Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

-Flupke-

-Flupke-

22-08-2013 om 10:08

Zoon betrapt : sex...

Die condooms in huis

Heb ik ooit hier geleerd/gelezen van iemand. En echt ik raad het iedereen aan. Ik weet wel ouders die zeggen dat als ze groot genoeg zijn voor sex, ze die condooms ook maar zelf moeten kopen/bekostigen. En daar zit ook wel wat in, maar waarom zou je het risico op zoiets als een SOA je kind laten lopen? En aan AIDS moeten we maar helemaal niet denken. En iedereen weet toch hoe pubers zijn? Die hebben helemaal niet allemaal hun budget voor elkaar, vinden uitgaan,prutteltjes kopen en snacks, de snelle bevrediging zeg maar vaak op dat moment belangrijker dan iets als condooms op zak hebben die je misschien, heel misschien nodig hebt. En waar je net zo snel zonder kunt als de nood hoog is....want een SOA dat is een ver van mijn bed-show die mij toch niet gebeurd, want mijn partner is wél betrouwbaar...
Zo denken pubers toch?
Dus koop een lading en gooi het in een la die voor iedereen toegankelijk is, voor het oprapen zeg maar.
Ook al gebruiken ze er veel te veel van naar jouw idee. Dan delen ze ze vast uit aan vrienden/vriendinnen (dat denk ik dat hier wel eens gebeurde). Want niet alle ouders doen dat. En oke dan sponsor ik wel de bescherming van andermans pubers...het zal me een worst zijn, liever dan dat ze ziek worden en het zo weer over brengen naar de volgende puber.
Gewoon online te bestellen in een pakje waaraan je niet kan zien wat het is. Als je ruim inkoopt valt het best mee qua prijs. En slaap je als ouder een stuk geruster. Dat geruster slapen is me ook wel wat waard.
En tegen de tijd dat ze een goed bijbaantje hebben en wat serieuzer in het leven staan en de condooms raken op of ze vragen om nieuwe kan je er gewoon over beginnen en vragen of dat nodig is...om te kopen dus en of het nu niet tijd wordt dat ze dat zelf doen....
Oudste betaald ze nu zelf. En ik denk dat ze dat ook doet.
groeten albana

Inderdaad serra

Ik vind ook, Flupke, dat je t geweldig doet!

Ely

Ely

25-08-2013 om 01:08

Eens met serra

Heel mooi om te lezen hoe je dit doet. Ook ik hoop op zo'n manier contact te kunnen houden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

-Flupke-

-Flupke-

25-08-2013 om 16:08

Dank jullie wel

voor de complimenten. Inmidels zijn de condooms in huis en hebben we er nog een openhartig gesprek over gevoerd. In dat gesprek was hij weer heel geinteresseerd hoe het allemaal met meisjes gaat en praat hij met een bepaalde vanzelfsprekendheid over sex met natuuuuurlijk een meisje.Toch heb ik hem ook nog eens goed uitegelegd dat anale sex; of dat nou tussen jongens is of jongen/meisje met de nodige voorzichtigheid moet en met een apart soort condooms. En nog eens wat omgangsregels kunnen bespreken rondom de sexualiteit.... heel leuk om zo met zoon te kunnen praten!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2013 om 16:08

Fijn flupke

het is zeker leuk als je het onderwerp zo goed kunt bespreken met je kind.:-)

Goedzo flupke

Dat is mijn ervaring ook....dat die condooms ook het begin kunnen zijn van een opener verhouding. Net of ze denken: "hé mijn moeder weet het/snapt het..." opluchting zag ik vooral.
ik weet zeker dat gaat goedkomen...
groeten albana

Petr@

Petr@

01-09-2013 om 21:09

Site

Fijn is dat als een zoon zo open is. Ik heb af en toe ook zeer openhartige gesprekken met homozoon en waarin ik ook mijn zorgen kwijt kan (bijv. over darkrooms e.d.).

Mocht zoon nu toch homo zijn dan wil ik je op deze site wijzen: http://www.manofmietje.nl/
Voor homo's is deze vaccinatie gratis.

-Flupke-

-Flupke-

01-09-2013 om 22:09

Dank je...

ik ga kijken

Marjolein

Marjolein

04-09-2013 om 01:09

O.t. petr@

Welkom terug, ik had je gemist... :)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.