Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

branca2
18-04-2009 om 18:04
Welke sport doen jullie kids en hoeveel uur in de week?
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoeveel en wat voor sport jullie pubers doen.
Ik heb twee puberzoons. Mijn oudtse doet aan motorcross ongeveer 7 uur in de week verdeeld over 2 dagen.
De Jongste doet aan fietscross ongeveer 3 uur training in de week en 1 dag wedstrijd (de hele dag jakkie).
Ze fitnessen 2 uur in de week.
En in de overige uren doen ze nog freestyle bmxen over trails(blubberbulten) en dan trucjes doen.en dat houdt ze eigenlijk altijd bezig zodra ze uit school komen zitten ze in het bos op de fiets of op de skate baan op de fiets.
Ik ben benieuwd wat jullie pubers bezig houd misschien zijn er nog wel meer (fiets)cross of freestyle bmx moeders.

ilsepilse
28-04-2009 om 22:04
Topsporter
onze zoon van 14 traint 2 x met zijn team + wedstrijd ih weekend, hij was in sept begonnen met topsport in Zwolle maar door het vele reizen (1u heen en 1 u terug id bus) moeten stoppen wegen 2 onvoldoendes op school. Nu gaat school weer goed , hij heeft ook nog om de 2 weken rayontraining op zondag van 10 tot 12 en van 13 tot 15u, om eventueel door te gaan voor het nationaal team.
Omdat hij ook nog de belgische nationaliteit heeft kan hij eventueel naar een topsportschool in Belgie (heverlee) waar hij op internaat kan en zijn basketball ( dan 20u /w) beter kan combineren met zijn studie, jammer dat hier in Nederland nergens een internaat voor topsporters is onder de 15 jaar.
Onze jongste zoon traint op voetbal 2x id week + wedstrijd.

Suzanne
29-04-2009 om 12:04
De één sport niet, de ander veel
Oudste puberzoon (16) sport niet meer, heeft in het verleden aan judo gedaan, gevoetbald en fitness gedaan. Werkt nu bijna ieder vrij uurtje bij een boer en heeft geen tijd meer om te sporten. Hij zit in de examenklas van VMBO-Metalektro.
Jongste (13) is een heel ander figuur, voor hem is sport een eerste levensbehoefte. Hij voetbalt en doet daarnaast nog een andere, kleine sport. Voetbaltraining is 1 1/2 uur per week en 1 wedstrijd in het weekend, andere sport is een training van 1 1/2 uur per week (bondstraining) en 1 uur (selectietraining eigen vereniging) en in het weekend 2 x wedstrijden, elke zaterdag en zondag van ca. 10.00 tot 15.00 van begin mei tot begin september. 2 trainingen laat hij schieten om niet met school in problemen te komen. Hij doet brugklas havo/vwo, fietst elke dag de 13 km. naar school en ook weer 13 terug. Het past allemaal precies in elkaar, school gaat goed en als hij minder sport gaat hij niet harder werken aan school, maar computeren of tv-kijken :-)
Ilsepilse: Gaan jullie dat doen, je zoon naar dat internaat? Wel heel spannend voor hem, een hele mooie kans!

branca2
29-04-2009 om 16:04
Ilsepilse
spanned voor je zoon lijkt me als hij zo'n eind van huis zou gaan! hoe is het met je man trouwens?