Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Johanna Jannetje

Johanna Jannetje

14-04-2010 om 17:04

Zo moe!

onze dochter, hoewel nog maar 11, is al volop in de puberteit, fysiek. Nu is ze onvoorstelbaar moe. Ik ga morgen even naar de huisarts met haar, want ik kan me niet voorstellen dat het normaal is. Ze ligt het liefst de hele dag op de bank. 's Morgens opstaan is een ramp, maar met wat stimulans lukt het haar wel. Nu is ze in 6 weken tijd 3x twee dagen thuis geweest. Moe, hoofdpijn... Maar ballet wil ze wel, en vioolles ook. Heeft iemand een idee: hoort dit ook bij pubers?
Johanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja en nee

onze pubers zijn ook vaak moe:niet zo extreem dat ze extra willen slapen,of erger nog,vroeg hun bed in willen,maar meer landerig,op de bank hangen en nergens puf in hebben,poeh ,ben zo moe.
en opstaan is hier ook een ramp,ze zijn altijd net op het nippertje op school.
Wonderbaarlijk genoeg zijn ze nooit moe als ze een feestje hebben of uit willen:-)
Het past dus wel een beetje bij pubers,maar als je het niet vertrouwd kan je allicht even langs de huisarts,misschien eens bloed laten prikken en testen op pfeiffer?( een echte puberziekte).

Wel herkenbaar

Ik herken het wel, denk dat wel een beetje puber-eigen is. Het is natuurlijk altijd goed om naar de huisarts te gaan om lichamelijke oorzaken uit te sluiten. Zit je dochter nog op de basisschool of op de middelbare school? Bepaalde spanningen kunnen natuurlijk ook meespelen.
Mijn oudste dochter is altijd snel moe geweest, maar dat is bij de overgang naar de middelbare school (en het begin van de puberteit!) nog eens erger geworden. Inderdaad moeilijk opstaan, dat heeft ook met de puberteit te maken, ik weet niet precies hoe het zat, maar er was iets in de hersenen dat dat veroorzaakt. Ook het bankhangen en niks willen komt bekend voor.
Merk je wel dat je dochter opknapt van het thuishouden? Ik doe het hier ook wel, als ze echt zo moe is heeft het toch geen zin om naar school te gaan en ik weet dat ze er geen misbruik van maakt.

koentje

koentje

15-04-2010 om 11:04

Volgens mij

kost groeien gewoon energie en kan dat het zijn?

Heel herkenbaar

Onze zoon heeft een energie stofwisselingsziekte en is nog nooit zo vaak en veel moe geweest als deze periode.
Zoon wordt dan gelijk ook ziek dat is dus lastig maar het geeft wel aan dat puberen bakken energie kost!

Een beetje aan toe geven kan geen kwaad!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.