Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Peenvogel
21-11-2014 om 09:11
Zoon (14) weigert winterjas vorig jaar te dragen
Onze zoon heeft een winterjas van vorig jaar die hij nog steeds goed past. Eind vorige winter gekregen na een groeispurt. Vond -ie toen schitterend. Dit jaar weigert hij hem nog aan te doen, want hij vindt 'm niet meer mooi. Hij fietst dus nog steeds in alleen een shirt met lange mouwen en een vest naar school. Dochter en ik zijn aangestoken door de verkoudheid die hij hiermee heeft opgelopen.
Wat je ook weten moet, is dat hij weer ongenadig gegroeid is de laatste tijd en uit bijna al zijn broeken en shirts is gegroeid. Die moeten er dus nieuw komen, plus ondergoed, truien en dan is er nog de schoolreis naar Oostenrijk waarvoor we een skibroek en dikke wanten moesten aanschaffen, hij kan zijn winterjas verder wel maar, maar hij weigert dus, ook naar Oostenrijk, deze jas.
Ik ben niet rijk. De kinderkleding betaal ik van de kinderbijslag en daar zit een grens aan; voor hem wordt het nu al duur genoeg. Voor zijn zusje blijft voorlopig weinig tot niets over. Hij heeft zelf een fiks bedrag gespaard aan zakgeld, tegen de 100 euro, en ik begin te denken dat hij, als hij per sé een nieuwe wil, die zelf maar moet betalen, want het kan niet uit.
Vanmorgen vroeg ik hem of hij het redelijk vond dat hij ons allemaal verkouden maakt, omdat hij zonder jas naar school fietst, en of hij dus zijn smaak belangrijker vindt dan onze gezondheid, en nee, dat vond hij niet, maar hij blijft weigeren.
Wat zouden jullie doen, of wat doen jullie in zo'n situatie?

Astrid
24-01-2015 om 10:01
Ik zeg
Ik zeg met zn allen aan de neuswarmers, mondkapjes en opvoeden die virussen.
Virussen zijn net zo hardnekkig als de fabels over virussen. Gaan echt generaties overheen eer die er uit zijn.

MoederMop
24-01-2015 om 12:01
Oei, die neuswarmers!
Met die neuswarmers gaan mensen met coulrofobie het moeilijk krijgen in de winter!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.