Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marieke

Marieke

03-06-2009 om 20:06

Wilde reisplannen meisje van 12

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar waarom

Gaan wij dan nog op vakantie? Ik héb als kind de hele wereld al gezien...maar vindt het nog steeds leuk. En mijn broers ook, wij vinden overigens simpele vakantie's ook nog steeds leuk. En mijn ouders ook nog, die reizen nu b.v. in caravan rond in engeland, ierland en schotland. Dat is toch vrij 'gewoon' niet? Gewoon van camping naar camping, een weekje hier een weekje daar. Van die goedkope srv-campings waar 'niks' is qua comfort. En na een weekje of 4 komen ze weer terug. En blijven ze weer hier en in het naseizoen pakken ze de boel weer 's in/op en vertrekken weer naar weer een andere bestemming...
Maar zou er een leuke superdeluxe vakantie langskomen dan zou het ook heel goed kunnen dat ze daarheen vliegen. Volgens mij ben je ook gewoon na tig keer in een grote stad nóg niet uitgekeken (ligt wel aan de stad natuurlijk, maar ik ga even uit van wereldsteden). Daar kun je onbeperkt van genieten, ongeacht hoe vaak je er geweest bent.
En een 'land' dat is zó groot...voor je dat ondekt hebt helemaal moet je er toch wel héél vaak geweest zijn niet?
Ik kan me echt totaal niks voorstellen bij iemand die 'genoeg' krijgt van vakanties. Ongeacht de bestemming...die een 'verzadigpunt' of zoiets bereikt. Zelfs vakantie in eigen huis is toch leuk? Niet dan? (hebben wij wel eens gedaan omdat dochter een gebroken arm+ zwaar gekneusd been had).
T ís dat er ook wel eens gewerkt moet worden om die vakanties te bekostigen anders zou ik gewoon altijd wel met vakantie willen.
Maar ik ben wat pubers en vakantie betreft wel met jullie eens hoor, ik zou voor puber zelfs helemaal niks betalen. Laat ze maar met ons mee en anders is het zelf bekostigen en regelen. Hoogstens een beetje 'leefgeld' zouden ze kunnen krijgen. Het geld dat ik 'anders' thuis ook kwijt zou zijn aan boodschappen. En ik ben bang dat dat niet genoeg is voor Parijs....Dat nachtje in Utrecht bekostigd puber ook zelf...de reis, het kado voor de suikertante en de eventuele uitjes, zelfs d'r tas mag ze helemaal zelf doen.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

08-06-2009 om 13:06

Jajjajaja albana!

Na twee jaar tienertoeren (5 of 7? dagen voor 30 gulden) mocht ik interrailen door Europa, zo heette dat Volgens mij 20 dagen voor 160 gulden. Ik heb me de blubber gewerkt om het te kunnen doen Geweldig. Memories memories

Tirza

Zullen wij tirza?

Zullen we tirza? Van de zomer??? Met zo'n kaartje van blokker?? Wel low-budget hé...met een tientje mee ofzo? Waar beginnen we? Madurodam? en dan naar Den-Haag? En dan aan het eind van de dag nog even in Scheveningen naar het strand????
Misschien kan ik puberdochter overreden dat met me te doen van de zomer....Doet ze ook 's een goede daad...met d'r oude moeder 'uit'.
Zo jammer dat dat interrailen niet meer bestaat....Volgens mij had onze 15-jarige zich er ook de blubber voor gewerkt, die had dat geweldig gevonden!
groeten albana

Hillary

Hillary

08-06-2009 om 15:06

Oh heerlijk interrailen (ot)

Dat was nog eens geweldig. 3 weken met heel weinig geld en een rugzak. Na 3 weken kon je soep koken van je kleding haha. En om geld te besparen nam je in Athene de goedkoopste plek in de jeugdherberg, namelijk op het dak met je eigen matje. Heb trouwens ook wel eens op het strand geslapen haha of op een camping, maar dan zonder tent, was goedkoper, gewoon je matje en je slaapzak uitrollen. Of met de trein door yoegoslavie en dan in het gangpad slapen, sommigen sliepen ook in het bagagerek maar dat ging me te ver. Mijn man is niet zo avontuurlijk, die begrijpt er niets van wat daar zo leuk aan was. Maar echt waar deze herinnering kan het Waldorf Astoria niet tegenop :-)

Bastet

Bastet

08-06-2009 om 18:06

Dit weekend....

Mijn zoon,sinds gisteren 17, komt straks thuis van een lang weekend Rock am Ring,kaart voor zijn verjaardag gekregen,reis en verblijf zelf bij elkaar gewerkt.Gewoon met de trein en een tent mee,leuk!
Groetjes,Bastet

reina

reina

08-06-2009 om 19:06

Interrail (ot)

Interrailen, 1980...Wat was dat super! Rugzakken op, minitentje mee, slaapmatje én gitaar erop vastgebonden Ook wij waren in Athene, dwars door voormalig Joegoslavië heen, met de boot naar Brindisi, Italie, plaatsen bezocht met namen als Locorotondo, Alberobello en Monoploy, een mooiere vakantie heb ik nooit meer gehad!!

mirreke

mirreke

09-06-2009 om 11:06

Oh ja interrail

Gewéldig, treinen dwars door Europa, slapen in het gangpad, midden in de nacht wakker gemaakt worden door strenge douandebeambten, zo lang mogelijk met je geld doen.
Dat zijn de beste vakanties van mijn leven geweest. Oh, én die keer dat ik samen met een vriendin liftend (ja, ja, ongelooflijk nu, en ik was 20 denk ik, mijn arme ouders...) ook weer dwars door Europa naar Portugal ben gelift. Ook dat was helemaal fantastisch! Ik heb toen zoveel gezien en meegemaakt, zoveel geleerd! Dat gun ik mijn kinderen ook (behalve dat liften dan...).
En mijn ouders zaten ook in het onderwijs, dus wij gingen ook veel op vakantie, wel binnen Europa trouwens, want mijn ouders hadden inmiddels een caravan.
Maar ondanks de vele en uiteenlopende vakanties kan ik nu echt helemaal tevreden zijn met de Ardennen.

mirreke

mirreke

Wat leuk bastet!

Rock am Ring was hier (Dld) het hele weekend op MTV. Dochter was helemaal jaloers en wilde ook. Maar zij is dus pas 12 en dit mag ze echt nog niet!!!

mirreke

mirreke

Toevoeging

Dochter was 'jaloers' op een vriend van haar die wel naar Rock am Ring was. Telkens dacht ze hem op tv te zien, vandaar...

Bastet

Bastet

Mirreke

Mijn andere zoon van 12 was ook stikjaloers.....ik wist niet dat het op tv was,wat jammer,hij had graag gekeken denk ik!
Groetjes,Bastet

Tirza G.

Tirza G.

09-06-2009 om 14:06

Liften

Dat zie je nooit meer he, lifters. Ikke niet althans. Bij het verlaten van mijn woonplaats was altijd echt zo'n liftersplek, heel gunstig bij de stoplichten enzo voor je de weg opdraaide. Daar staat nooooooooit meer iemand. Komt vast door de OVjaarkaart. Denk ik.

Tirza (veel gelift. Blij dat dochter dat niet doet)

mirreke

mirreke

09-06-2009 om 15:06

Ik weet niet of het in nl ook op tv was

Hier, in Dld wel, op MTV (de duitse variant). Ik denk dat je zoon het wel op MTV.de (en misschien ook wel op MTV.nl) nog kan bekijken, of delen ervan.

mirreke

mirreke

09-06-2009 om 15:06

Net even gecheckt bastet

en mtv.de staat bol van Rock am Ring.

Hillary

Hillary

09-06-2009 om 16:06

Liften (ot)

Toevallig zag ik er van de week een, niet mee genomen. Heb nooit lifters mee genomen. Toen ik zelf zo rond de twintig was wel veel gelift. Zowel in het buitenland icm het interrailen als ook in Nederland als ik naar mijn bijbaantje in de horeca ging. Met het ov moest ik eerst op de fiets naar het station, dan met de trein en dan met de bus. Het was een horecagelegenheid in een klein dorp, waar de bus niet zo vaak ging, dus liften was veel sneller. Liep naar de rand van de stad en sloot aan in de rij, meestal stonden er een stuk of 5. Een keer in de auto vroeg ik aan de bestuurder om mij op een hoek af te zetten dan kon ik de rest wel lopen. Nog nooit gebeurt dat iemand niet helemaal om reed om me bij mijn werk af te zetten. Ik vond er niets engs aan. In het buitenland wel eens in hachelijke situaties gekomen, maar he dan stap je toch gewoon bij het eerstvolgende stoplicht uit, haha wat kun je toch onbezorgd zijn zo rond de twintig he. Nu hoop ik echt van harte dat mijn dochter niet zo domme dingen doet later als ik heb gedaan.

Bastet

Bastet

09-06-2009 om 19:06

Mirreke

Ik ga kijken of ik wat kan vinden!
Groetjes,bastet

Mevrouw Jansen

Mevrouw Jansen

10-06-2009 om 10:06

Marieke

ik heb niet alle reacties gelezen en weet dus niet of ik nu wellicht voor de 10e keer iets zeg, maar als jij het niet wilt, ongeacht of je het geld hebt of niet, dan moet je het niet doen. Het is jouw kind. Het is jouw keus. En ik hoor vaak dat ouders kijken naar "wat andere kinderen mogen" maar dat doe ik eigenlijk nooit. Ik volg mijn eigen plan meestal. Hier zou het trouwens in geen geval gebeuren, mijn dochter zou dit niet mogen en punt uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.