Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Stenna
05-07-2016 om 00:07
hospiteren lukt niet: tips?
Zoon studeert, en heeft een tijdelijke kamer. Staat al lang ingeschreven bij studentenhuisvesting en mag dus bij iedere vrije kamer hospiteren. Maar hij wordt het nooit. Is inmiddels over de 20x heen. Hij en wij worden wat moedeloos. Hij is echt leuk en lief, maar komt bij de eerste ontmoeting misschien niet zo over. Hij heeft wel PDD-NOS maar functioneert prima, in studie, thuis, sport en zijn stage. Je merkt er eigenlijk niet veel meer van (alleen in echte stresssituaties). Maar misschien wel bij dat hospiteren?
Wie heeft er nog tips, liefst andere / wat ongewonere /minder standaard dan op de google lijstjes over hospiteren staan? Hoe kunnen we hem helpen (of kunnen wij dat niet)?

Stenna
04-10-2016 om 23:10
korte update
Tot gisteren had hij nog geen reactie van de ssh op zijn mail. Vandaag heeft hij met ze gebeld en er lijken nieuwe ontwikkelingen misschien. Ik wil nog heel even wachten hoe dat werkelijk uitpakt en laat het dan zsm hier weten.
Ondertussen zoeken we ook gewoon verder naar een etage of huis oid. Maar het zou mooi zijn als dat toch niet nodig blijkt.

nicolette
04-10-2016 om 23:10
stenna
Dat klinkt hoopgevend. Ik ga, nadat ik klaar ben met het typen van dit bericht, gelijk beginnen met duimen.

nicolette
01-11-2016 om 23:11
stenna
Sorry als ik wat nieuwsgierig over kom maar de laatste update is van bijna een jaar geleden. Zit je zoon alweer in Utrecht?

TBijman
13-03-2017 om 16:03
Hoe gaat het nu?
Hi Stenna,
Ik ben erg benieuwd naar de oplossing die jullie hebben gevonden?
Zijn er nog meer ouders hier die met hun kind met dit probleem rondlopen?
Teun

mirreke
14-03-2017 om 10:03
Nog niet
zelf deze ervaring, maar ik heb wel net mogen meemaken dat zoon (net 16, ASS) voor school zelf een stageplek moest zoeken, en daar een nare ervaring heeft opgedaan.
Dit is echt heel pijnlijk...
Stenna, als je hier nog leest, ik ben ook benieuwd, maar hoop vooral dat het goed is gekomen voor hem.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.