Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

jeanine
18-10-2017 om 14:10
Zakgeld 16 jarige
Wat geef ik best aan 16jarige dochter als maandelijks zakgeld? Zij heeft ook een vriend waarmee ze soms weggaat.Gewoon om tijdens de week eens een broodje, een drankje enz. te kopen. Telefoonkaart, kleding, uitstappen betaal ik nog apart.

Amsterdamse
28-10-2017 om 10:10
Kapper?
moeten jullie kinderen de kapper wel of niet zelf betalen, van het zak/kleedgeld?

Lou
28-10-2017 om 13:10
Amsterdamse
Da's een goeie. Mijn dochter met zowel zak- als kleedgeld gaat twee keer per jaar voor een tientje naar de kapper, dus dat zijn nauwelijks kosten, maar op de een of andere manier ben ik dat blijven betalen. De haarverfsessie bij de kapper heeft ze wel zelf betaald. Haarverf voor thuis betaalt ze ook zelf. We hebben er eigenlijk nooit iets over afgesproken, zo is het gegroeid.

Triva
28-10-2017 om 14:10
kapper
Je kunt gewoon berekenen wat je kind aan de kapper kwijt is en dat er in doen toch? Als er iets is wat je makkelijk kunt berekenen is dat het wel en je geeft je kind weer een stukje verantwoordelijkheid.

Phryne Fisher
28-10-2017 om 14:10
Exclusief
Mijn dochter gaat max drie keer per jaar naar de kapper, dus dat betaalde ik dan voor haar. Als ze het zelf moet betalen heeft ze natuurlijk meer zak/kleedgeld nodig.

Amsterdamse
28-10-2017 om 15:10
Krullen
Dochter krijgt best ruim zak- en kleedgeld.
Ze heeft een grote bos krullen en er zijn weinig kappers die dat goed kunnen knippen. Die hebben we nu gevonden en die kapper is helaas niet goedkoop, 45,-. Haar haar groeit ook nog eens vrij snel (heb ik ook!) en ze heeft een bob. Ik heb er met bepaling kleedgeld niet echt bewust rekening mee gehouden. Lastig, vind ik.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.