Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dr. ir. Zwanendal

Dr. ir. Zwanendal

20-08-2016 om 01:08

Zomervakantie gaat compleet mis.

Hallo iedereen,

Wij zijn pas teruggekomen van een weekje Oostenrijk. Wat een leuke reis zou moeten zijn geworden, liep verkeerd, erg verkeerd. Daarom vraag ik jullie voor jullie advies, omdat wij met ons handen in het haar zitten.
Onze dochter van 14 had nog nooit geskied, en omdat we haar dit graag (buiten een skibaan in Nederland om) wouden laten ervaren, hebben we onze vakantie omgebogen tot een ski vakantie in Oostenrijk.
De eerste dagen gingen goed, we hadden een ski instructeur gevonden en onze dochter bleek best goed te zijn.

Totdat we besloten onze dochter, op haar verzoek, een avondje naar een bar te laten gaan in het desbetreffende ski stadje. Normaal zijn wij erg conservatief in dit soort dingen, maar omdat onze dochter er zo op aandrong en wij de instructeur vertrouwde, lieten wij het toe.

Tot we, diezelfde avond nog voor een late boodschap gingen, en met onze snijkoek en andere ontbijtartikelen terug naar het hotel liepen, een ambulance voorbij hoorden razen. Ik had toen al last van een onderbuik gevoel, die goed bleek wanneer na 4 minuten door lopen, we onze dochter uit de deur van de bar getild zagen worden; op een brancard.

Wat er gebeurt was; onder goedkeuring van de instructeur had onze dochter een megadosis alcohol naar binnen gewerkt, wat volgde in een stomdronken meisje van 14, wat viel en op de rand van de tafel landde.
De rest van de vakantie werd in het ziekenhuis doorgebracht; een walgelijk gezicht, je eigen dochter, met slangentjes in haar armen.

Dit alles resulteerde in een getraumatiseerde vrouw; omdat zij de laatste tijden sowieso al kansarm was, was dit de druppel; we hebben slachtofferhulp ingeschakeld.
Mijn vraag is, wat nu? Hoe moeten we nu met onze dochter hierover praten? Welke stappen moeten er genomen worden? wij weten het niet meer, echt niet meer.

drama

Denk je dat je dochter nog eens zoveel alcohol zal consumeren na deze ervaring? En denk je dat je je dochter nog eens een keer naar een bar zal laten gaan op deze leeftijd? Heb je je dochter al voorgelicht over de gevolgen van alcoholmisbruik en hoe je wel goed met alcohol omgaat en wat de wettelijke regels daarvoor zijn?
Ik kan me goed voorstellen dat je je lens geschrokken bent maar om daar nu slachtofferhulp voor in te schakelen?
Ik zou het op een rustig moment nabespreken en dan vooral je dochter laten uitspreken hoe zij het ervaren heeft hoe het zo mis heeft kunnen lopen en wat ze daarvan geleerd heeft. De onmiddellijke consequenties na de alcoholconsumptie lijken mij de beste les.
En je zelf afvragen hoe je dit zelf anders had kunnen aanpakken. Mogelijk ook even naar de instructeur gaan om te vragen wat die te melden heeft. Mogelijk zelfs hartgrondige excuses als je hem even de kans geeft en niet meteen in de verdediging drukt.

Kaaskopje

Kaaskopje

Meneer Zwanendal

Normaal schiet ik niet gelijk in de trollen-stress, maar ik heb nu toch sterk de indruk dat je dat bent. In de andere topic heb ik je nog de kans van de twijfel gegeven en serieus gereageerd, maar daar heb ik nu alweer spijt van.. Daar zit je met een dochter van 16 met je handen in het haar en hier is je dochter 14 jaar. Kom op, de vakantie is bijna voorbij, dan kun je je hart weer ophalen op school.

Dr. ir. Zwanendal

Dr. ir. Zwanendal

AnneJ

Over mijn vrouw;

In het beginstadium was mijn vrouw compleet van slag, ik hoop dat U dat begrijpt. Ze heeft mij zo'n vijfduizend maal toegeroepen dat het leek alsof er een kernramp in haar leven had afgespeeld. Aangezien zij van nature heel gevoelig is, bleef dit gevoel aan houden en stortte ze zich thuis direct op het heiligenbeeld van Maria. Een beetje sympathie voor een vrouw in zo'n situatie, dat zou zelfs een mensenvlo kunnen opbrengen.

Over mijn dochter;

De gevolgen lijken mij inderdaad een wijze les, maar naast dat ze haar 'lesje' geleerd heeft, zijn er nog andere aspecten waar wij mee om zullen moeten gaan. Heeft U weleens gedacht aan de emotionele schade die zij ondervind aan dit hele voorval?

De skileraar hebben we achter ons gelaten, veel meer kunnen we daar niet meer aan doen sinds we al thuis zijn, en acties ondernemen om hem zijn 'lesje' te leren is ook erg overdreven.

Dr. ir. Zwanendal

Dr. ir. Zwanendal

Kaaskopje

Ik snap niet waar dit vandaan komt, als U een kijkje neemt op mijn profiel merkt U vanzelf dat ik niet de starter van het desbetreffende topic ben.

Dan is er maar een oplossing

Ik zou veel bidden. Dat kalmeert een mens en biedt rust en steun. Blijkbaar is je vrouw daar ook gevoelig voor.

Els

Els

20-08-2016 om 08:08

Vogelnestje = Zwanendal = trol

Vogelnestje = Zwanendal = trol

Stenna

Stenna

20-08-2016 om 09:08

waarom

schrijven trollen altijd in zo'n rare stijl? Dat valt zo op. Een wat intelligentere die uit is op effect probeert toch allereerst de schrijfstijl van het betreffende forum over te nemen? Of op zijn minst een beetje gangbaar normale taal te gebruiken?

Pirata

Pirata

20-08-2016 om 09:08

Dr Zwaan

Je roddelt over je dochter.

Apart

Bijzonder hoor, skiën in augustus. Is weer eens wat anders dan in de krokusvakantie.

skik

Mijntje

Mijntje

20-08-2016 om 10:08

op de ski's staan in de zomer. Welke stappen moeten er ondernomen worden vraag je? Ik hoop dat je je creativiteit volgende week weer op school kwijt kan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-08-2016 om 10:08

Jezelf een beetje beter voorbereiden

En inderdaad bidden, veel bidden....

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-08-2016 om 11:08

Wat een ellende...

Je zou om minder al aan de drank gaan!

dc

dc

20-08-2016 om 21:08

knap

Ik wist niet dat je op gras kon skieen, haha. Ik ging vroeger veel in de zomervakantie naar Oostenrijk met een vriendin. Daar gingen we meestal zwemmen en wandelen.

vlinder72

vlinder72

20-08-2016 om 21:08

kaprun

In kaprun kan je zomerskien. Ik denk alleen niet dat je dan ook apres-skien. Meer koffie met gebak.

Waarom noem je je vrouw kansarm??? Wat een rare manier om je vrouw te omschrijven.

Hahaha

Hahaha

21-08-2016 om 10:08

Joh, je bent veel te doorzichtig met die quasi formele stijl. Tip: probeer babybrabbel met woeste verhalen over me dochter. Hoef je op stijl noch spelling te letten en meer kans op succes dan hier. Of nog leuker: willekeurig mensen opbellen dat je van Binnen met de buren bent en dat hun buren zich hebben aangemeld.

Fiorucci

Fiorucci

21-08-2016 om 12:08

Even nadenken over wat je schrijft hoor.Skieen op gras is lastig. Slachtofferhulp is niet bedoelt voor meisjes die teveel drinken. En je brengt geen daaagen door in het ziekenhuis na teveel drank.

Lou

Lou

21-08-2016 om 17:08

Knullig

Die titels ook, hahaha.

Hahaha

Hahaha

21-08-2016 om 18:08

Geniaal

Ik heb net de andere posting gelezen over de kwijlende stiefmoeder. Misschien dat de schrijfstijl nog iets vlotter kan, maar als ik zoveel fantasie had verspilde ik het niet aan een forum. Dan ging ik op zoek naar een uitgever. Wat wij hier zien is de nieuwe carry slee: maatschappelijke problematiek vervlochten in meeslepend drama. Geniaal.

page

page

21-08-2016 om 18:08

over skiën

wat het verder is, daar bemoei ik me niet mee maar wij zijn net terug van het skiën en snowboarden in Hintertux. Op de Hintertuxer gletscher kun je het hele jaar skiën dus om daarvoor iemand uit te gaan lachen is minstens net zo belachelijk.

page

En denk jij dat mensen die nog nooit geskied hebben nou uitgerekend gaan zomerskiën? Waar de piste 's middags dicht is en de sneeuwcondities niet zo geschikt voor beginners? Best onwaarschijnlijk. Net zo onwaarschijnlijk als het vinden van ontbijtkoek in een Oostenrijkse supermarkt.

skik

Page

Page

21-08-2016 om 20:08

leuk net

nou, daar zou jij nog van staan te kijken. Piste's dicht was niet aan de orde en net voor een beginner is daar prima te skiën.

Je mag je ook best verontschuldigen dat je fout zat, want ook jij dacht dat het niet mogelijk was.

Ik reageerde niet om de TS te verdedigen maar als er wat lacherig gedaan wordt over iets waar ts gewoon goed zit, moet ik toch even reageren.

Niki73

Niki73

12-09-2016 om 10:09

Cursus

Ik ben het met mijn voorgangers eens: je stijl slaat nergens op, die zwalkt van het ene extreem naar het andere. Maar fantasie heb je genoeg. Ga een cursus creatief schrijven doen en er zou nog een succesvolle schrijven kunnen opstaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.