga zingen of dansen.
Over die herrie buiten en binnen: ik heb al gezegd dat ik geen late bijeenkomsten wil doordeweeks. Er zijn hier in huis ook nog mensen die de volgende dag moeten werken...
Ik zal eens kijken wat er volgende week gebeurt rond etenstijd. Ik zorg wel voor veel macaroni op voorraad. Of iets engs, linzen met tahoe, dan gaan ze zeker zelf hamburgers kopen..

Piep
01-08-2020 om 23:08
Oordopjes
Ik doe gewoon oordopjes in als ik ga slapen. Het mag in de schoolvakanties ook doordeweeks. Meestal is het twee keer per week raak. Buiten de vakanties natuurlijk alleen in het weekeinde.
Ik moet wel zeggen: mijn kinderen moeten anders allebei een half uur tot uur alleen naar huis fietsen snachts. Niemand woont onze richting uit. Dus dan slapen we niet best totdat ze thuis zijn en de jongste halen we nog.

Pirata
08-08-2020 om 15:08
En nu
Nu kwamen ze opeens ná het eten. En ik nog wel gevraagd of ze macaroni lustten... 😆
Ze breiden zich wel uit, ik telde er 9....
Een hoop kabaal in de tuin, gillen in het zwembad (opzetbad). Gelukkig zei de buurman dat dat moest kunnen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.