Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bianca
23-11-2017 om 00:11
zoon geeft toe te hebben gedronken
Onze zoon van 15.9 jaar heeft toegegeven afgelopen weekend te hebben gedronken op een feestje. Hij had 4 glazen bier op en 2 flesjes jilzz.Best veel dus voor een eerste keer. Hij bleef daar slapen en vertelde het de dag erna. Uiteraard ben ik erg geschrokken maar heb hem gezegd dat ik zijn eerlijkheid waardeer. Ik heb hem gevraagd naar de rede vh drinken en het ging vanzelf.. hij was nieuwsgierig.. en het was nog bevallen ook.
Ik heb hier best wel moeite mee en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Hoe hebben jullie erop gereageerd toen jullie dat nieuws hoorden.
Mijn man heeft onze zoon gewezen op de gevaren maar ja het was al gebeurd. Ik heb aangegeven er niet achter te staan... Maar ik vind dit zo lastig.

Flanagan
24-11-2017 om 22:11
Eten
Ik hoor ook wel eens verhalen wanneer er een feestje is geweest. Altijd wel een paar die hun grenzen niet kennen. Als ik dan vraag of die personen naast het drinken ook nog wat gegeten hebben, blijkt dit vaak niet het geval. Eten is echt belangrijk. Wie eet of danst heeft geen tijd om te drinken.
Eén keer had puber de volgende dag hoofdpijn. Dat leek mij een goede les. Soms is die ervaring ook een wake-up call.
Gelukkig wonen we wel uit de buurt van het uitgaansleven ;-)

Lou
24-11-2017 om 23:11
Ja hoor, dat had ik uitstekend begrepen. "Mijn denken" ging er over dat niet alle kinderen hetzelfde reageren. Ik heb het over een gedachtegang die niet per se waar is. Dus: die geldt niet voor alle kinderen. Zie jouw verhaal.

AnneJ
25-11-2017 om 00:11
Politiek correct
Lou staat voor de overheidscampagne. Verbieden helpt. 'Áfspreken' helpt.
Daar is niet iedereen het mee eens.
Die discussie speelt ook in de VS.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_consumption_by_youth_in_the_United_States
"Those that are for lowering the drinking age generally argue that the moderate consumption of alcohol frequently as a complement to a meal or drink with friends is preferable to and healthier than the binge drinking habits more often associated with dry countries such as the United States."

Lou
Annej
Ik sta niet voor een overheidscampagne, ik ken die campagne niet eens. Ik zeg alleen dat het argument om het maar toe te staan 'want verbieden heeft toch geen nut' niet altijd opgaat.

AnneJ
Vandaag in het Gooi
https://nos.nl/artikel/2204416-onmogelijk-om-je-kind-te-laten-stoppen-met-drinken.html
"Volgens de scholieren is de invloed van de ouders enorm belangrijk. "Die ouders dronken vroeger ook al jong en hebben zoiets van: het is prima dat mijn kinderen ook drinken. Alleen weten ze niet in welke mate het gebeurt."
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.