Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Leanne
05-10-2019 om 14:10
Zoon met vieze lijflucht
Wanneer ik ’s ochtends de kamer van mijn zoon (18) binnenkom, lijkt het alsof ik tegen een muur op loop. Het is geen zweet, dat gebeurt ook wel eens maar is toch wel anders. Dit is een penetrante lijflucht, iets wat je kunt vergelijken met dat heerlijke babyluchtje wat baby's hebben – maar dan dus het tegenovergestelde!! Nou ben ik momenteel erg gevoelig voor luchtjes (door de overgang wellicht), ik moet ervan kokhalzen… waardoor mijn walging erg overdreven overkomt op mijn zoon. Hij neemt me niet serieus. Maar mijn man ruikt het ook… en ook in de studeerkamer waar zoonlief vaak te vinden is achter zijn computer hangt deze lucht, het is dus niet iets wat ik alleen ruik.
Ik weet niet wat ik ertegen kan doen… Was ik zijn bed, dan ruikt dat na een nacht weer zoals altijd. Hij wordt boos als ik met luchtverfrissers heb gespoten, wat ik begrijp… maar wat dan?! Ook als het beddengoed is afgehaald, ruik ik de lucht in de kamer. Ik denk dat het ook in z’n kleding zit… Ik zet het raam open als hij er niet is, dat lijkt even te helpen… maar ik zou graag een structurele oplossing willen zonder hem teveel voor het hoofd te stoten. Hij is deze week op een studietrip, dus ik heb een week de tijd om de lucht te verdrijven. Het beddengoed zit alweer in de wasmachine, ik heb al soda op zijn matras gestrooid, zijn kleding hangt nu buiten… Tegen beter weten in, want hij komt straks weer terug en dan ruikt het binnen no time weer zoals vanouds. Herkent iemand dit en wie weet er structurelere oplossing voor?

rode krullenbol
08-10-2019 om 15:10
Tsja ...
Voordat wij hier aan het wroeten slaan in het genenpakketje van Leanne; zou Elon Musk in elkaar zijn geslagen omdat hij te veel naar urine of vanille rook of juist heel neutraal?
“If you catch my drift ...”
Zie: https://www.businessinsider.nl/elon-musk-tesla/
Rode krullenbol

Jonna
14-10-2019 om 08:10
Herkenbaar
Hier 3 pubers waarvan we er twee niet ruiken en 1 ook extreem. Hij zweet veel, maar doet ok veel aan zijn hygiëne. Kleding verschonen, wassen, deo. Dus als je naast hem zit ruik je hem niet, maar zijn was, zijn kamer, niet te harden. iedere dag je bed verschonen lijkt me toch wat overdreven.
Las ik de tips zo lees, moet hij echt maar eens langs de huisarts.

Niki73
14-10-2019 om 09:10
Jonna
Maar als je het niet ruikt als je naast hem zit, dan zit het probleem toch in zijn kamer, niet in zijn lijf? Er kan schimmel in zijn matras zitten, en/of in de muren, en/of in de vloerbedekking. Leg eens een hygrometer in zijn kamer, en vergelijk de vochtigheidsgraad eens met de rest van het huis. Schimmelbestrijding en veel luchten (hele dag raam op een kier) kan al heel veel doen.

Jonna
14-10-2019 om 10:10
Ik denk niet
Dat het aan de kamer ligt. De was de volgende dag in de wasmand heeft dezelfde lucht
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.