Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Elisabeth
30-10-2015 om 12:10
studiefinanciering/lening?
Als onze oudste naar de HBO wil straks (of MBO) en ze is tegen die tijd 18, dan kan ze een studiefinanciering aanvragen, toch?
Een beetje laat ben ik me er in gaan verdiepen, maar klopt het nu, dat het een lening is???
Dus dat ze meteen al een schuld opbouwt?
Ik hoop dat ik het fout begrijp.
We doen namelijk ALLES zonder lenen en hebben geen schulden. Nooit gehad ook. Da's het eerste wat we ze hebben bijgebracht en nu krijgt ze dus een schuld omdat ze naar school wil?
Heel dom van mij, dat ik daar nu pas mee bezig ben, het kind is al 16.
Ik kan toch ook zelf die vervolgopleiding bij elkaar sparen? Of ben ik heel naief?
Heeft iemand ervaring of raad/advies?

Neeltje
29-12-2015 om 16:12
lening of niet
Nu lopen er 2 dingen door elkaar heen volgens mij .Ik zet mijn vraag op een nieuw onderwerp.
Niet meer reageren op Neeltje!

Marie
29-12-2015 om 16:12
Wat ik bedoel
Ten eerste weet ik wel dat het geen studiefinanciering is, maar dat zit gewoon nog in mijn hoofd (net als Luxaflex en Stanleymes).
Verder is het zo dat je niet voor elke opleiding een lening van een Duo kunt krijgen.
Als je bijvoorbeeld piloot wilt worden, moet je dat ZELF bekostigen. Het is voor die studenten heel moeilijk om daar een financiering voor te krijgen.

Jamie
29-12-2015 om 18:12
Je bedoelde dus
te zeggen of ze een LENING kan krijgen? Nou ja, inmiddels is er dus een ander draadje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.