Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moedervandrie
05-12-2017 om 10:12
Beste vriend van dochters vriendin is verliefd op haar
Mijn dochter van 18 heeft een hele goede vriendin van ook net 18. Die vriendin heeft al een paar jaar een vriend (25) en sinds ongeveer een maand woont zij samen. Mijn dochter kon het ook goed met de vriend van haar vriendin vinden, maar nu heeft hij haar afgelopen weekend verteld dat hij verliefd op haar is. Dat hij dat al was vanaf het moment dat hij haar leerde kennen, maar dat het steeds erger werd en hij niet meer weet wat hij moet doen.
Mijn dochter is hier echt van ondersteboven. Ze was zo blij dat ze goed met de vriend van haar vriendin op kon schieten en heeft zelf nooit bijbedoelingen gehad. Ze heeft hem ook duidelijk gezegd dat ze niet op hem valt en dat dit niet kan, dat hij haar nu in een heel vervelende positie brengt.
Deze jongen blijft haar nu echter bestoken met berichten (via snapchat, zodat zijn vriendin het niet terug zou kunnen vinden) dat hij niet meer weet wat hij moet doen, dat hij haar niet kan vergeten. Hij vindt het heel erg dat hij haar in deze positie gebracht heeft, zegt hij, en ze staat hier niet alleen in, zegt hij. Huh? Ze staat helemaal nergens in, zij heeft deze situatie niet veroorzaakt.
Ze durft het niet aan haar vriendin te vertellen. Ze is ervan overtuigd dat ze woest wordt en ze is bang dat ze haar niet zal geloven als de vriend dan wat anders gaat zeggen. Ze zit ook nog met haar in de klas, dus ze moet nog een paar jaar met haar door één deur. Verder wil ze haar vriendin niet kwijt en ze is heel bang dat dat wel gaat gebeuren. Gisteren is ze niet naar school gegaan, ze wilde haar vriendin niet onder ogen komen. De hele dag heeft hij haar snaps gestuurd, ondanks haar 'niet doen, ik wil er niet over praten'. Hij was op zijn werk, zijn vriendin op school, dus hij kon dat ongestoord doen.
Vanmorgen heeft hij haar weer gesnapt, terwijl de vriendin naast mijn dochter zat. hij wil haar na school en zijn werk naar huis brengen, want zijn vriendin is toch niet thuis. Dit doet ze natuurlijk niet, maar ze voelt zich hier echt heel vervelend onder. Heeft gezegd dat hij op moet houden, maar ze vindt het echt verschrikkelijk. Ze weet niet wat ze moet doen. Niks zeggen en hopen dat de jongen er mee ophoudt en uiteindelijk niet meer verliefd op haar is, of het aan haar vriendin vertellen en het risico lopen dat ze haar vriendin kwijt raakt.
Ik vind het ook moeilijk. Wat adviseren jullie?

Flanagan
05-12-2017 om 21:12
Moedervandrie,
Ik bedoel dat ze het probleem niet naar zich moet toe trekken. Hij is verliefd, zij niet. Hij moet een oplossing voor zijn probleem bedenken, zij niet. Dat is een andere kijk op de zaak.

Mijntje
06-12-2017 om 10:12
laat haar vooral dit draadje niet lezen!
Eens met voorgangers: waarom is dit een probleem? Als zij last van hem heeft moet ze hem dit duidelijk maken, desnoods blokkeren. Het is niet leuk to haar vriendin, maar zij kan er ook niks aan doen. Of ze het haar vriendin wil vertellen is aan haar.

Biebel
06-12-2017 om 10:12
De oplossing van Kenfan
Is volgens mij de enige juiste: "Beste vriendvanvriendin. Ik vind wat je doet erg vervelend en word er naar van. Je hebt een paar keuzes: of je stopt er nu mee, dan doen we net of je dit nooit verteld hebt. Of je vertelt het zelf aan vriendin. Maar houd mij er buiten want ik wil hier niets mee te maken hebben. Ga je door, dan moet ik het toch echt zelf aan vriendin vertellen en daar baal ik ontzettend van".
En probeer je dochter te leren om te zien dat dit gewoon een ontzettende eikel is. Niet een zieligerd die aandacht nodig heeft of iets tekort komt, niet een goede vriend, maar iemand die iets probeert. En waarvan het aan haar is om heel duidelijk te maken dat ze daar niet op zit te wachten.
Bottom line: er zijn genoeg leuke mensen op de wereld met wie je normale vriendschap kunt hebben, zonder dat je zo'n zorgen hoeft te maken. Zeker op die leeftijd.

Moedervandrie
06-12-2017 om 13:12
Zielig
Zielig vindt ze hem niet, dat zeker niet. Ze snapt gewoon niet waarom hij dit doet, waarom hij een goede vriendschap verpest. Ze konden heel goed met elkaar op schieten. Deden vaak dingen met zijn drieën en hij stond ook altijd voor haar klaar. Achteraf misschien wel omdat hij toen al meer voor haar voelde, maar ze heeft dat in ieder geval niet door gehad. En haar vriendin ook niet.
Ze heeft hem nu inderdaad gezegd op te houden haar lastig te vallen en als hij het toch doet, zal ze het vertellen. Hij heeft gezegd dat hij haar met rust zal laten. Dat ze heel veel voor hem betekent, Dat hij altijd voor haar klaar zal staan en dat hij hoopt dat ze hem niet zal vergeten.
En dit draadje laat ik haar niet lezen.

kenfan
07-12-2017 om 01:12
Probleem
Zo vreemd vind ik het niet dat Zusvantwee met haar moeder een situatie bespreekt waarvan ze niet goed weet wat ze ermee aan moet. Het probleem is dat vrouwen niet zelden te aardig zijn: de harmonie willen bewaren,anderen niet willen kwetsen, de verantwoording naar zich toe trekken, alle problemen willen oplossen en wel zo snel mogelijk. Dat zie je bij Zusvan2 en dat zie je aan de oplossingen die hier aangedragen worden.
Het zou zo maar eens kunnen dat vriend koudwatervrees kreeg nu zijn relatie zulke vaste vormen kreeg en dat op Zus heeft geprojecteerd. Voorlopig wat afstand houden is wellicht verstandig. Maar het zou mooi zijn als de vriendschap dit akkefietje zonder al te veel kleerscheuren overleeft. Niemand is perfect. Shit happens, sometimes you are the statue, sometimes you are the pigeon.

Mila
08-12-2017 om 13:12
Eens met Picasso
Ze kan wel een screenshot maken van zijn bericht(en) via snapchat en daar krijgt hij dan inderdaad een melding van. Maar dat is juist gunstig lijkt me. Zo weet hij dat het menens is. En je dochter heeft op deze manier het bewijs dat ze het niet verzint.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.