Jongvolwassen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marissa rossum
29-08-2018 om 20:08
Afzakbroek
Mijn zoon van 19 heeft al een tijd lang zijn broek laag zitten. Dit blijkt onder de jongeren stoer te zijn. Een afzakbroek en een peukje er bij, hij rookt sinds 3 maanden. Nadat hij op een studenten vereniging (asc) lid werd. Hij hield tot en met zijn 18e vol het niet te doen.
Ik heb vaak een discussie met hem hierover
Wat vinden jullie hiervan?

Danny
04-11-2019 om 18:11
Benieuwd
Ik kom nu voor het eerst hier en ben nu best benieuwd hoe het er uit zag? ik heb een familielid die het over lage broeken heeft maar ben wel benieuwd naar hoe het hier er uit heeft gezien. Daarnaast vind ik dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is. Hij mag het zelf weten als hij het leuk vind zou ik het hem laten doen

Wendelmoed
06-11-2019 om 17:11
Alles behalve
Mijn kinderen mogen dragen wat ze willen maar geen afzakbroek, sorry. Gelukkig hebben ze die neiging ook niet.
En roken mag van mij ook niet.
Wie dat met 19 alsnog gaat doen (afzakbroek dragen en/of roken) kan zijn huissleutel inleveren en krijgt als uitzet een kartonnen doos mee.

Lou
06-11-2019 om 17:11
Jeetje
Ik vind het ook graflelijk maar jij gaat jouw zoon dus op straat zetten omdat je zijn broek niet mooi vindt? Bijzonder.

vlinder72
06-11-2019 om 18:11
En dan over een paar lopen klagen dat je je kleinkinderen niet ziet.
Kinderen nemen soms beslissingen waar jij niet achter staat. Bij mij zou roken in huis absoluut niet mogen. Ik hoop dat geen van mijn kinderen ooit gaat roken.
Mijn oudste zoon draagt het liefste trainingsbroeken. Jaren heb ik gezegd dat hij die dingen niet aan mag naar school maar dat houdt op een gegeven moment echt op. Ik kan niet meer zeggen wat hij wel en niet aan mag.
Hem het huis uitzetten met alleen een doos slaat nergens op. Ik geloof ook niet dat je zoiets echt zou doen. Grootspraak.

Wendelmoed
08-11-2019 om 11:11
Grootspraak
Hoi vlinder72,
grappig dat je de moeite neemt om mijn uitspraken als "grootspraak" weg te zetten. Als je ze serieus neemt, waarom geloof je me dan niet? En als je ze niet serieus neemt, voilá, dan hoef je er ook niet op in te gaan.
Ik heb het thuis even overlegd met de kinderen (want ik regeer graag democratisch) en ze waren het er helemaal mee eens. Geen afzakbroeken en niet roken, en die kartonnen doos vonden ze eigenlijk nog te aardig.
Er zijn gewoon grenzen.
Daarbij, waarom zou je als ouder wel kostgeld mogen vragen, of dat men zich aan de huisregels houdt, maar geen regels over kleding of roken mogen handhaven?
Juist bij iemand van 19 geldt dat hij dan maar de consequenties moet dragen. Die is oud genoeg om zich aan te passen of uit huis te gaan, puberen mag dan wel over zijn.
Los van bovenstaande, ik zou niet zo gauw een kind de deur wijzen uiteraard en ja, het was niet serieus. Denk ik.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.