Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tonny
12-05-2016 om 15:05
boemerangkinderen
Boemerangkinderen - ze zijn een aantal jaren op zichzelf geweest en komen dan om een of andere redden tijdelijk terug thuis. Volgens de krant van vandaag zijn het er meer dan een aantal jaren geleden; en het zijn vaker meisjes dan jongens, jongens gaan sowieso wat later op zichzelf dan meisjes. Later vertrekken betekent minder kans op tijdelijke terugkeer, las ik.
Hebben jullie hier ervaring mee?
En als er sprake is van een 'boemerangkind', heb je daar ruimte voor thuis?
Vond het trouwens grappig dat degene die op een nieuwssite aan het woord was nu bleek te waarderen wat voorheen vanzelfsprekend werd gevonden: de gevulde koelkast, de maaltijden, de was.
Wij hebben een lege zolderkamer, nu logeerruimte. Ik hoop dat geen van de kinderen vanwege vervelende verwikkelingen die ruimte zal gaan innemen, dat gun ik hen beslist niet. En natuurlijk, het kán altijd!

Alicia
21-05-2016 om 09:05
dat snap ik Hortensia
maar het artikel ging daar niet over. Je kunt voor elke oplossing natuurlijk weer een ander probleem verzinnen, maar ik beschouw de glazen liever als halfvol in plaats van als halfleeg.

skik
21-05-2016 om 09:05
Boemerangkinderen
Tuurlijk kunnen boemerangkinderen ook kinderen hebben. Volgens mij is één van onze forumsters is na haar scheiding uit nood tijdelijk bij haar ouders ingetrokken.
In die studio zijn kinderen niet welkom en is de huur hoog. In zo'n containerwoning die neergezet is voor all walks of life, dus niet alleen voor studenten, kan je dan wel je kinderen meenemen of in elk geval ontvangen ook al is het klein. Er zijn best kamers te huur, maar bijna altijd alleen voor studenten, soms voor jonge werkende alleenstaanden. Er blijft dan nog een hele groep over voor wie het lastig is snel tijdelijke betaalbare woonruimte te vinden.
skik

Anno
21-05-2016 om 15:05
mijn kinderen
konden vrij snel aan een kamer komen (25+) maar dan moet je wel goed zoeken, met name bij particulieren die verhuren, dus de kleinere bedrijven die verhuren. Ene dochter samen met iemand, andere alleen met huisdier. De eerste 2 slaapkamers, de andere 1. Beide met huurtoeslag en niets over kinderen te vinden. (centrum den haag, huur tussen 500/625 excl huurtoeslag)

Sawo
22-05-2016 om 09:05
Zo moeder zo dochter
Ik heb als kind ook geboemerangd met kinderen. Ik heb mijn 2 kinderen gekregen terwijl ik inwoonde met partner bij mijn ouders en voor de geboorte enige maanden in Nederland verblijf tussen 2 uitzendingen in.
Nu staat mijn dochter op het punt weer thuis te komen wonen. Afgestudeerd weinig zicht op werk dus geen geld om in haar studiestad te blijven wonen. Als haar vriendinnen daar wel zouden blijven wonen zou ze wel haar best doen met een baantje daar te blijven maar die gaan ook beiden terug naar huis.
We gaan ervaren hoe het gaat bevallen.
Groet
Saar

Yta Chalne
22-05-2016 om 11:05
hoe zou ik dat vinden?
Prima, als het nodig is zijn ze welkom. Ik zie het niet gebeuren, overigens, maar je weet nooit hoe het leven loopt. Oudste had al tijdens haar studie, toen ze twintig was (zeer goed betaalde baantjes in de sales) een appartementje gekocht, en heeft dat inmiddels met forse winst weer verkocht en wat groters aangeschaft. Dat kan ook. Tweede heeft samen met vriend een huurhuis in de vrije sector, met officieel daarvoor een te laag inkomen maar onderhandeld met de (hele grote, landelijke) verhuurder. Huis is gelegen in minder populaire buurt en stond al even leeg. Ook een optie dus, brutalen hebben de halve wereld. Net een jonge collega die na een relatie dakloos was geholpen met woonruimte: binnen een week een prima kamer in een huis met drie anderen. Gewoon via kamernet. Allemaal in het dure midden van het land. Ik ken vrijwel geen thuiswonende twintigplussers, maar nogmaals: als er iets is zijn ze van harte welkom.

skik
22-05-2016 om 12:05
Boemerangbroer
Mijn broer heeft een jaar bij mijn moeder gewoond toen hij een huis had gekocht. Hij kon vanwege zijn zzp-inkomen niet veel lenen dus moest het doen met een appartement dat wel op een fijne locatie stond maar ingrijpend gerenoveerd moest worden. Hij heeft het meeste zelf gedaan en kon dat doen omdat hij voor niks bij mijn moeder kon wonen die toch ruimte zat had. Mijn broer was met een goedkope, tijdelijke woning niet geholpen want ook dat had hij niet kunnen betalen omdat zijn hypotheek natuurlijk gewoon liep. Dit was een luxeboemerangetje dus.
skik

Kaaskopje
23-05-2016 om 00:05
De vastgelopen huurwoningmarkt
Het gaat niet over boemerangkinderen, maar ik noem het toch maar even. De aflevering van De Monitor van vanavond laat zien wat er gebeurt als je inkomen niet bij de huur van je huis past.
http://demonitor.ncrv.nl/uitzendingen
Nieuwe wetgeving zet armlastige huurders met rug tegen de muur

AnneJ
23-05-2016 om 00:05
Inderdaad
De malle praatjes van minister Blok maar weer eens ontmaskerd.
Er is geen doorstroming van huurders in te goedkoop geworden woningen. Het aandeel sociale huurwoningen is hard achteruit aan het lopen doordat er geen nieuwbouw is en er juist woningen verkocht zijn.
Terwijl de doelgroep, inkomens tot 35.000,-, toegenomen is, ook dankzij de crisis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.